Problem strøm til bensinpumpe, Audi V8'er (3,6 l / PT)-> feil på tenningstidspuktgive

Anbefalte innlegg

Har jo anskaffet meg 2 stk. V8'ere i ymse stand, men kunne tenkt meg å fått "fyrt" opp disse for å ha muligheten til å flytte litt på de (er jo nesten umulig å dytte så tunge som de er ...)

Men batteriene har jo tatt kvelden på begge bilene, da disse har stått lenge uten å blitt brukt, så jeg har prøvd å benytte et forholdsvis nytt batteri (med mindre Ah ) til å starte opp disse bilene, men har ikke lyktes med dette, enda.

Problemet er at det virker som om ikke innslaget på starteren slå inn, kan et batteri med for lite Ah utgjøre denne forskjellen, at den ikke får nok strøm, eller ligger det noe annet begravet her?: klø :: gråter :

Det som skjer er at det blir strøm på instrumenter og lys, men når jeg vrir om nøkkelen, så kommer det bare mange klikkelyder fra et releè på passasjersiden og strømmen til instrumentpanel og lys får en "dipp".. : bh :

Bilene / motorene har jo stått lenge, så kan det være at motoren trengs å bli dreid rundt manuelt på svinghjulet for å evt. få løsnet vakumlås / evt. at den har satt seg?

Begge motorene gikk når de ble satt bort sist gang, men de har jo stått et par år, så mye kan vel skje på den tiden..:o

Gode tips mottas med takk... Nytt batteri er på vei, men har en liten mistanke om at det ikke kun er batteriet som spiller meg et puss her....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var nytt batteri på plass, og når får jeg dratt rundt motoren uten problemer.... :)

MEN.... virker som om den ikke får bensin nå, det er vel tankmontert pumpe i denne også, så da har vel muligens denne tatt kvelden... Noen som vet om det sitter andre sikringer enn de bak sparkepanelet på passasjersiden på denne bilen?: klø : (sikring til bensinpumpen er OK der ihvertfall=

Evt. hvor sitter relèet til bensinpumpen? Og er det noen som sitter på oversikt over relè plasseringen på denne bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye utfordringer..

Etter å ha sjekket litt rundt om i bilen, så har jeg funnet ut at bensinpumpen ikke går.

MEN det kommer ikke strøm til denne heller, så spørsmålet er da om det er andre ting en sikringen til bensinpumpen og bensinpumpereleet som styrer strøm til denne? (Sikringen er OK og bensinpumpereleet er OK)

Finnes det evt. noen startsperre som kan tulle på disse?

Har lest ut feilkoder, og finner ingenting relatert til dette, kun at motor ikke går...

Noen som har gode tips til hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Evt. hvordan tvangskjører jeg bensinpumpa over sikringssokkelen til bensinpumpereleet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kommet til at jeg skal bytte tenningstidspunktgiver på motoren og håper og tror at det hjelper..

Men så har jeg motor nummer 2 som ikke har innslag på starteren i det hele tatt, alt elektrisk fungerer ellers, men får ikke innslag på starteren ei heller bensinpumpe til å gå....

Noen som vet hva som kan ha tatt kvelden her?

Eller for å spørre på en annen måte, hvilke impulser / signaler må elektronikken ha for at den skal gi startstrøm til starter og til tenning???

Noen som har gode innspill eller synsinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det endelig fyr på V8'ern....: rock :

Etter lite tid til å se på disse bilene, så fikk jeg tatt meg på tak i går og byttet tenningstidspunkt- og turtallsgiveren på bilen som er komplett, og jaggu fyra ikke bilen på 1. forsøket...:glad:

Fikk tips på V8-forumet at dette var 99% sikker feilkilden, og det stemte, men det var ikke enkelt å komme til oppi-baki- under...

Så da er det bare resten igjen... (må gå over bremser og bytte olje / oljefilter / ++++), så blir det forhåpentligvis moro :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.