#1 Skrevet Mars 10, 2010 Skal bytte kjølevæske på bilen idag, hvilket merke skal jeg kjøpe. Er jo alu topp på bilen, så må ha rød. Castrol, Blåtind, Comma XSTREAM RED. Hvilke merker er best? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2010 Var nede på Møller istad og fikk kjøpt kjølevæske, Glysantin® Dynamic Protect / G40. Er dette noe jeg kan bruke, står lissom ikke G12 eller G12+ på den eller noe, og jeg sa jeg hadde alu topp, så da må jeg vel ha rød. Han bak disken sa denne kjølevæska går på alle typer... Noen som har vært borti dette? Står på flaska at den går til Audi, osv, fra årsmodell 2008. Min audi er jo 97mod... hmm, trenger hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2010 Kan fint brukes... Kunne brukt blå og om du følte for det, spiller ikke noe rolle hva toppen din er laget av, dagens kjølevæsker holder nok mål uansett mtp på at så godt som alle biler idag har alutopp, så ikke noe grunn å henge seg opp i fancy tall og bokstavkoder. Faren er å blande rød og blå kjølevæske da ikke alle typer blå går sammen med rød, kan klumpe seg og lage krøll... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2010 Okay, så jeg kan fint bruke den jeg kjøpte på møller? Den ser litt rosa ut når jeg titter på den nede i flaska her. G40 står det, dynamic protect 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 10, 2010 http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?cPath=36&products_id=249 //Her har vi 10% rabatt mener jeg. Finner vel rabattkode et sted på forumet. Meget rask levering! Betalte 150 med rabatt for 1.5 liter G40 på Møller mener jeg. Har en liten blanding av begge disse på min S4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2010 Har allerede kjøpt denne frostvæsken jeg nevnte over på møller se. De sier her at det skal gå bra på bilen min, så skal tømme det på i morra... Edit; Kan jeg tappe ut all kjølevæske av bilen ved å bruke tappeplugg på radiator? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 10, 2010 Faren er å blande rød og blå kjølevæske da ikke alle typer blå går sammen med rød, kan klumpe seg og lage krøll... Er det ikke slik at den røde G12+ (G40 på Møller) kan blandes med alle typer væsker? G11, G12 og G12+ av alle slag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2010 Er det ikke slik at den røde G12+ (G40 på Møller) kan blandes med alle typer væsker? G11, G12 og G12+ av alle slag En kan blade hva en vill så så lenge kjøleveksa er laget av den samme glycolen, som er enten ethylene eller propylene. Blander man disse klumper det seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 10, 2010 aha, jeg har kjørt på rød hele tiden, bør jeg kanskje spyle igjennom systemet føre jeg heller på den nye ifra møller? Kan jeg åpne tappepluggen i bunn på radiator for å tappe hele systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 10, 2010 aha, jeg har kjørt på rød hele tiden, bør jeg kanskje spyle igjennom systemet føre jeg heller på den nye ifra møller? Kan jeg åpne tappepluggen i bunn på radiator for å tappe hele systemet? Du får jo ikke tømt motor om du bare åpner her, men får allikevel nok ut. Men trengs ikke spyle igjennom noe om du heller på denne røde her og du har kjørt rød før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2010 hvordan tømmer jeg alt a, hvis jeg evt skal spyle igjennom systemet.. Skru av ved termostat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2010 hvordan tømmer jeg alt a, hvis jeg evt skal spyle igjennom systemet.. Skru av ved termostat? Ja,ved termostaten og ut på radiator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 11, 2010 Aha, takk skal du ha =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 13, 2010 Idag så har jeg spylet igjennom motor og radiator. Fjernet begge slangene ifra radiator, og termostaten. Satt det nettopp sammen, og skulle fylle på. Men han fyren på møller har sendt med meg for lite kjølevæske. Og jeg kunne tenkt meg å kun brukt kun denne frostvæska.. Så da må jeg jo vente til mandag med å få kjøpt mere da.. Det jeg nettopp satt å tenkte på var, jeg har jo ikke startet bilen eller noe ennå... Pga vil få fylt på mere føre jeg startet den. Men hvordan er det evt med vannet som ligger inne i motor.. Er sikkert litt vann som ligger der igjen etter jeg spyla igjennom istad. Hvordan er det nå hvis det blir kaldt da?? Er dette et problem?? Håper på hjelp.. Mvh Lasse Hansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 14, 2010 har kjøpt den frostvæska jeg har nå på møller bil. Den ser sånn rosa ut synes jeg. Mitt spørsmål nå er. Kan jeg kjøre på esso stasjonen her i morra og kjøpe rød væske der i morra og fylle på resten med den. Kan de blandes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 14, 2010 Ingen som vet om jeg kan blande den ifra Møller med f.eks en rød væske ifra esso? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 15, 2010 Rød (BASF) G30 skal være kompatibel med VW G12 og G12+ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...