Anbefalte innlegg

Hei!

Har problemer med Golfen min. Den drar veldig dårlig, virker som om den har halvparten av hk som den orginalt har! Eksosen puttrer ut bak, hvis det skal ha noe å si! Har ikke peiling på hva mer jeg må bytte eller hva det kommer av.

Nytt:

Coil

Tennkabler

Tennplugger

Bunnpanne

Kjedestrammer

Batteri

LMM

Reimstrammeren

Reima

Topppaking og andre diverse pakinger

Har også byttet olje og alt av filtere

Har fjernet innmaten i kat.

Har sikkert glemt noe.

Noen som har tid og kan noe om disse motorene, som vil hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje ikkje alle sylinderne går, berre tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde dette rett etter at du byttet kjedestrammeren? koblet til lambda og lmm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje ikkje alle sylinderne går, berre tips!

Ja det virker som om den går på 4 sylindere, uten at jeg har så mye peiling. Men hva kan det komme av? La oss si at den går på 4 sylindre, hva er det da som forårsake det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde dette rett etter at du byttet kjedestrammeren? koblet til lambda og lmm?

Dette skjedde rett før vinter kom. Satte bilen i garasjen og har da tatt en liten overhaling av motor og understell. Alt av de nye delene er byttet etter at jeg satte bilen i garasjen. Har fått hjelp av en mekaniker. Og når vi satte alt sammen igjen, gikk den forsatt dårlig, ikke no forandring. Under demonteringen og montering, var alt som det skulle være. ingen sprekker i toppen eller no. Har også gått over alt av ledninger osv, alt er som det skal være. Skal trippelsjekke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om du skal ta en sjekk i fordelerlokket... Husker 190e'n min hadde samme greia for lenge siden. Det var kondens i fordelerlokket som gjorde at ene sylinderen levde sitt eget liv. Putret noe jævelig, og dro skikkelig dårlig, også brått var det liv i den igjen, og så nekta den litt igjen, osv. osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på om du skal ta en sjekk i fordelerlokket... Husker 190e'n min hadde samme greia for lenge siden. Det var kondens i fordelerlokket som gjorde at ene sylinderen levde sitt eget liv. Putret noe jævelig, og dro skikkelig dårlig, også brått var det liv i den igjen, og så nekta den litt igjen, osv. osv.

Det er ikke fordeler på denne motoren, men coilpack...(tror jeg?) Den er jo ny!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, nei da vet jeg ikke. Men høres hvertfall veldig ut som du ikke har tenning i en av sylinderne. Du kan jo sjekke om du har gnist på alle pluggene dine. Bare å skru ut pluggen og koble til pluggledningen, så får du en kompis til å starte bilen mens du holder pluggen mot noe gods i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har lyst til å spare masse penger å tid får du tatt en diagnose på bilen, da får du i alle fall (nesten altid) vite om det er noe elektrisk feil på bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen din er en orginal 97 VR6, så ta Vag-Com diagnose på den. Garantert bare en fille ting. Er som regel det på disse motorene. Er mye sensorer og alt må være i orden, ellers så kan små avik få store konsekvenser.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte bilen til møller for noen uker siden, for å ta en diagnose test. De sa at tennkablene måtte skiftes, gjøre dette men til ingen nytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres rart ut at de ber deg skifte plugg kabler uten at dette hjelper? Fikk de ikke opp noe feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres rart ut at de ber deg skifte plugg kabler uten at dette hjelper? Fikk de ikke opp noe feil?

Ja det høres rart ut, men det var det jeg fikk beskjed om. Jeg tviler på at de fikk opp noen feil. Tipper de bare sa noe de trodde det kunne være. Han jeg snakket med virket litt usikker, sikkert litt sta. Så jeg vet ikke jeg? Har funnet en i møller som har litt peil. Skal kontakte han når han får tid! Han er på kurs for tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det høres rart ut, men det var det jeg fikk beskjed om. Jeg tviler på at de fikk opp noen feil. Tipper de bare sa noe de trodde det kunne være. Han jeg snakket med virket litt usikker, sikkert litt sta. Så jeg vet ikke jeg? Har funnet en i møller som har litt peil. Skal kontakte han når han får tid! Han er på kurs for tiden.

Det finnes mange i klubben her som har Vag-Com. Du kan jo høre om noen i ditt omr kunne ha hjulpet deg.

Hvis noen kan dette, så burde dere også kjøre adaption på spjeldhuset. Nullstille det.

Jeg har en knapp på lambdasonde "defekt/glemt å koble på den ?",

Lmm sitter feil vei??? "fort gjort, pil mot spjeldhuset"..

Nytt bensinfilter? sitter det riktig veg??

Hva plugger er montert i? NGK BKR5EKU er oem, og fungerer utmerket.

Er pluggkablene skikkelig satt på pluggene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes mange i klubben her som har Vag-Com. Du kan jo høre om noen i ditt omr kunne ha hjulpet deg.

Hvis noen kan dette, så burde dere også kjøre adaption på spjeldhuset. Nullstille det.

Jeg har en knapp på lambdasonde "defekt/glemt å koble på den ?",

Lmm sitter feil vei??? "fort gjort, pil mot spjeldhuset"..

Nytt bensinfilter? sitter det riktig veg??

Hva plugger er montert i? NGK BKR5EKU er oem, og fungerer utmerket.

Er pluggkablene skikkelig satt på pluggene?

Jeg skal sjekke lambdasonden. Men skal det ha noe si om den er defekt eller ikke. Bilen går jo sinnsykt dårlig. Rart hvis det skal ha så stor utslag om lambd.. er defekt. LMM sitter riktig vei, samme med bensinfiltere. Nye plugger er også montert, kjøpt på meko... Pluggkablene sikkelig på.

Har skaffet meg Vagcom... Skal sjekke det så fort som mulig

Takk! Skal sjekke det der med lambdasonden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt min passat vr6 uten lambda tilkoblet en tur pga feilsøkning, Bilen gikk akkurat like bra som før. Ingen forskjell overhodet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sjekke lambdasonden. Men skal det ha noe si om den er defekt eller ikke. Bilen går jo sinnsykt dårlig. Rart hvis det skal ha så stor utslag om lambd.. er defekt. LMM sitter riktig vei, samme med bensinfiltere. Nye plugger er også montert, kjøpt på meko... Pluggkablene sikkelig på.

Lambda på min hadde alt å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På selve lmm huset sitter det ei stor pil. MEN på lmm sensoren som sitter skrudd i dette huset sitter det også ei pil. Dobbelsjekk at disse peker likt. Høres dumt ut kansje, men det er ikke det.

Men som sagt, så er vag-com greia her.

Kom på en ting. Motoren er ikke "timet" et hakk feil da? Da reg kjede skulle på??? Da går den jo som ei bøtte som du vet hva er fylt opp til randen med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På selve lmm huset sitter det ei stor pil. MEN på lmm sensoren som sitter skrudd i dette huset sitter det også ei pil. Dobbelsjekk at disse peker likt. Høres dumt ut kansje, men det er ikke det.

Men som sagt, så er vag-com greia her.

Kom på en ting. Motoren er ikke "timet" et hakk feil da? Da reg kjede skulle på??? Da går den jo som ei bøtte som du vet hva er fylt opp til randen med:)

Skal også sjekke det med LMM. De burde peke likt, kjøpte det nytt på møller. Reg kjede er ikke byttet eller rørt. Jeg burde kanskje ha gjort det mens vi holdt på, men det virket i veldig god stand. Som sagt skal også sjekke dette nærmere. Blir til uka en gang. Jeg er veldig glad for det hjelpen jeg får her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal også sjekke det med LMM. De burde peke likt, kjøpte det nytt på møller. Reg kjede er ikke byttet eller rørt. Jeg burde kanskje ha gjort det mens vi holdt på, men det virket i veldig god stand. Som sagt skal også sjekke dette nærmere. Blir til uka en gang. Jeg er veldig glad for det hjelpen jeg får her!

Ta en tiit på http://www.germanautoparts.com f.eks... Greie priser, og rask levering har dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve Vag-com og fikk dette opp. Noen som skjønner noe!

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3

Scan: 01,02,03,08,15,25,56

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 021 906 256

Component: MOTRONIC M3.8.1 HS V02

Coding: 00000

Shop #: WSC 01317

3 Faults Found:

00668 - Supply Voltage Terminal 30

07-10 - Signal too Low - Intermittent

00515 - Shareware Version. To Decode all DTCs

30-00 - Please Register/Activate

00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 3A0 907 379 E

Component: ABS/EDS ITTAE 20 GI V00

Coding: 03704

Shop #: WSC 00000

7 Faults Found:

00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

35-00 - -

00283 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00283 - Shareware Version. To Decode all DTCs

16-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs

04-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs

04-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

emeste feilene er jo dårlig batteri spenning eller at batteriet har vøært koblet fra i det siste. Og at abs på bilen ikke virker/ abs sensor gåen. men om batteriet er dårlig bør du sjekket det evt. men burde ikke gjøre at den gikk dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBD2 og Vag Com er fint:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Ligger sticky-post i diagnoseunderforumet med link til hvor man kan finne ut hva kodene betyr.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt fullversjon av vagcom.

Address 01: Engine Labels: 021-906-256.LBL

Controller: 021 906 256

Component: MOTRONIC M3.8.1 HS V02

Coding: 00000

Shop #: WSC 01317

2 Faults Found:

00668 - Supply Voltage Terminal 30

07-10 - Signal too Low - Intermittent

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-00 - Open or Short to Plus

Readiness: N/A

Tror jeg skal bytte den sensoren eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.