Anbefalte innlegg

ja, bytt sensor og evt sjekk batteriet ditt om den batteri feilkoden kommer opp igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet sensor uten noen grunn til det!? Etter at bilen har stått ute i vinter og ikke blitt brukt, så takket batteriet for seg. Har nå kjøpt nytt og montert det og problemmet er løst. Når det gjelder det :)

Har nå funnet problemmet når det gjelder at den går så dårlig. Når jeg hadde byttet kjedestrammeren, var den gamle utslitt. Så når den takket for seg ble kjedet slækt/løst. Så da hoppet kjede over en tann på den nederste kamakslingen, og da hoppet hele greia ut av stilling.

Så da ble det justert riktig og alt montert sammen igjen. Kjørte en tur og alt virket lovende (4min tur). Det var kun en slange som lakk litt kjøleveske, så ny slange klemme er montert. Etter tur nr to, så begynte bilen å lage en ubehagelig lyd.

Etter å ha åpnet deler av motoren viste det seg at den nye kjedestrammeren er utslitt/tatt kvelden. Det virker som den ikke har fått noe olje/trykk. For meg virket som toppen har tatt kvelden, eller om toppen er tett. Har ikke så veldig peiling på dette. Har hørt at mange har byttet toppen, tror jeg. Hva er grunnen til det. Hva burde man gjøre videre, åssen finner man ut om toppen er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om noen sider, der man kan kjøpe ny topp???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lever toppen din til Motor teknikk eller Oslo sylinder service. Trenger ikke ny topp skulle jeg tro. Se om de kan titte på den, og se hva feilen er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Bor i Tønsberg. Koster penger og sende ditt, pluss at de skal se på den. Så lurte på om det er noe stedet der man kan kjøpe ny, iforhold til å overhale. Møller selger ikke dette løst, kun sammen med alt annet 46 000kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.