#1 Skrevet Mars 12, 2010 Fristende men skepisk;) Hva er verdien på en 5 dørs 2001 Golf 2.8 4motion som har gått 130.000km? Den har hverken soltak eller skinn, men har cruise control og autmatisk klima anlegg. Nåværende eier har hatt den siden 2005. Siste store service var på 112.000km sommeren 2008. Skal på mindre service innen 2900km (pluggskifte, olje og oljefilter bytte, filter og olje på Haldex'n ++). Den har tydeligvis vært kollidert en gang i tiden da øvre bakre del av førerdøren ikke ligger pent inntil taket og linjen mellom for- og bakdør ikke er jevn, samt at fører døren kan se ut som om den har vært omlakkert. Så til fuskingen; når bilen er kald fusker den/vil ikke trekke jevnt. Ved lave turtall blinket "`check engine" lyset i dashbordet av og til. Etter at den stod en hel dag på flyplassen så kom lyset på permanent på vei hjem. Den lugget ved gasspådrag. I følge eieren har han hatt fuskingen/luggingen, men ikke "check engine" lyset før. Da har Møller bare koblet fra batteriet for å nullstille hjernen på bilen også har den vært ok en stund. Snakket selv med Møller og de mente kanskje pluggene kunne forårsake dette. Jeg var å fikk lest av minne på bilen hos Møller på Onsdag. Det var en feilkode på "sporadisk forbrenningsutsettelse på sylinder 2". Takker for konstruktive tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2010 (endret) Kan være defekt coil, pluggledninger eller sliten plugg. Harkete dyse tviler jeg på, men kan være. Å drive å kjøre med en bil som lugger og har motorlampe på, er vel ikke så lurt? Robust motor og ikke minst driverk som tåler mye stryk. Sjelden vare med mye potensiale. Er denne bilen import fra Sverige ? Var å så på en lik bil for endel år siden hos forhandler i Oslo. Og den hadde "hengende" dører litt som du beskriver.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2010 Takk for innspillet Kristian. Skal undersøke Coilen da det visstnok er ett kjent problem på denne motoren, iallefall i England. Coilen sprekker og dermed "hopper" spenningen mellom de seks lommene i den. Dette medfører sporadiske feil da den tetter sprekkene når den blir varm pågrunn av at plasten i coilen utvider seg og tetter sprekkene. Det skal visstnok være mulig å reparere den med bruk av glassfiber epoxy. Fant denne infoen på http://www.uk-mkivs.net Siden "check engine" lyset kom på sist har den gått uten noen form for lugging. Noen som vet hvor coilen sitter på denne motoren? Ja bilen er kjøpt ny i Stockholm. Nåværende eier kjøpte den av en forhnadler i Oslo i 2005 som hadde tatt den i innbytte. Det står Bratland Bil på skiltholderne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...