#1 Skrevet Januar 28, 2005 lurer på hva som må til for å bygge en b3 om til qvattro???????? er det mye sveising?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2005 lurer på hva som må til for å bygge en b3 om til qvattro????????er det mye sveising?? Det som jeg husker i farta; - Drivlinje (Quattro-kasse, mellomdiff, mellomaksling, bakdiff og stikkakslinger. - Bakre del av eksosanlegget - Sveise plass til differensialen - Fjærbein med fjører og dempere. Tanken er også forskjellig så vidt jeg veit, men usikker på om dette trengs og byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2005 Du må lage plass til alt ovenfor så det medfører endel sveising, tunnel til aksling bakover, festene til bakdiff, etc, tror egentlig hele bunnen fra der baksetet begynner og bakover må byttes, quattro bilene har endel høyere gulv bak og bagasjerommet er løftet opp endel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 28, 2005 Husker jeg ikke helt feil er det tunnell på både b3 og b4. Jeg mener dette har blitt diskutert og sjekket før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2005 Du må lage plass til alt ovenfor så det medfører endel sveising, tunnel til aksling bakover, festene til bakdiff, etc, tror egentlig hele bunnen fra der baksetet begynner og bakover må byttes, quattro bilene har endel høyere gulv bak og bagasjerommet er løftet opp endel... As far as I know, er tunnelen der uansett. Men må som sagt gjøres plass for eksosanlegg og diff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 28, 2005 det hørtes jo ikke "umulig" ut da. bare en masse jobb. tror dere dette er noe å starte på????? er det vert det??? ps. hvor mange hest er det på en 92mod 2,0l 16v????????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2005 det hørtes jo ikke "umulig" ut da.bare en masse jobb. tror dere dette er noe å starte på????? er det vert det??? Spørs jo hva du mener med verdt det da.. Er jo litt opp til hver enkelt. Jeg hadde aldri gidda iaffal, og for noen sier kanskje det en del Økonomisk gjevinst vil det iaffal aldri gi! Du skal vel se langt etter å få det godkjent også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 28, 2005 takker for innleggene. om den ikke blir godkjent så er det vel heller ikke vits å gjøre de. har en 92 mod 80 2,0l 16v qvattro på hånden, billig . som er inportert som delebil. tenkte på å bygge min 80 om til 2,3 90. men er nå litt usikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 28, 2005 2.0 16v har 140hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 28, 2005 takker for innleggene.om den ikke blir godkjent så er det vel heller ikke vits å gjøre de. har en 92 mod 80 2,0l 16v qvattro på hånden, billig . som er inportert som delebil. tenkte på å bygge min 80 om til 2,3 90. men er nå litt usikker. Hva slags 80 er det du har nå da? 2.0 16V har jo 140hk som nevnt, mens 2.3 10v har 'bare' 136. Men er jo femmer da ;p I tillegg hvis du skal bytte fra 4cyl til 5cyl så må du i tillegg til å bytte travers og kappe bort de gamle motofestene, bygge om _veldig_ mye i motorrommet ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 28, 2005 å? fikk høre at det bare var å bytte til 2,3 uten problemer jeg!!! men er dette fakta??? eller er dette noe du"mener" (ikke noe vont ment ) for da er dette nesten ett bedre alternativ da. men dette er en qvattro!!! må ha annen kasse på og da. for ei qvattro kasse kan jeg jo ikke bruke, og på min 80 1,8 s er det en 4 trins på (140 hk + 4 trinn = ) men det er vel bare å bytte hele traversen med motor å alt på da. fikk plutselig mange spørsmål jeg nå har du mer info så hadde det vært kult. og meget takknemelig for. hva er koden på 2,0l 16v?? har ETKA jeg så jeg kan finne ut "litt" da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 28, 2005 Freninga kan ikkje kjøre femmer veit du. Neida, å bygge om fra 4 t 5 og omvendt e mykje jobb. Så dersom du har firer nuh, vil jeg faktisk anbefale å satse på 16v. Det er faktisk en god og sprek motor. Edit: i akte står alle motorkoden lista opp. ACE er koden på 2.0 16v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 28, 2005 Freninga kan ikkje kjøre femmer veit du. Neida, å bygge om fra 4 t 5 og omvendt e mykje jobb. Så dersom du har firer nuh, vil jeg faktisk anbefale å satse på 16v. Det er faktisk en god og sprek motor. Edit: i akte står alle motorkoden lista opp. ACE er koden på 2.0 16v. he he, me kan ikkje no prøve då. men i trur de bli 16v ja. hva vil det koste meg for kasse???????? er det mulig for 6trinn på en 2,0 16v(sikkert ikke men) hadde vært morro. jeg er nå små full og liker tanken. mer info??????????? alt er av interesse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 29, 2005 he he, me kan ikkje no prøve då. men i trur de bli 16v ja.hva vil det koste meg for kasse???????? er det mulig for 6trinn på en 2,0 16v(sikkert ikke men) hadde vært morro. jeg er nå små full og liker tanken. mer info??????????? alt er av interesse. Alt er mulig, men 6tr-kassen satt på S2 og RS2, og passer rett på 5cyl motorer, usikker hvordan det blir på 16V'en. Blir sikkert mer arbeid enn hva som er moro, føler jeg på meg å? fikk høre at det bare var å bytte til 2,3 uten problemer jeg!!! men er dette fakta??? eller er dette noe du"mener" (ikke noe vont ment ) for da er dette nesten ett bedre alternativ da. men dette er en qvattro!!! må ha annen kasse på og da. for ei qvattro kasse kan jeg jo ikke bruke, og på min 80 1,8 s er det en 4 trins på (140 hk + 4 trinn = ) men det er vel bare å bytte hele traversen med motor å alt på da. Uhm skjønner ikke helt hva du vil frem til her? Det er jo fullt mulig, men som sagt veldig mye arbeid, da det meste må byttes og/eller flyttes. Dempere og fjærer må du vel også kanskje bytte, med tanke på at 5cyl'ern er litt tyngre, og sitter en del lengre frem i motoren. Hvis det er en 1.8S du har nå, så er du nødt til å bytte girkasse ja. Da er vel det enkleste og bytte til en kasse som står orginalt sammen med 16V'en, litt usikker på hvor langt denne er drevet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 29, 2005 jo det jeg mener er at: en kompis sa at det bare var å bytte oppheng motor å alt over på 80 b3. da slapp jeg å sveise i hele tatt. men jeg er ikke sikker i hele tatt. men nok om det. for 16v har blitt mere interesant nå. (takket være dere her inne) sååå. denne bilen er en 92 mod b4 med qvattro. og 16v selfølelig. hvilken av delene passer overens med en b3??? da tenker jeg ikke på qvattro`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 29, 2005 jo det jeg mener er at: en kompis sa at det bare var å bytte oppheng motor å alt over på 80 b3. da slapp jeg å sveise i hele tatt. men jeg er ikke sikker i hele tatt. men nok om det. for 16v har blitt mere interesant nå. (takket være dere her inne) sååå. denne bilen er en 92 mod b4 med qvattro. og 16v selfølelig. hvilken av delene passer overens med en b3??? da tenker jeg ikke på qvattro`n Det enkleste er vel å spørre hva som IKKE passer.. Det jeg kommer på i farta er; Skjermer, fanger lys og luke fra rumpa. Når det gjelder motorbytte, så er det jo i teorien og flytte alt over fra 2.3-bilen, så lenge motorrommet er komplett. Men det er jo utrolig mye arbeid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 29, 2005 tror jeg går for 16v. da har jeg jo spart meg mange timer i garasjen og da. også kan jeg spare meg litt penger. he he hva tror du en 5 trins kasse ligger på da? tror du jeg får solgt alt fra kassa og bak på qvattro`n da? så er det vel mulig og godkjenne denne med turbo senere. b4`n har ikke gått lengere en 150000 km, og koster meg 7-8000 kr p,s, hva passer ikke da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 29, 2005 tror jeg går for 16v. da har jeg jo spart meg mange timer i garasjen og da. også kan jeg spare meg litt penger. he hehva tror du en 5 trins kasse ligger på da? tror du jeg får solgt alt fra kassa og bak på qvattro`n da? så er det vel mulig og godkjenne denne med turbo senere. b4`n har ikke gått lengere en 150000 km, og koster meg 7-8000 kr p,s, hva passer ikke da Det var det som jeg nevnte som IKKE passer. Legg til baksete-rygg. Resten passer over. Tja vanskelig og si, er jo bare or prøve seg på en pris det. Girkasse og mellomaksling fra S2/RS2 går jo gjerne for godt over ti lapper, men det er litt mer sjelden vare igjen da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 29, 2005 Det var det som jeg nevnte som IKKE passer. Legg til baksete-rygg. Resten passer over. Tja vanskelig og si, er jo bare or prøve seg på en pris det.Girkasse og mellomaksling fra S2/RS2 går jo gjerne for godt over ti lapper, men det er litt mer sjelden vare igjen da.. vokser ikke på trær nei. men passer ikke skjermer over på b3?? mente man måtte bytte om skjermene og panseret for å få b4 front jeg men har kanskje missforstått?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 29, 2005 vokser ikke på trær nei.men passer ikke skjermer over på b3?? mente man måtte bytte om skjermene og panseret for å få b4 front jeg men har kanskje missforstått?? Ikke skjermene fra rumpa nei. Men fremskjermer passer over. Merk deg at hjulbuen på typ8A/B4-skjermen er større enn typ89/B3, og at hjulet derfor ikke lengre vil være i senter, om du bytter disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 29, 2005 er det foran du mener nå? og kan jeg eventuelt bruke b3 skjermene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 29, 2005 Hvis du skal bruke B4`en som donor bil kan du flytte over travers, hjuloppheng og alt. Da blir hjulet i senter med B4 skjermer foran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 29, 2005 Har du fulgt med på DENNE Tor??? Må jo bli ditt neste prosjekt det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 29, 2005 da er det jo i box da. her blir d 16v og 92 front. dritbra. har kika litt ja. og du tar sikkert ikke feil der nei!!! turbo skal inn men sikkert ikke før etter sommern. blir konge detta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 30, 2005 er det foran du mener nå? og kan jeg eventuelt bruke b3 skjermene? B3-skjermene passer overens med det nye panseret ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...