Hvordan stramme arp bolter uten arps røde grease?

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg stramme arp boltene uten arps assembly grease? Gjelder topplokksbolter og rådebolter. Disse har vært montert i motor før, da sikkert montert med dette greasen. Men skal jeg stramme hardere eller hva hvor mye hardere osv evt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et annet moment som skal brukes uten ARP fett ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er oppgitt på hjemmesida til ARP, moment både med fettet som følger med originalt eller 30 motorolje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er oppgitt på hjemmesida til ARP, moment både med fettet som følger med originalt eller 30 motorolje.

Fant det ikke jeg på arp sine sider...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant det ikke jeg på arp sine sider...

Hmm, litt pinlig, men fant det ikke sjøl jeg nå når jeg måtte inn og se.

Hvordan bolter er det? Mulig jeg har en tabell liggende som jeg lurer på om det var oppgitt moment med olje som smøring, skal sjekke på søndag når jeg er hjemme igjen (hvis du kan vente så lenge).

Ellers så er det nok greit med et vanlig grafitt-fett også, er ikke såå spesielle greier som kommer med de ARP-bolta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, litt pinlig, men fant det ikke sjøl jeg nå når jeg måtte inn og se.

Hvordan bolter er det? Mulig jeg har en tabell liggende som jeg lurer på om det var oppgitt moment med olje som smøring, skal sjekke på søndag når jeg er hjemme igjen (hvis du kan vente så lenge).

Ellers så er det nok greit med et vanlig grafitt-fett også, er ikke såå spesielle greier som kommer med de ARP-bolta :)

hehe. Det er topplokksbolter til vr6 og rådebolter til vr6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel noen som har denne røde lappen/bruksanvisningen liggende etter å montert bolter som kan svare deg konkret på moment med motorolje, står jo grei tabell på disse lappene en får med i esken... Er ikke så voldsomt forskjeller i momentet, mener det var litt høyere ved olje enn grease.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og mål på de boltene til Vr6 er? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.