#1 Skrevet Mars 8, 2010 Hvordan vil mulighetene være for å bytte ut automatkassa med ei manuell kasse ved havari? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2010 Som regel ikke noe problem det. Må byttet aksler foran og mulig diff bak om du har quattro pga utveksling Samt montere giroverføring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2010 Trenger også pedalsett, og muligens noe koding ift ecu, ser det trengs på endel biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2010 Har ikke Q... Slipper sikkert unna med en del arbeid da. Hva kan prisforskjellen være i å bytte fra automat til å fikse og forsterke en gåen automat? Er det slik at hele må byttes dersom den havarerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2010 Det er vel ikke noe minus om du husker å montere clutchpedal og dertilhørende stæsj heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2010 I tillegg til det han Christian sier trenger du nok: Svinghjul, clutch og bremse pedal, muligens ny beholder til bremseveske om det ikke uttak til clutchen, rør og slanger til clutchen, gearspak med tilbehør og bryter til ryggelys om den ikke er på gearkassen. Og garantert en del smådeler + det jeg har glemt.. Men se på http://www.bil1din.no eller http://www.nbfbildeler.no kan hende du finner deg ei brukt tiptronik kasse der bil1din.no selger med 3 mnd garanti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2010 I tillegg til det han Christian sier trenger du nok:Svinghjul, clutch og bremse pedal, muligens ny beholder til bremseveske om det ikke uttak til clutchen, rør og slanger til clutchen, gearspak med tilbehør og bryter til ryggelys om den ikke er på gearkassen. Og garantert en del smådeler + det jeg har glemt.. Men se på http://www.bil1din.no eller http://www.nbfbildeler.no kan hende du finner deg ei brukt tiptronik kasse der bil1din.no selger med 3 mnd garanti Jeg ser at dette kan bli ei kostbar affære. Hvordan er så muligheten til å sette i ei kraftigere tip - kasse. Siden det er jo kraftigere motorer som leveres med tip. Eller er operasjonene for dette også omfattende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 8, 2010 du kan være med meg til polen etter påske, jeg og min bror skal nedover i hver vår bil med tip og få de fikset, rundt 1000euro koster det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 8, 2010 du kan være med meg til polen etter påske, jeg og min bror skal nedover i hver vår bil med tip og få de fikset, rundt 1000euro koster det:) Lurer på om jeg spurte og fikk svar: Hva inngår i prisen av arbeid og deler? Brukt kasse, ny kasse, overhaling av deler av kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2010 Lurer på om jeg spurte og fikk svar: Hva inngår i prisen av arbeid og deler? Brukt kasse, ny kasse, overhaling av deler av kasse? Du spurte, men fikk ikke svar:) Jeg har selv ikke fått noe klart svar av verkstedet, men snakket så vidt med de på fredag. Tenkte jeg skulle legg ut det skikkelige svaret når jeg har fått det. Han jeg snakket med snakket dårlig engelsk, og han skulle få sjefen til å ringe meg(han har ikke ringt) Men here goes: Jeg spurte hva det det kostet, han svarte det var vanskelig å si uten av de hadde demontert den og kikket på den, jeg sa at clutchene var slitte, da sa han åja, rundt 1000 euro kanskje mindre. Det hørtes da ut som de overhalte min på stedet. ' På nettsiden deres står det at de har kasser liggende klar til montering på lager. Så jeg vet ikke hva de kommer til å gjøre med min kasse. Jeg ringer de imorgen, og legger ut svaret imorgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 26, 2010 Jeg ringer de imorgen, og legger ut svaret imorgen:) Er det snart i morgen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 26, 2010 Vi har sendt noen firmabiler ned til østeuropa for hellakkering, og diverse annet! Bra resultat og pris på de arbeidene hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 27, 2010 Bjørn Thomassen tok en ukes ferie i Polen på hotell med frøkna. Leverte samtidig sin allroad inn for overhaling av tip. På hans var revers'en gåen. Han betalte vel også et sted mellom 10-15k. Han måtte riktignok nedover igjen i ettertid pga en følgefeil, men nå er bilen 100%. Polen er et flott og gjestmildt land også, har bare vært der en gang før, men reiser gjerne igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2010 Bjørn Thomassen tok en ukes ferie i Polen på hotell med frøkna. Leverte samtidig sin allroad inn for overhaling av tip.På hans var revers'en gåen. Han betalte vel også et sted mellom 10-15k. Han måtte riktignok nedover igjen i ettertid pga en følgefeil, men nå er bilen 100%. Polen er et flott og gjestmildt land også, har bare vært der en gang før, men reiser gjerne igjen. Vet du hvilket verksted han var på? et i nærheten av Poznan eller et et godt stykke sør for Krakow? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 27, 2010 Du må nesten sende han en PM for å få vite det helt sikkert. Jeg tror det var i nærheten av Krakow, var vel der de lå på hotell mener jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...