#1 Skrevet Januar 28, 2005 Har solgt bilen min,og fikk byttet ladetrykksregulator (eller noe sånt :-/) og luftmengdeemåler før salg pga. kutt i trekk-kraft. Verkstedet tetstet bilen og sa den var OK. Jeg sendte bilen nordover til ny eier,og får tlf. om at bilen kutter enda. Det nevnes at et stag i turboen "gnisser" borti, og at turboen må byttes. Testet selv bilen og den kuttet ikke slik den gjorde før jeg byttet de nevnte delene over, da kuttet den då snart jeg nærmet med 3000 omdreininger. Kan dette skyldes defekt mengemåler fra fabrikk?Kan en se dette staget uten å demontere turboen?Hva koster ny turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2005 En kompis av meg har en fra 1.9TDi 110hk '97mod. Den får du for 1000kr, og er i god stand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2005 Det hørtes interessant ut. Hold den av til ut i uka, så jeg får avklart saken med den nye eieren. Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 28, 2005 En ting jeg glemte.. Når motoren kutter slik, ble jeg forklart på Møller at det enten skyldes defekt turbo eller gåen magnetventil.(Boostkontroller) På min var det heldigvis den siste.. og den kostet 700kr ny og ble byttet på 5min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2005 Magnetventilen er bytta. Der er vel den jeg kalte ladetrykksregulator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 28, 2005 Ah.. det kan jo tyde på def turbo da.. Litt rart om lmm var defekt fra fabrikk, men det kan jo skje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...