#1 Skrevet Mars 12, 2010 Kilehavari!! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=180807 Som dere ser i på linken, hadde jeg problem med bilen.. det viste seg å være kilehavari. Er det klaring mellom ventilene og stemplene eller er det stor sannsynlig for at toppen har raset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2010 Ikke noe klaring mellom stempler og ventiler på denne motoren, så den er nok gone. Bare å skru av toppen å se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2010 Ikke noe klaring mellom stempler og ventiler på denne motoren, så den er nok gone. Bare å skru av toppen å se. Siste gangen vi dro start på den, hørte vi en tikkelyd og stoppet bilen.. burde jeg ha testet å satt på et nytt "nedre tannremshjul" for å teste om den starter? og heller etterpå åpnet toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2010 Siste gangen vi dro start på den, hørte vi en tikkelyd og stoppet bilen.. burde jeg ha testet å satt på et nytt "nedre tannremshjul" for å teste om den starter? og heller etterpå åpnet toppen? Jeg ville montert nytt drev og strekkbolt, time opp register å prøve før du investerer i ny motor. I verste fall bruker du det nye drevet på eventuell byttemotor.. Noe lignende skjedde på min 1,6 101hk, relativt høy kompresjon på disse, og de aller fleste påstår at et registerbrudd er "dødelig". Jeg måtte bytte motor grunnet skade fra sporkilen på veiv, men på den havarerte motoren var alle ventilene helt ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2010 Jeg ville montert nytt drev og strekkbolt, time opp register å prøve før du investerer i ny motor.I verste fall bruker du det nye drevet på eventuell byttemotor.. Noe lignende skjedde på min 1,6 101hk, relativt høy kompresjon på disse, og de aller fleste påstår at et registerbrudd er "dødelig". Jeg måtte bytte motor grunnet skade fra sporkilen på veiv, men på den havarerte motoren var alle ventilene helt ok. Har plukket av innsugsmanifolden og så inn på ventilene der. De så helt ok ut, men jeg så at det glinset, typ merke, på stempel #2 som kunne minne om merke fra evt eksosventil. Var dog vanskelig å få en skikkelig oversikt fra plugghullet. Har for øvrig tenkt på det med å skaffe nytt drev for å montere, men kilesporet er ganske rasert på den ene siden. Er det da mulig å sveise det, eller blir det bare jallamekk som vil gå i stykker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2010 Har for øvrig tenkt på det med å skaffe nytt drev for å montere, men kilesporet er ganske rasert på den ene siden. Er det da mulig å sveise det, eller blir det bare jallamekk som vil gå i stykker? Er helt sikkert mulig å sveise og file til et spor, men hvis sporet er såpass rasert så ville jeg tatt toppen av å sjekket ventiler før det legges masse arbeid i motoren. En toppakning og bolter koster ikke all verden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2010 Du merker vel også om ventilene har fått seg en støyt hvis du måler kompresjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2010 Ikke sett en butting enda hvor ventilene har overlevd på 1,8t som Lars Olav også sier. Desverre.. er det merker etter ventiler i stempel så har de tatt skade 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2010 Det som er litt intressant er at bilen gikk og ble stoppet da det var misstanke om at noe var galt. Altså den stoppet ikke selv. Er det da mulighet for at den kan gå med skadde ventiler? Kambukkene er for øvrig hele. Skal få tatt kompresjonstest når jeg får tak i et instrument. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...