Har politiet lite å gjøre om dagen(natta) i trondheim eller? :p

Anbefalte innlegg

Var på vei hjem fra en kompis nå i kveld ca 01:30 og når jeg kommer til der hvor de gamle bommene ved voll/vegamot sto så står det 2x xc70 med full bunad i veien. Lurer litt på hvorfor de står der, men tenkte de bare hadde seg den obligatoriske 15minutters donut-pausa pr 45 "jobb" : smil : Kjørte videre opp på brua, på vei ned på e6, der kommer det en politi landcruiser i motgående kjørefelt. Måtte jo titte litt siden det var voldsomt hvor mange som var på vakt og skulle ha donut-pause midt på natta, og karen i landcruisern glodde no helt sjukt tilbake. Ser fort at bilen snur, kjører over midrabatten og kommer etter meg. Klarer ikke annet enn å le litt. Hva er det som er så mystisk med meg da? Ser jeg så sykt kriminell ut med litt langt hår, ubarbert på en stund (kjæresten er på tur : smil :), lue med "cap" og en litt sliten senka audi som kanskje bråker bittelitt? : smil :

 

Uansett, jeg kjører hjemover mot rema 1000 i elgsetergate og de følger etter meg. Nærma meg lerkendal og lurte på hva de egentlig somla med og hvorfor de ikke stoppa meg. Greit at de ofte bruker litt tid på å bestemme seg, men ærlig talt, trenger da ikke 3km på å bestemme seg? :P ... Så når vi kommer ned til krysset ved lerkendal hvor man kan følge elgseter inn mot byen igjen så var det rødt lys og landcruisern trilla opp på sida mi i to felten. Jeg kikker på de og smiler, mens det eneste jeg får tilbake er en noe usikkertblikk og utrolig mye titting... Det er i disse tider jeg ønsker tenningsnøkkelen min hadde skrutrekkerhåndtak : haha :

 

Vel, kjører videre og svinger inn og mot heimen... de følger etter... men så klart, gir seg ved remaen... feiginger... For et vanvittig antiklimaks. Og nå er jeg jo ganske nysgjerrig på hva som fikk dem til å følge etter meg helt hjem for :P

Altså hva er vitsen? Forventa de at jeg plutselig skulle stoppe på statoil og rane sjappa med de 20m bak meg eller? Og hva i all verden gjorde at de slutta å følge meg for at jeg svinga inn her?

 

Den eneste logiske konklusjonen på dette er at de likte herlige 10v r5 lyden de også : smil :

Ser for meg sånt.. "ååh hør hør, dæven den derre femmern er så jæææævlig råååå!" *jafse slafse donut* med hue ut av vinduet som en hund i en bil med godt driv, men desverre, jeg kunne ikke se om de hadde vinduene nede : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"ååh hør hør, dæven den derre femmern er så jæææævlig råååå!" *jafse slafse donut* med hue ut av vinduet som en hund i en bil med godt driv

 

HAHAHA :D

 

Holdt på å dette av stolen av den setningen der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan vel tenkes at de var på utkikk etter en mørk sedan i forbindelse med en kriminell handling?

 

Er vanlig prosedyre å holde under oppsikt eventuellt mistenkte biler til man kan få sjekket de ut. De kan naturligvis stanse deg med en gang og ta frem hansken, men de ønsker å skåne eventuellt uskyldige så langt det går.

 

Ser for meg hvilket ramaskrik du ville laget om du faktisk ble stoppet.... jiizus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bedre å bli stoppa, få en forklaring og god tur videre?

 

De trenger da ikke være uhøfflige og stirre på deg som du var en kriminell der de står ved siden av deg på en 3 felter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt onkel blå bak meg flere ganger,jeg :) De ligger bak og sjekker bilnummer og deg på et program som heter "Agent"

Dette tar en stund. Det kan føles som lang tid mens du sitter klistra til speilet. Ikke noe dramatikk i dette. De har nok fått melding om enten en person eller bil lik din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og om dere hadde visst hvor mange biler og folk de sjekker i løpet av en dag så hadde dere også skjønt at de ikke kan stoppe alle de kjører sjekk på som de får "ingen begjæringer på kjøretøyet, eier er ikke etterlyst" for å si "vi tok bare en sjekk, alt var i orden".. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, men et smil må de da kunne koste på seg når de stirrer inn i bilen til en "ingen begjæringer på kjøretøyet, eier ikke etterlyst" person :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med faktisk å være glad for at de gidder å sjekke om bilen din ikke er stjålet i stedet for å "jafse slafse donut"? Eller at de kjører etter en mistenkelig bil for å f.eks. sjekke om sjåføren ikke kjører med promille? Er sabla mye greiere at de gjør det enn at du får denne fyllekjøreren rett i grillen en sen kveld.

 

Ut ifra innlegget ditt her så tror jeg du har særdeles liten innsikt i hva politiet faktisk gjør på. Kanskje du ikke mente det slik som du skrev det eller jeg tolket det, men her henger du faktisk ut en hel yrkesgruppe og det synes jeg vi alle bør holde oss for gode til.

 

Generalisering basert på enkelthendelser er en uting!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du om de hadde vanlijekrem fra donuten oppetter munnvikene eller?

Det kan jo tenkes at statoilkoppen var tom og at de trodde det var en benser opp krysset der, når de oppdaga at de kjørte feil så snudde de jo seff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det kun er donutspisingen de har lært av amerikansk politi, skal man vell ikke klage. Vær gla du ikke ble stoppet :)

 

Uff, nå fikk jeg lyst på donut.. og ja, enig med Tommy ovenfor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan vel tenkes at de var på utkikk etter en mørk sedan i forbindelse med en kriminell handling?

 

Er vanlig prosedyre å holde under oppsikt eventuellt mistenkte biler til man kan få sjekket de ut. De kan naturligvis stanse deg med en gang og ta frem hansken, men de ønsker å skåne eventuellt uskyldige så langt det går.

 

Ser for meg hvilket ramaskrik du ville laget om du faktisk ble stoppet.... jiizus.

 

Herregud, nå må dere virkelig ta dere en bolle, det var ikke et veldig seriøst innlegg. Noe det virker som Ronny tok. Jeg ble selvfølgelig litt nysgjerrig da jeg i de fleste tilfeller har blitt stoppa når jeg har fått de bak meg, og jeg har ingenting imot å snakke me dem ei heller at de følger etter meg. Det pleier som regel å være hyggelige og alrighte folk som tåler en spøk :)

 

Jaja, i det minste så sjekka de ut meg, vurderte om de skulle stoppe meg og kanskje hadde litt besluttningsvegring, men det er jo greit nok... Men forumpolisen hadde åpenbart ikke noen som helst form for vegring og burde kanskje ikke patta fullt så mye på gubbepipa...

 

Men takk for at du tror så godt om meg ole og åpenbart ikke har noe i mot å lire av deg noen antagelser om ha jeg ville gjort, det sett jeg virkelig pris på. Lykke til og ha det morro som forumpoliti. Du kommer sikkert til å stortrives i den jobben selv om du akkurat nå sliter litt med å skille mellom ramaskrik og tull : rolleyes;)

 

 

Det er grunn til at tråden ligger under trondheim lokallag og er så bomba med smilies at det ser ut som det er en fjortiss som har skrevet det... det er fordi den IKKE er veldig seriøs! Så ro ned nervene, spis en bolle og pust... eller skulle det kanskje være en donut og en tur i kjerra? : smil :

 

 

Jeg kan jo tilføye at det er en i lokallag som fikk frastjålet bilen sin for en stund sida, denne ble funnet igjen. Men nå, før han i det heletatt er ferdig med oppgjøret fra det første tyveriret så fikk han innbrudd igjen. Så forhåpentligvis er politiet på hogget om dagen. Men det skal sies at han måtte mase på politiet for å få dem til å komme å ta dna test, eller hva nå enn, da eieren fant en røyk i en bil som aldri hadde blitt røyka i. Så hvorfor skulle de ikke ville ha bevis på innbruddet i bilen? Og dette er vel heller ikke det eneste innbrudet/tyveriret det har vært her oppe i det siste...

 

Hva med faktisk å være glad for at de gidder å sjekke om bilen din ikke er stjålet i stedet for å "jafse slafse donut"? Eller at de kjører etter en mistenkelig bil for å f.eks. sjekke om sjåføren ikke kjører med promille? Er sabla mye greiere at de gjør det enn at du får denne fyllekjøreren rett i grillen en sen kveld.

 

Ut ifra innlegget ditt her så tror jeg du har særdeles liten innsikt i hva politiet faktisk gjør på. Kanskje du ikke mente det slik som du skrev det eller jeg tolket det, men her henger du faktisk ut en hel yrkesgruppe og det synes jeg vi alle bør holde oss for gode til.

 

Generalisering basert på enkelthendelser er en uting!

 

Tommy, antagelser er en uting.... Jeg skal vedde for at du hadde ganske mye bedre utgangspunkt å skjønne at jeg, et medmenneske, heller ikke vil ha en fyllekjører i fronten, enn at jeg kunne vite hvorfor politiet flokka seg sammen og følgte etter meg i en liten evighet. Faktisk helt til gårdsåplassen. Kunne jo bare rulla ned vinduet å sagt hei, ville i det minste vært mer høflig enn å drive med stalking.

Og helt ærligtalt, jeg synes det er mer hyggelig at det stopper meg enn at de følger etter meg i en evighet og spionerer på meg, venter på at jeg glemmer å blinke eller noe sånt. Det virker faktisk litt mer som om du blir kriminalisert når de bare driver å følger etter deg, enn å få vite hva det gjelder. Og til syvende og sist så hadde det vært mye raskere å bare få det overstått med først som sist. Det er hvert fall min erfaring med samtlige ganger jeg har blitt stoppa.

 

Nei, jeg henger ikke ut dem om du ikke ønsker å tolke det som seriøst. I så fall så får du heller dra på deg nisselua og gå å klage på folk på et stand-up show. Om du har kommet til det trinnet at du ikke tåler en spøk så fortjener du det uansett, det har noe med at folk skal holde beina på jorda. Og bare for å påpeke det, så har de fleste av politifolka som har stoppa meg tålt det :)

Og nei, jeg har vel kanskje ikke størst innsikt i hva politiet gjør på, men gawd..... hvor normalt er egentlig det uansett? Gikk det ikke frem av innlegget mitt at jeg var nysgjerrig på hva de dreiv med? :)

 

Hvilken generalisering gjorde jeg egentlig om jeg får spørre? Som ikke kan tolkes som fleip med kunnskapene til en fjortiss... :)

 

 

 

Men et helt seriøst spørsmål, hva får dere til å tro at innlegget mitt var ment som sterk kritikk av politiet og at jeg viste forakt for dem? Var ikke tullet og alle smiliene egentlig litt røpende mtp. at innlegget kanskje ikke var så seriøst og heller ment som underholdning for enkelte? :)

Det er vel kasnkje flere en kun ronny som har skjønt det...

 

Jeg må vel også si at jeg helt alvorlig er litt flau over hvor blodseriøse enkelte skal ta dette innlegget.... Håper det at dere nå kanskje skjønner at det ikke var seriøst, ikke vondt ment osv...

Og ironien ved hele dette er at forumpolitiet står for ramaskriket, har dere no mer å klage på så kan dere få lov til å bruke kleptopølsene til noe mere konstruktivt enn å prøve å være moraltante... :)

 

Men hvert fall... en donut frista egentlig littt nå ja... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten, du er herved kriminell! :P

Personlig synst jeg ikke Morten har gjort noe galt.. Politiet får kjøre politibil, spise donuts og høre på rekke 5'er. Ikke kjedelig å være politi da?..

 

Bilder i tråder er viktig. Donuts er en viktig del av tråden, ikke for å sette forumpolitiet ut av fokus..

donuts-portland.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Donuuuuuts.....

I boks så klart så de ikke ramler mellom setet og sentertunnellen når man skal teste quattroen!

BigAppleDonut2small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"ååh hør hør, dæven den derre femmern er så jæææævlig råååå!" *jafse slafse donut* med hue ut av vinduet som en hund i en bil med godt driv, men desverre, jeg kunne ikke se om de hadde vinduene nede : smil :

 

hehehe! konge : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten, du er herved kriminell! :P

Personlig synst jeg ikke Morten har gjort noe galt.. Politiet får kjøre politibil, spise donuts og høre på rekke 5'er. Ikke kjedelig å være politi da?..

 

Bilder i tråder er viktig. Donuts er en viktig del av tråden, ikke for å sette forumpolitiet ut av fokus..

donuts-portland.jpg

Ahhh,... *gurgle... sikle* doonut!

 

736too-much-want.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.