#1 Skrevet Mars 10, 2010 Jeg har en golf 2 1.6 som jeg gjerne ville hatt litt mer krefter i. Funderer på 1.8 GTI motor eller 3A 2.0 Er det noen som har en formening om hvilken av disse motorene som er best å bruke? Er jo omtrent like mye hk i begge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2010 Skal det godkjennes? Tror svaret ligger der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2010 Nei, hadde ingen planer om det selv om jeg burde sikkert gjøre det. Begge motorene burde vel gå å godkjenne i den bilen, har gode erfaringer med 3A motoren. Har en sånn i pickupen min, har aldri kjørt 1.8 gti så jeg vet ikke foskjellen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2010 3A er 2.0 8V, om jeg ikke tar helt feil? 1.8 GTI er 8V og? Skal gå greit å godkjenne begge motorene, men med 3A motoren vil jeg tro du må kunne dokumentere vekt og effekt, for så bygge om til en modell der spesifikasjonene passer (effekt, nm, vekt).. Er ikke sikkert SVV er vanskelige i en slik "diskret" ombygging, men det må SVV svare på. Så, skal det godkjennes smertefritt, gå for 1.8. Skal det ikke godkjennes, gå for 2.0. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2010 Takker for hjelpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2010 Gå for 1.8 fremfor 2.0. Personlig synes jeg 2.0 er slappere og mer kjedelig enn en 1.8 GTi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2010 1.8 er vel mer turtallmotor enn 2.0? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 12, 2010 Jeg hadde 2l 3a i golf 1 cab. I den satt det orginalt 1.8l GTI/GLI motor og bilen gikk betydelig bedre etter motorbytte. Godkjent den etterhvert med 2L 16v 9A, så har vært igjennom den prosessen en gang. Alt går Så ingen problem å godkjenne 2L kontra 1.8 i verken golf 1 eller 2. Det skiller kun 3hk, momentet er vel ikke allverden forskjell heller. ( men ingen ser fysisk forskjell på 1.8 og 2L motorene, så fremt begge er 8v) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 12, 2010 Så da skulle det gå greit å godkjenne pickupen min også da med 2.0 3a? Den er jo alerede bygd om men det trenger jeg jo ikke si når jeg søker? Må jeg bruke originalt sprut? I pickupen har jeg brukt megasquirt, funker like bra som originalt men vet ikke om det er lovlig. Hadde tenkt å bruke det i Golfen å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...