Turbo, Passat 1,9tdi 98`110HK

Anbefalte innlegg

Har solgt bilen min,og fikk byttet ladetrykksregulator (eller noe sånt :-/) og luftmengdeemåler før salg pga. kutt i trekk-kraft. Verkstedet tetstet bilen og sa den var OK. Jeg sendte bilen nordover til ny eier,og får tlf. om at bilen kutter enda. Det nevnes at et stag i turboen "gnisser" borti, og at turboen må byttes. Testet selv bilen og den kuttet ikke slik den gjorde før jeg byttet de nevnte delene over, da kuttet den då snart jeg nærmet med 3000 omdreininger. Kan dette skyldes defekt mengemåler fra fabrikk?Kan en se dette staget uten å demontere turboen?Hva koster ny turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg har en fra 1.9TDi 110hk '97mod.

 

Den får du for 1000kr, og er i god stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes interessant ut. Hold den av til ut i uka, så jeg får avklart saken med den nye eieren.

Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg glemte..

 

Når motoren kutter slik, ble jeg forklart på Møller at det enten skyldes defekt turbo eller gåen magnetventil.(Boostkontroller)

 

På min var det heldigvis den siste.. og den kostet 700kr ny og ble byttet på 5min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen er bytta. Der er vel den jeg kalte ladetrykksregulator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah.. det kan jo tyde på def turbo da.. Litt rart om lmm var defekt fra fabrikk, men det kan jo skje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.