Anbefalte innlegg

hei noen som vet hvordan man kan få koblet ut airbag på en 98mod audi 80 cabriolet?

tenkte jeg skulle ha barnestol i den til sommeren så arvingen kan være med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte få den fysisk frakoblet på min gamle 95 modell 80 Avant...

Jeg fikk kjøpt en liten dings til ett par hundre som hindret feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det noe stor "operasjon" det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke, jeg var med å så på mens mekanikeren gjorde jobben, vil tro han brukte en halvtimes tid.

Siden det gikk på airbagen gjorde jeg det ikke selv....

Mekanikeren hadde forøvrig aldri gjort en slik jobb før, så det er ganske enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte få den fysisk frakoblet på min gamle 95 modell 80 Avant...

Jeg fikk kjøpt en liten dings til ett par hundre som hindret feilkoder.

Hvor kjøpte du den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki,får ta en prat me møller å høre hva dem skall ha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du skal inn på verksted for å koble denne fra, så tror jeg det er litt kommers med at en må skrive under på noen papirer og noe greier. Det skal vanligvis ikke være lov... Litt rart, -da en får biler med nøkkelbrytere for å slå av disse :-/

En kan enkelt gjøre dette selv ved å bare kjøpe vanlige motstander på f.eks clas ohlson, og koble inn i stikket til hvor arbaigen skulle vært koblet til. Da kobles airbagen ut fysisk, men styremodulen "ser" ikke dette pga at den fremdeles ser en ohmsk motstand fremdeles (tilsvarende motstand som det er i arbag'en).

Jeg har gjort dette selv, og det er ikke særlig vanskelig.

Husker ikke nøyaktig motstandsverdien, men tror den lå på 300 - 400 Ohm. Litt søking så finner du nok fint ut av det :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.må jeg demontere dashen for å koble den ifra.kan ikke gjøre så voldsomt mye ut av det.skall selge bilen i sommer,så jeg må ha mulighet for å koble det til igjen ganske kjapt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan ikke dette gjøres via Vag-Com da? Kan ihvertfall det på min 2003 Passat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan ikke dette gjøres via Vag-Com da? Kan ihvertfall det på min 2003 Passat.

Jeg er usikker på om dette kan disables i Vag-Com for denne bilen.... Hvis Marius har Vag-Com så er jo seff det noe å sjekke :-)

Det er ikke så mye som må gjøres om den skal kobles ut, men du må sannsynligvis ut med hanskerommet. Hanskerommet demonteres kjapt ved å skru ut 5-6 skruer tenker jeg....

OBS! Husk å koble fra batteriet når du skal koble fra, da det går rykter om at airbag'en kan løse ut i enkelte tilfeller når en jobber med dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er usikker på om dette kan disables i Vag-Com for denne bilen.... Hvis Marius har Vag-Com så er jo seff det noe å sjekke :-)

Det er ikke så mye som må gjøres om den skal kobles ut, men du må sannsynligvis ut med hanskerommet. Hanskerommet demonteres kjapt ved å skru ut 5-6 skruer tenker jeg....

OBS! Husk å koble fra batteriet når du skal koble fra, da det går rykter om at airbag'en kan løse ut i enkelte tilfeller når en jobber med dette!

På min 96' a4 går det nok ikke med Vag-com. men er veldig interessert i å kunne disable den pga muligheten til å ha ungen foran..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal høre med en kjenning hos møller.mulig han vet om noen triks:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal høre med en kjenning hos møller.mulig han vet om noen triks:)

Fant du ut noe? Hadde vært veldig enkelt for meg om jeg kunne hatt ungen foran..

Edit: Ringte Møller i sta, de hadde kit til det. Noen som kan finne det i etka el.? Bare nysgjerrig på hva som følger med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.