Anbefalte innlegg

Jeg skal montere ny dump på en 2001 modell A4 1.8TQ og lurte på om det er noen som har noen råd om hvordan dette kan gjøres lettest mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på alu resirkventil og åpent luftfilter :) gir fin lyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ha det får lydens skyld ja, er det noe stress og montere det? den sitter helt nede ved bunnen av radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett på en resirkventil. En dumpventil er ikke ment for den bilen. Da ryker det ting fort. Kjøp deg en volvo 240 turbo om du skal ha dump lyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som andre sier her. kjøp alu resirkventil og åpent luftfilter da får du lyd uten at det høres ut som en 240 som kommer. og du risikerer ikke at bilen går dårligere.... er jo en grunn til at det står en resirkventil på bilen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på åpent filte hvis du skal ha lyd ja ;)

Resirk med konfilter gir jo også MYE feitere lyd enn de aller fleste åpen-dumper :D TsTsTsss istedenfor TSSSssss....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, på bilen min sitter det en sånn, dumpventil, er det det dere kaller det?

Ihvertfall når jeg drar på, og girer så kommer det tssss lyd. Hehe. Denne sto på når jeg kjøpte bilen. Anbefaller folk her å fjerne denne? Evt gjøre hva?

Hva kan evt ryke av denne dumpventilen?

Har powerfilter også montert på.

Bilen er også chip trimmet, og satt på større kam og større turbo.

Mvh

Lasse Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tsss lyden kan du få med at det er åpent luftfilter. men hvis du har en slik dumpventil så forstår jeg det slik at bilen går noe dårligere enn den skal, detter er siden resirkventilen ikke slipper ut luften som ikke blir "brukt" mens en dump slipper all lufta som ikke blir "brukt" ut og da er det jo ikke rett i forhold til luftmengdemåleren som har registrert så så mye luft...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

turbosmart leverer stealt compact ventiler som er spes for audier...Protrim.no leverer disse!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

broren min hadde en 1.8tq med resirk ventil, skremte livsjitn av alle 18 åringene med volvo turbo med dump :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man av med front fanger og sånn eller er det lettere og ta det unnen ifra? Dumpen sitter nede bak radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Letter å gå nedenifra ja. Fjerne plata under motorn om du har det. Så er det bare å fjerne 3 slangeklemmer. Og sette på ny resirk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som simen sier, men kan være litt knotete å få på den tynne slangen på toppen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A4 1.8tq 2001.mod hvor stort er det røret der man setter power filteret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange tommer liksom, må ha en overgang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.