Bestille dekk fra utlandet

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette?

Kanskje ingen dårlig ide siden valutakurser er i norsk favør for tiden.

Eventuelt noen som har noen linker?

Eller blir det for dyrt pga frakt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett sidene dems men de selger ikke ferdig sett dekk/felger og omlegging koster meg en halv arm om jeg kjøper det løst.

I alle fall det jeg har vært borti før..

Med mindre det finnes noen som legger om for en kameratpris i klubben :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ingen ting for seg. jeg har alltid fått lavere priser på dekk ferdig omlagt og balansert hos Jons dekk og felg en det bare dekket koster på dekkonline.

Og skal en legge om/balansere som du ikke har kjøpt dekk hos, koster det gjerne armen og litt til. hvis de i det heletatt gidder å legge om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de selger ihvertfall med feil dim på dekkene til Passat, Li på dekkene jeg skal ha skal minimum være 87 og de selger med 85 i 20 tomsstr riktignok..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mange som selger dekk med for lav lasteindeks.

F.eks. tilnærmet riktig omkrets vil være 245/35-20 men det finnes knapt noe annet enn 95, og jeg trenger 97.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så langt jeg kan se så finnes det ikke dekk i 245.35x20 med noe høyere en 95, dekkdimensjon og laste indeks hører som oftes sammen. Hvordan bil skal du bruke disse på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal stå på A8, og muligens på S-klasse senere.

Det er denne dimmen som kommer opp på de fleste "100% pass garanti"

Må opp i 255/35-20 eller eventuelt 245/40-20 for å få hhv 97 og 99.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De første A8 hadde 255.35 som har 97 index og de senere har 275.35x20 dekk som har 98 eller 102 index.

255.35 har vært lenge på markedet og en dekk dimensjon som er mye laget så den er nok en av de billigere dimensjonene i 20"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er at mange av disse "bygg dine felger" nettsidene har kun 245/35-20 som valg og ingen av dekkene har mer enn 95.

Jeg har mest lyst til å gå for 245/40-20 ettersom jeg da får 99 og det er nok til både A8 (97) og S-klasse (98).

Vurderer 255/35-20 men da må jeg eventuelt gi opp tanken på å kjøre felgene på en S-klasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.