Varmeapparat går hele tiden, tømmer batteri!

Anbefalte innlegg

Nå viser det seg at min A8 tappes for strøm og i går merket jeg at etter parkering av bilen var det susing fra vifta.

Jeg antar da at det er vifta som går hele natta og fører til at batteriet tappes.

Om jeg starter restvarmen så blir det noe mer fart i vifta og skrur jeg av rest så går den tilbake i "tappe-modus".

Er det noen som har en ide om hva det kan være og hvordan jeg får stoppa dette?

Synes det skal være unødvendig å lade batteriet 5 ganger i uka..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en ide her?

Hadde ikke forventa at jeg måtte i bagasjen med skiftenøkkel hver gang jeg skulle ut å kjøre med en slik type bil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør diagnose.

For biler med fjernstyrt tilleggsvarme så har en vel ofte en funksjon for å lufte bilen når det er varmt også? Evt nappe ut sikringen til denne og se om det har noen effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke fjernstyrt tilleggsvarme, kun hjelpevarme.

Lurer på om det er den som går å surrer..

Fikk lest av på et verksted (uavhengig) men han kunne ikke si med en gang hva det var for noe men skulle undersøke sakne vidre og ta kontakt med meg igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På et annet tysk bilmerke så er det et kjent problem med vifte som står å surrer om natta og dermed tapper batteriet. Der er det formotstanden til viftemotoren som er gåen og må byttes. Formotstanden er forsterkeren som mater viftemotoren med strøm tilsvarende hvor mye klimakontrollen forteller at vifta skal blåse. Denne står normalt sett ett eller annet sted i viftehuset (den får kjøling fra luftstrømmen til vifta).

Det kan jo være verdt å sjekke ut. Denne feilen finner du ofte ikke i feilminnet så lenge motstanden fungerer som normalt med klimaanlegget i drift-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper opp denne..

Har ikke funnet ut hva det kan være ennå, men har fått skiftet X-rele og dette hjalp ikke.

Fikk lest ut feilkode 1287 (om jeg ikke husker feil)

I stad tok jeg ut en og en sikring som jeg kunne se hadde noe med varmeapparatet og gjøre og ingen av disse gjorde at vifta stoppet, eneste som tar knekken på den er å koble av batteriet men jeg liker ikke å gjøre det til stadighet heller.

Problemet er ikke konsekvent men går i perioder.

Noen flere tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.