Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er enkelt å bytte til S6-grill på en 2006 A6 (Avant)? Er det noen forskjell om det er p-sensorer foran eller ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte av selve grillen er det ikke noe problem med..

S6 grillen passer perfekt på frontfangeren.

Du bruker uansett den frontplata/skiltplata du allerede har på den gamle grillen. Der sitter p-sensorene..

Dersom du ønsker ny skilt-plate i tillegg, må du sørge for å bestille denne separat og sørge for at du får med (eventuelt uten) p-sensor hull.. :)

Du finner forøvrig en god DIY her:

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2749778

Se også mine innlegg i den linken på sidene 4 og 5

Si ifra dersom du lurer på noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte av selve grillen er det ikke noe problem med..

S6 grillen passer perfekt på frontfangeren.

Du bruker uansett den frontplata/skiltplata du allerede har på den gamle grillen. Der sitter p-sensorene..

Dersom du ønsker ny skilt-plate i tillegg, må du sørge for å bestille denne separat og sørge for at du får med (eventuelt uten) p-sensor hull.. :)

Du finner forøvrig en god DIY her:

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2749778

Se også mine innlegg i den linken på sidene 4 og 5

Si ifra dersom du lurer på noe :)

Flott, takk skal du ha! Ser jo greit ut det, selv om jeg hater å skru :) Kikker på en sort -06 3,0tdi Quattro Tiptr. Avant m. luftfjæring og det meste, men selvsagt ikke S-line pakke innvendig eller utvendig. I tillegg er det ganske kjipe felger. Heller ikke så strøken som jeg fikk inntrykk av fra selger, men tror mye av stripene/ripene kan fåes bort hos et profesjonelt bilpleiefirma, kanskje med våtsliping? Var også en stripe (slitt) i skinnet på sidevangen på førersetet. Skulle sjekke om det gikk å gjøre noe med det. Det er nok det største "uromomentet" foreløpig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat den skruingen overlever du nok ;)

I mine øyne er ditt største problem med den bilen utstyret.. eller mangelen på utstyr..

Å skifte grill og reparere noen riper er én ting..

At det ikke er noen form for S-line utstyr, inne eller ute, er "værre"..

Det koster litt å skifte til S-line- eller sportsseter, s-line ratt.. og andre flotte og sportye detaljer.

Er det med MMI ? Navi og stereo ? Bluetooth?

Hengerfeste (om du trenger slikt) ?

Jeg synes bilen blir litt kjedelig innvendig med "standard" utvalget.

Men om du "legger til side" litt kr, er det fullt ut mulig å få tak i seter og ratt og taktrekk.. skikkelige felger..

Fikse på lakken går jo også, men sammenlikn pris med tilsvarende biler som har det utstyret du kunne tenke deg på bilen, og regn ut OM du synes denne bilen fortsatt er et godt kjøp..

Spesielt dersom du "hater å skru".. :)

Skal du ettermontere ting du savner, er det ikke økonomisk forsvarlig å overlate slikt til Møller vet du ;)

Det er mange flotte A6'er der ute.. jeg ville kikket litt rundt..

Bilen er stor og god og morsom å kjøre.. anbefales på det sterkeste! :D

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, skal nok klare å få skrudd det lille der :)

Følgende er på bilen:

Sportsseter

Sort helskinn

Alu-paneler

Sort taktrekk

Standard ratt (dessverre), men med multifunksjon, varme og F1-giring

Adaptiv luftfjæring

MMI High

Navi

P-sensorer bak

Solgardiner

Adaptive bi-xenon

Lyspakke

Cd-veksler

Alarm

Avtagbart/svingbart hengerfeste

Nye 18" Pirelli sommerdekk

Audi soundsystem, usikker på hva det innebærer, men ikke Bose i alle fall.

Har fått tilbud om ca 5.000,- i rabatt, 3 måneders garanti (selv om bilen egentlig selges i kommisjon), årsavgift inkludert, full shine innvendig av skinn etc., rubbing/fjerning av riper og polering utvendig. Det siste koster h.h.v. 1.000,- og 2.500,-.

Nye sommerfelger tror jeg at jeg måtte regnet med uansett, da jeg ikke vil ha noe som "alle" andre har. Vil ha noe som er helt kurant/"cleant", men ikke S-line felger e.l. for min del.

Har akkurat sagt ja nå, så da blir det kanskje bil i løpet av neste uke. Tror det skal bli bra med en ny grill og felger. Dette er nemlig sommerfelgene... :(

13_1398337651.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg er det tatt longlife-service for bare noen få mil siden (slutten av februar) og bremseklosser og skiver foran er byttet for 200 mil siden.

Prismessig vet jeg forresten at den er bra, både med tanke på utstyr og km. Har fulgt med dag og natt på finn.no i lange tider, så kona er vel passe lei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)

Da var den slett ikke så ribbet som jeg fryktet

Masse bra utstyr på den der!

Ser bra ut det der !

Lykke til med flott bil! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Jada, bare rattet som er kjipt, men det skal jeg kunne leve med. Luftfjæring er vanskelig å få tak i, i tillegg ble det nå en 3-liter i stedet for 2,7. Riktignok 1 år eldre, men med ok kilometer (66.000).

På en A6 er det jo must med sportsseter, hel-/delskinn, xenon, p-sensorer og helst navi. Da er det bare å få lagt ut Passat'en..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.