8,5x19 og 9,5x19 på Passat m/4motion.

Anbefalte innlegg

Skal handle felger til Passaten og lurer da på hva jeg kan ha på den.

 

Har kommet over 8,5" x 19 (235-35) og 9,5" x 19 (265-30). Et 35 på begge mener jeg.

 

Går dette bra på Passaten? Mtp plass og 4motion?

 

Takk for hjelp....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil ha en høydeforskjell på litt over 2cm på de dekkene. Ville vurdert å bytta de dekkene bak til 235/35-19. Nå vet jeg ikke med plassen fremme, men skal du senke en del så kan det være lurt å bytte til litt smalere fremme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har 4motion så må du ha lik rulleomkrets på alle dekka, det vil si at du må ha like dekk forran og bak, og da må det nesten bli 235/35 hvis du skal ha plass til 9,5" bak..

 

Jeg prøvde 9,5" ET35 med 235/35 bak på min nå i helga, og det går, men felger stikker på utsia av hjulbuen, mens dekka går under akkurat :) Går med rimelig med senk også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal handle felger til Passaten og lurer da på hva jeg kan ha på den.

 

Har kommet over 8,5" x 19 (235-35) og 9,5" x 19 (265-30). Et 35 på begge mener jeg.

 

Går dette bra på Passaten? Mtp plass og 4motion?

 

Takk for hjelp....

 

265 med ET35 subber så det holder, så man burde nok vurdert noe smalere som andre er inne på her. Mht omkrets er det 235/35 og 275/30 er som likest, tilsvarende for 225/35 og 265/30 og 215/35 og 255/30. Sånn sett er nok 235 rund baut det beste med 8,5 og 9,5 toms felg med begrenset plass bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 9,5x19" ET35 bak på Passaten med 235/35 og der subber i større dumper og når jeg trekker vogna. Men det gikk seg litt til etterhvert - plasten på innerskjermen ble slitt bort gradvis:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info! Da er det bare å kjøpe dekk og handle felgene... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 225/35 19 på 9,5"x 19" felg på 3bg 4 motion. synes det blir riktig strekk, ikke for mye heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 235/35-19 på 9,5" dekk og personlig mener jeg ikke at det kan være mer strekk for at det skal fortsatt være fint. Men det som er viktig å huske her er at alle dekk har forskjellig strekk. :) Så det er godt mulig at 225/35-19 av de dekkene Glenn har på strekker seg like mye som de dekkene jeg har på i 235/35-19

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt.

 

Har en 3BG som bare drar i den ene enden....

 

Jeg vurderer å gå for forskjellig bredde på felger foran og bak, men er usikker på hvilke bredder jeg skal velge?

Ser at mange som bruker forskjellig bredde foran og bak bruker 8,5 foran og 9,5 bak med ET35 både foran og bak.

Går dette bra, eller blir det på "håret" med klaring med henholdsvis 225/40R18 foran og 255/35R18 bak?

Er klar over at forskjellige dekkmerker gir litt forskjellig profil (strekk) på dekket.

 

Har i stedet for 8,5/9,5 vurdert 8" foran og 9" bak.

 

Tips og synspunkter mottas med takk. Også tips om hvilke felger og hvor man kan handle til en grei pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil ha en høydeforskjell på litt over 2cm på de dekkene. Ville vurdert å bytta de dekkene bak til 235/35-19. Nå vet jeg ikke med plassen fremme, men skal du senke en del så kan det være lurt å bytte til litt smalere fremme.

 

La ikke merke til det før, men det som står her er feil. 235/35 19 har diameter på 64,71cm, mens 265/30 19 har D=64,16cm, dvs kun 0,55cm eller 5,5mm forskjell i omkrets (fordi omkrets er proporsjonal med diameter, O=pi*D).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt.

 

Har en 3BG som bare drar i den ene enden....

 

Jeg vurderer å gå for forskjellig bredde på felger foran og bak, men er usikker på hvilke bredder jeg skal velge?

Ser at mange som bruker forskjellig bredde foran og bak bruker 8,5 foran og 9,5 bak med ET35 både foran og bak.

Går dette bra, eller blir det på "håret" med klaring med henholdsvis 225/40R18 foran og 255/35R18 bak?

Er klar over at forskjellige dekkmerker gir litt forskjellig profil (strekk) på dekket.

 

Har i stedet for 8,5/9,5 vurdert 8" foran og 9" bak.

 

Tips og synspunkter mottas med takk. Også tips om hvilke felger og hvor man kan handle til en grei pris.

 

9,5x18 ET35 med 255/35 går ikke bra sånn uten videre, så jeg ville ikke valgt bredere dekk enn 225 eller 235 hvis felgen er smalere enn 10 tommer. Selv på 10 tom ville jeg vurdert 235 for å skåne skjermene, dekk i 255-265 bredde er så "firkanta" at toppen av dekket på ET35 felg ikke smyger seg innunder skjermen og da subber det villt hvis ikke bilen er valset ut eller knallstiv eller begge deler.

 

8,5x18 ET35 foran med 225/40 og 9,5x18 ET35-40 bak med samme dekk ville jeg valgt. Har selv hatt 9,5x18 ET30 rundt baut med 225/40 på Passat 3B og det gikk ganske bra bak pga dekkstrekket. Foran krevde det god valsning, dette ville jeg ikke gjort igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.