Koble turtall til 034 datasprut på S2, trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Skal koble turtall output fra 034 ECU hiddensprutet inn på det originale turtall displayet i dash.

Etter det jeg har funnet ut så skal jeg bruke den ledningen som går ut på pin 40 fra original ECU.

Når jeg måler fra pin 40 i kontakten til original ECU og til den hvite kontakten bak på instrument panelet så har jeg kontakt på en av pinnene der. Problemet er at jeg også har kontakt med en av pinnene på den gule pluggen bak instrument panel også. Begge ledningene er grøn og blå.

Se bildene.

Står litt fast nå, så hvis noen kan fortelle meg om jeg gjør dette riktig og om jeg skal inn på den hvite eller gule pluggen eller om jeg er helt på villspor nå.

Jeg har gått utifra at pinout vedlagt er korrekt fra S2 Central.

Johan

Tach wire 004.jpg

Tach wire 006.jpg

pinout ecu.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på du har telt riktig? for den skal være lilla den ledningen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på du har telt riktig? for den skal være lilla den ledningen

Har ikke telt.

Tok ene enden på multimeteret og stakk i pin 40 på original ECU (mener det var riktig) plugg og tok den andre enden av multimeteret og prøvde å se hvilken ledningen jeg fikk kontakt på i instrument panel pluggene. Kom frem til dei som jeg nevnte over. Ser at fargen skal være lilla på ECU skjema så sjønner ikke hva jeg gjorde galt. Får sjekke igjen.

Skal det være den hvite instrument panel pluggen den lilla ligger og gjemmer seg?

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være den gule pluggen.

Den går ned til en sort plugg under dash som går til motornettet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være den gule pluggen.

Den går ned til en sort plugg under dash som går til motornettet

Ok skal dobbel sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekket, og det er ingen lilla ledning som går til mitt instrument panel: klø : Det nermeste jeg fant var en lilla med svart stripe men den var på den blå pluggen som er på høyre side av instrumentpanelet. Sjekket den ut mot alle pinnene på pluggen til original ECU men ingen kontakt.

Antar ledningen jeg leter etter skal komme fra original ECU på pinne 40 (output) da ECU får input fra motor turtall sensor på pinne 49. Altså den ledningen jeg leter etter kommer ikke direkte fra motor ikke sant?

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RPM kommer rett fra ECU

Nå har jeg kikket litt i skjema her og den er på pinne 40 ja og er lilla.

Så går den til den sorte pluggen under dash, sitter vel 4-5 sånne plugger rett over hveradre der

Andre enden av den pluggen blir ledningen grønn/blå og går inn på pinne 22 på den gule pluggen

er pinne 7 på den sorte pluggen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RPM kommer rett fra ECU

Så går den til den sorte pluggen under dash, sitter vel 4-5 sånne plugger rett over hveradre der

Andre enden av den pluggen blir ledningen grønn/blå og går inn på pinne 22 på den gule pluggen

Ahaaa, da skal jeg sjekke igjen, var sikkert den første jeg fant, men ble forvirret pga at jeg fikk signal i den hvite pluggen også fra pinne 40. Mulig bare en videreføring til noe annet, men kommer ikke på hva det skulle være akurat nå.

Takk takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RPM kommer rett fra ECU

Du hadde 100% rett her. Fant den lett nå og fargene stemte.

Tusen takk!!: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde 100% rett her. Fant den lett nå og fargene stemte.

Tusen takk!!: rock :

Viste jeg jo;) men bra du fant ut av det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.