#1 Skrevet Mars 11, 2010 Er dobbeltmasse svinghjulet fra adu identisk til det som sitter på aan? Driver å monterer svinghjul fra adu på en aan i samband med aut-man konvertering, men det viser seg at den 8ende bolten ikke passer. Er noen mm forskyvning til gjengene kan du si.. Noen råd.. takker for svar Mvh. Robert Strand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2010 Kan det være sånn at de passer, men at du må finne det rette mønsteret? prøv å vri svinghjulet en bolt om gangen til det passer. Trodde det skulle passe: klø : Men ble usikker nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2010 Skal passe det, akkurat samma veiva, må bare vri det til boltmønsteret passer! Kontroll spm: Har du tatt ut den tappen som står i veiva på automaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2010 Det passer ja !!! har monter to stk selv som begge var aan aut der jeg brukte adu svinghjul lammel og trykkplate !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2010 Fikk det til å passe til slutt.. viste seg at det kun passer en vei da det er et par mm forskjell i avstanden mellom 2 av hullene:p Men nå som et dobbeltmasse svinghjul er satt i så må vi vel space ut med denne "ringen".. Men har nå problem med å få den i revers, mulig vi må frese ut litt i sporet staga inn på kassa. Lurer på om det kun er ringen som gjør dette? Vil vi få problem med lengden på mellomakslingen her? Er kasse og diff og mellom aksling fra en s4 v8 det er snakk om (c4). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2010 Girkassen er litt flyttet, så min tanke er at giroverføringen kanskje må justeres litt, så kommer reversen. Lengden på akslingen blir ikke ett problem da knutene tar opp for den lille forandringen det blir på lengden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2010 Da jeg gjorde samme jobben testet jeg kassa i friluft, og fikk den i samtlige gir ved med akselen og den korte stussen som sitter på kassa. Etter montering og før start var det ikke snakk om å få den i revers selv om jeg antok at overføringen var tilstrekkelig riktig justert til at jeg skulle kunne få den i alle gir. Det hjalp ikke å dreie motor litt eller trå inn clutchen. Etter start gikk den enkelt i revers, så jeg tror det hadde noe å gjøre med hvordan delene i kassa stod i forhold til hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2010 Fikk det til å passe til slutt.. viste seg at det kun passer en vei da det er et par mm forskjell i avstanden mellom 2 av hullene:pMen nå som et dobbeltmasse svinghjul er satt i så må vi vel space ut med denne "ringen".. Men har nå problem med å få den i revers, mulig vi må frese ut litt i sporet staga inn på kassa. Lurer på om det kun er ringen som gjør dette? Vil vi få problem med lengden på mellomakslingen her? Er kasse og diff og mellom aksling fra en s4 v8 det er snakk om (c4). Om du har spacer ring på skal du ikke trenge å gjøre noe. Men hvorfor ikke bare sette på AAN svinghjul da? Du er klar over du må bytte bakdiffen også? Siden du har på spacerring er jo giroverføring 1cm for lang den også Bygde om min for litt siden uten noe som helt problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2010 Håper det bare er tannhjula som står feil i forhold til hverandre, så vi får se med reversen når vi får skrudd ferdig. Har frest i overrføringene så vi fikk justert litt lenger fram, noe som såg ut til å hjelpe på Grunnen til at me ikkje bruker aan svinghjul er så enkelt at det hadde vi ikkje, så han som eier bilen kjøpte mitt originale fra rs2. Men uansett er det vel dobbeltmasse på aan originalt og meiner eg..? Har bakstillingen liggende klar, er jo forskjellig utveksling så:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2010 Lars Jørgen Wangensteen skal selge ett 7A svinghjul om ikke lang tid...kjøp det istedenfor å måfåere på med de dårlige dobbeltmasse svinghjulene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2010 Får se hva som blir.. Bilen er ikke noe spess trimmet så holder med dobbeltmasse enn så lenge.. Må ha bilen til stavanger på mandagen, så må ha den sammen så fort så mulig:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...