Hvordan montere dobbel eksos på A4 B6 Avant 1,9TDI (115hk) FWD

Anbefalte innlegg

Vurderer å handle meg en A4 som nevnt i topic. denne har vel kun eksos på den ene siden som er skjult.

hva er enkleste og billigste måte å montere eksos med ett utblås på hver side? Bilen er en S-line så hva trenger jeg av bakfanger med utskjæring til to blås? kan jeg bruke eksos fra en eller annen bil som har dobbel eksos? de med 1,8T feks? passer den eksosen rett på i skjøten fremme eller må jeg kappe å sveise litt? passer evt en eksos fra sedan? (vet om vraka 1,8T sedan som jeg kan få eksosen fra)

trenger jeg også eksosskjold på høyre side? pluss oppheng?

noe mer?

å ikke minst hvor får man billigst s line fanger med dobbelt blås?

Takker for alle svar:)

Mvh

Anders Wenås

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å handle meg en A4 som nevnt i topic. denne har vel kun eksos på den ene siden som er skjult.

hva er enkleste og billigste måte å montere eksos med ett utblås på hver side? Bilen er en S-line så hva trenger jeg av bakfanger med utskjæring til to blås? kan jeg bruke eksos fra en eller annen bil som har dobbel eksos? de med 1,8T feks? passer den eksosen rett på i skjøten fremme eller må jeg kappe å sveise litt? passer evt en eksos fra sedan? (vet om vraka 1,8T sedan som jeg kan få eksosen fra)

trenger jeg også eksosskjold på høyre side? pluss oppheng?

noe mer?

å ikke minst hvor får man billigst s line fanger med dobbelt blås?

Takker for alle svar:)

Mvh

Anders Wenås

Tror ikke det er plass til dobbelt utblås på fwd pga drivstofftanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det funker som du skriver der.. Må ha eksos fra en 1.8T turbo FWD, så da trenger du eksosoppheng, varmeskjold, et y-stykke (kjøpte mitt på svendsen eksos) og bakfanger med dobbel utsparring.

Legger ut noen bilder jeg.. åssen det ble med min gamle a4.. Regner med at b6 og b7 er like under.. andre som har gjort det samme med b6 værtfall.

Deler:

attachment.php?attachmentid=48074

Før:

attachment.php?attachmentid=47920&thumb=

Etter:

attachment.php?attachmentid=116717&thumb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan bekrefte dette? om det går på B6 som på B7?

å evt hvilke deler som trengs:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener dieseltanken er i veien, mener at bensin og diesel er ikke like.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at det er samme, det er ikke værre enn å løfte opp bilen og ta av det svarte dekslet som dekker til det område som potta skal henge! så ser du at det er plass og at det også er skruehull til eksos oppheng der.. Inge gjorde vel dette på sin (joyride 1?) mener jeg å huske.. Det var en B6, du får sende han en PM hvis du ikke tror meg :)

Link til en salgsannonse.. Orginalt en 1.9TDI FWD

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=128909&highlight=joyride

Mvh John

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk:) har sendt inge en PM så da får vi se :) det er jo helt identisk bil som han har gjort dette med.

1,9tdi FWD (115hk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det 4'' enderør du har der john? er det 4'' som passer som støpt i s line hekken til B6 eller er det 3,5''?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 4" enderør som jeg har der ja! Passet perfekt syns JEG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg gjorde akkurat det du tenker, på min a4 b6 1,9 tdi. Fant ut at det ble billigere å kjøpe b6 1.8T s-linr bakskjørt flonka nytt på møller, en å kjøpe vanlig 1,8T bakskjørt hos høgger. pluss at det er mye finere med s-line, kostet meg vel en 2.3k med rabatt. Etter jeg hadde montert skjørtet så kjøpte jeg Simons sitt cat-back anlegg for b6 1.8T avant i rustfritt.

http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=168_464_1245&products_id=10104

var veldig lett å montere, alt passet helt fint, måtte bare fjerne et unødvendig deksel bak tanken som 1.8T ikke har. Og jeg kjøpte et oppheng til den andre bakpotten til 1.8T for litt over 100kr på møller.

I overgangen fra downpipen til det nye eksosanlegget brukte jeg en biltema overgang helt til jeg sveiset ny 2.5" downpipe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan ble lyden i bilen da? med simons og diesel? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir nesten ikke forskjell med simons på diesel, bare litt mere brom :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir nesten ikke forskjell med simons på diesel, bare litt mere brom :)

Liten forskjell ja, litt mer brom og litt friskere:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten forskjell ja, litt mer brom og litt friskere:p

Har du bilder av bilen din med dette montert? :) Lurer på hvor godt den fyller utsparringene i bakfanger osv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.