Sviktende effekt S6+ Feilkilde Variabelt innsug?

Anbefalte innlegg

Jeg har en tid mistenkt toppeffekten ikke er slik den skal på min s6+

Den dabber tydelig av over 6000rpm, og effektmålingen ser slik ut:

pluseffekt.jpg

Jeg har tenkt litt på hva som kan være mulig feil, og da det stort sett bare er på toppen av registeret effekt savnes, har jeg lurt på om det kan være det vakumstyrte variable innsuget.

Derfor har jeg idag demontert dekslene, satt opp et kamera og filmet mekanismen mens det ruses. Jeg har også sjekket at mekanismen beveger seg fritt.

Kan noen utifra videoen si noe om dette ser rett eller galt ut? Jeg synes ikke det ser ut som det er mye bevegelse.. Hvor mye skal det være? Hvordan feilsøker jeg? -etter en rask inspeksjon har jeg ikke funnet noen åpenbare lekasjer i området...

Vagcom gir ingen feilkoder.

All hjelp mottas med stor takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da klarte jeg faktisk å løse denne selv:

-gikk ut igjen en tur, satte en løs vakumslange på vakumklokka der, og sugde alt jeg kunne. Da åpenbarte det seg en sprekk langs kanten på klokka. Regner med at den ikke skal være der, så da er det bare å glede seg til effekten kommer tilbake...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke det hørtes så "kvass" ut som min motor : klø : Plusen skal dra jevnt helt til sperra.

Om du trenger den vacuum-klokka kan jeg se om jeg finner min gamle(såfremst du ikke finner noe til en ok pris). Jeg har nylig byttet til S8 AKH, så jeg har fremdeles litt småtteri liggende :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært supert. Fint om du har mulighet til å sjekke snart, for jeg har lyst på full effekt litt fort... Alternativet for meg er å kjøpe ny av møller, og den er ikke veeeldig billig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke før helga eller senest i helga. sender deg PM når jeg har funnet den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips: LMM er av den nye typen og den har en tendens til å bli dårligere med tiden. I værste fall kan det ligge et tap på opptil 50 hk om den er full av dritt/ ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.