#1 Skrevet Januar 28, 2005 Jeg lurer fælt på hva denne ledningen er!? Ene enden er tredd rundt den første pluggledninga og andre enden går inn i en kobling med tre "pinner" i.. kjøpte pluggledningssett denne uka og merka at jeg ikke får tredd på denne saken på den nye pluggledninga, iom. at den har faste ender! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2005 prøv å dra hardt i gummien på de nye ledningene, de kommer som oftest! hehe. Er ofte bare en gummihylse som er tredd på. Ikke at jeg vet akkurat hvordan dine ser ut, men har vært ute for den saken før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2005 tror ikke akkurat jeg gidder å dra i dem, det var gummihylser på de gamle (avbildet), mens de nye er vinklet og hele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2005 På toppen av pluggene er det i utgangspunktet noen gullfargede "muttere" for å ekspandere og låse av pluggledningen. Men noen pluggledninger er for trange når denne står på, så du kan eventuelt prøve å ta den av og se om du får det til Den tre-pins-pluggen er til fordeleren, og er vel en slags giver for tenning. uten denne koblet til vil ikke bilen starte eller gå. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2005 ok, jeg tror du missforsto situasjonen ew ;P har ikke problemer med å sette pluggledninga på pluggen. Problemet kommer når jeg liksom skal ha pluggledninga tredd gjennom den runde klumpen i enden av den sorte kabelen, som igjen er ALT for trang til å få noe som er tykkere en pluggledninga selv gjennom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2005 Tror han tidligere her mente å dra selve hetta - eller hele enden av pluggledningen - tre innpå denne saken - for så å sette på igjen hetta ? Burde vel ikke være umulig ? Hvis ikke får du kjøpe ledninger som passer til bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 29, 2005 Men da skal jo ledningen være som den er. På baksiden (dvs inn mot torpedoveggen) av fordelerlokket ser du hvor denne trepins-koblingen skal kobles til. Har aldri vært borti at denne skal trees gjennom plugghetta. Det vil føre til at du får overslag der isolasjonen på pluggledningen er som dårligst, og da kan du kanskje risikere å ødelegge for tenninga.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 29, 2005 Jeg snakker ikke om kabelen til fordeleren.. vet at den er kobla til med en trepins kontakt nede mot torpedoveggen! har forsåvidt hatt start på bilen uten den kabelen som er avbildet tilkobla i det hele tatt.. merka ingenting forskjell! skal kjøre en stund uten den å se om det har noe å si Og, slik som jeg ser det så er det ikke mulig å ta av plugghetta for å tre på denne saken, har kjøpt et BERU sett med pluggledninger spesielt til denne bilen og her tyder alt på at plugghettene sitter fast på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 29, 2005 legger inn et bilde til av saken.. Den sorte er ledningen jeg lurer på hva er, og den orange er en av de gamle pluggledningene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 30, 2005 er en giver som gjør at hjernen vet tennings-rekkefølgen...slik at envt. tenningsbank blir korrigert til (ca.) riktig sylinder. (For motorer med to banke-sensorer). Arne K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 30, 2005 ok, da vet man hva det er Da gjennstår det en ting, finnes denne i en variant som kan åpnes i den enden som skal over pluggledninga? eller går det an å jukse dette til på noen annen måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...