#1 Skrevet Mars 11, 2010 Ska handle meg sommerdekk sanrt og valget faller enten på Kumho Ecsta eller Nankang Ns-2. Dimensjonene jeg vil ha er 215/35-19 og 235/35-19. Hvilket av disse merkene bør jeg gå for? Erfaringer hadde vært helt topp da jeg aldri har prøvd noen av de noe særlig før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2010 Har 215/35-19 nok load index til din bil? Hva er maks vekt på framaksel (fullastet)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2010 Har 215/35-19 nok load index til din bil? Hva er maks vekt på framaksel (fullastet)? Fått jobb hos biltilsynet?? Hørt mye dårlig om Nangkang Kjell! Voks heller bilen min en kveld og kost på deg litt bedre dekk! Dunlop! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2010 Du får som regel det du betaler for, gå litt lenger ned på dekkonline.com søket ditt du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2010 Har kjørt Kumho Ecsta på 2 biler (BMW 520 og Golf V) og liker de dekkene godt. Har ikke noe problem med å velge disse igjen! Kona har Nankang på bilen sin, og er helt greie til det bruket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2010 http://forbrukerportalen.no/Tester/2010/test_av_sommerdekk_mars_2010 Jeg ville som andre sier kosta på litt mer for ordentlige dekk.. Nankang er personlig de dårligste dekkene jeg har hatt (og det har blitt noen sett etterhvert..), kjøpt nye og var værre enn de gamle utslitte dekkene jeg hadde før. Loadindex er også et viktig poeng, må du være veldig påpasselig med, i alle fall om du vil kjøre med god samvittighet. Blir du stoppa i teknisk kontroll så kan det bli et problem, samme om de er grundige på EU kontroll. Ute etter dekk til sommeren selv og ser at det er mye som kommer opp til min modell som har for lav index. Sjekk eventuelt ut Falken 452, dette tror jeg er det beste billige dekket man får.. Skal ikke være de mest stillegående men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 11, 2010 Kumho Ecsta http://naf.no/no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Sommerdekktest-2009/Kumho-Ecsta-HM/ Nangkan NS-20 (samme som n-s2 (?)) http://forbrukerportalen.no/produkter/19898/ Tydelig at Kumho er bedre enn Nankang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2010 Har bare prøvd nankang, og de har store problemer med å tette mot kant av felg når det blir lavprofil. Kasta mine så langt jeg fikk til og kjøpte nye av kvalitetsdekk. Nankang ns-2 er også en smule dårlige på vått underlag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2010 Har hatt både Kumho og Nankang og jeg er ikke i tvil om hva som er det beste av de to, det er Kumho. Nankang er ikke noen gode dekk spør du meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 11, 2010 Min erfaring er at Kumho er i en helt annen liga enn Nankang. Kumho Ecsta KU31 er et støysvakt dekk med god komfort og gode kjøreegenskaper, prisen tatt i betraktning. Nankang NS-2 er et glatt, steinhardt jalladekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2010 Har 215/35-19 nok load index til din bil? Hva er maks vekt på framaksel (fullastet)? Hehe.... Blir lavere med 215 vet du... Om jeg finner et med nok load index tviler jeg litt på... Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2010 Sommer dekk i nankang, khumo, strata, nokian,Ling long osv osv.. jeg har hatt mange forskjellige dekk, og merker ikke noe forskjell på di egentlig. Eneste litt på våt vei. da var det lettere å få ut ræva på bilen med Ling long enn med strata f. eks. Men det må fremprovoseres da. Jeg gidder iallefall ikke bruke mere penger på sommerdekk når jeg ikke merker noe spes forskjell på normal kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 11, 2010 De testene som er linket til her er Nankang NS-20, ser på mønsteret at det er helt ulikt NS-2, som sikkert er forgjengeren til NS-20. Hadde Sonar NS-2 før, skal være samme dekk som Nankang NS-2, og Khumo Ecsta nå på bilen. Og er ikke i tvil om at Khumo er myye bedre enn de jeg hadde før. Mye mindre dekkstøy og sitter 100% bedre på vått føre, de gamle var som å ha såpe på dekkene når det var vått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 11, 2010 Jeg gidder iallefall ikke bruke mere penger på sommerdekk når jeg ikke merker noe spes forskjell på normal kjøring. Det er jo ikke ved normal kjøring en trenger gode dekk, det er viss det skulle dukke opp noe uventet i veien en trenger gode dekk og må ta en unnamanøver eller en nødstopp.. Å da kan gode dekk være redningen, spør du meg skulle slike billig dritt dekk som nankang vert forbudt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 11, 2010 Det er jo ikke ved normal kjøring en trenger gode dekk, det er viss det skulle dukke opp noe uventet i veien en trenger gode dekk og må ta en unnamanøver eller en nødstopp.. Å da kan gode dekk være redningen, spør du meg skulle slike billig dritt dekk som nankang vert forbudt! Helt enig!Har faktisk hatt et par slike episoder hvor folk plutselig finner på rare og idiotiske manøvre på motorveien, da har gode dekk gjort til at jeg slapp unna bulking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 12, 2010 Sommer dekk i nankang, khumo, strata, nokian,Ling long osv osv.. jeg har hatt mange forskjellige dekk, og merker ikke noe forskjell på di egentlig. Eneste litt på våt vei. da var det lettere å få ut ræva på bilen med Ling long enn med strata f. eks. Men det må fremprovoseres da. Jeg gidder iallefall ikke bruke mere penger på sommerdekk når jeg ikke merker noe spes forskjell på normal kjøring. Ganske enig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 12, 2010 Nankang NS-2 er skikkelig ræva. Som å kjøre på is når det er vått føre,og støyer noe sinnsykt. Slites ikke da, kjørte mine i 1.5 sesong uten antydning til slitasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...