Anbefalte innlegg

En kompis har fått en del problemer med sin Golf V.

 

Spørsmålet først - når tid ble garanti iht. sinkslipp endret fra 6 til 5 år? Mener det tidligere var 6 år på dette, men han får oppgitt av forhandler at det er 5 år.

 

Spørsmålet videre er jo hva rustgarantien egentlig er verdt. Noe som startet som en boble på bakluken fikk han fikset, men flekkene som begynner å dukke opp andre steder, som hans forhandler sier har skjedd pga. sinkslipp, vil de ikke se noe på. Om det da ikke er rust nå, så kommer det til å bli det en del steder. Man kan jo da undres litt på hva rustgarantien er verdt.

 

Hva er det rustgarantien gjelder for? Gjennomrusting? Kraftig rust i understell o.l.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust er rust, min 11 år gamle A6 har 12 års rustgaranti og jeg fikk akkurat lakkert opp dørene og taket mitt på garantien. Men som folka sier, om det er sinkslipp etter garantien for den er gått ut, så må du vente til det blir rust før rustgarantien gjelder. vil du ha dette retta på før det er blitt rust slik at rustgarantien skal dekke det så får du betale det selv dessverre.

 

Nå vet jeg ikke hvilke garantier det er på Golf, men i prinsippet så vil jeg tro de samme reglene gjelder, muligens med andre antall år i forskjellige garantier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust er rust, min 11 år gamle A6 har 12 års rustgaranti og jeg fikk akkurat lakkert opp dørene og taket mitt på garantien. Men som folka sier, om det er sinkslipp etter garantien for den er gått ut, så må du vente til det blir rust før rustgarantien gjelder. vil du ha dette retta på før det er blitt rust slik at rustgarantien skal dekke det så får du betale det selv dessverre.

 

Nå vet jeg ikke hvilke garantier det er på Golf, men i prinsippet så vil jeg tro de samme reglene gjelder, muligens med andre antall år i forskjellige garantier.

 

Hvordan fungerer dette egentlig? bilen min blir 12 år snart er det 12år uansett hvor langt bilen er kjørt? og er det likt over hele landet? har ikke lyst å ta meg fri fra jobb vis eg ikke har sjangs å få noe dekket uansett.

 

Beklager vis eg forstyrrer i tråden din Clas si fra vis du vil eg skal fjerne innlegget :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasse: Har du rust på dørene eller taket? Om ja, sjekk om det er lakkert på skadestedet før, om det har vært riper i lakken osv der. De tar mye bilder på møller for å sjekke om det er skader påført av ytre påkjenninger.

Men den 12års rustgarantien på A6 gjelder uansett kilometerstand vertfall, og så lenge det ikke er bulker og andre ytre påkjenninger der det er dukket opp rust, så gjelder garantien. og det skal den gjøre uansett hvor i landet du befinner deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust er rust, min 11 år gamle A6 har 12 års rustgaranti og jeg fikk akkurat lakkert opp dørene og taket mitt på garantien. Men som folka sier, om det er sinkslipp etter garantien for den er gått ut, så må du vente til det blir rust før rustgarantien gjelder. vil du ha dette retta på før det er blitt rust slik at rustgarantien skal dekke det så får du betale det selv dessverre.

 

Nå vet jeg ikke hvilke garantier det er på Golf, men i prinsippet så vil jeg tro de samme reglene gjelder, muligens med andre antall år i forskjellige garantier.

 

 

du sier du har fått lakkert taket på din a6? har fått rust på min passat 2000 mod på taket, pga takreils som har gnagd 2 steder, men får ikke dekket dette. dette er jo på en måte feil fra når bilen var ny... :confused:

hvordan hadde det kommet rust på taket ditt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det du beskriver der er det en kompis av meg som har fått utbedret. Meeeeen, jeg lurer på om garantien på passat ikke er like mange år som på A6.. Jeg skal se om jeg husker å spørre han om det der, i tillegg til at de lakkerte taket hans så spacet det opp railsen etterpå med gummimellomlegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du sier du har fått lakkert taket på din a6? har fått rust på min passat 2000 mod på taket, pga takreils som har gnagd 2 steder, men får ikke dekket dette. dette er jo på en måte feil fra når bilen var ny... :confused:

hvordan hadde det kommet rust på taket ditt?

 

samme som meg hadde bilen inne på fredagen de sa det var sinkslip og det var 5 år på sinkslip.men bakluka som jeg ikke fant noe på skulle de søke om og få bytte: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 98 modell a3 førstegangregistrert i november 98 her er det rust nede på begge dørene. Regner med det er 12 år fra førstegangs registrert? må vel ta meg en tur imorgen å høre med de:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noen som vet om det var 6 år på dette tidligere, og når de evt. gikk over til 5 år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg var inne for ca 2mnd siden med a6en, å fikk tatt bilder av rusta på dørene og for morro skyld nevnte eg at det var rust på fremskjermene regnet ikke med at dette ble dekket siden eg har subbet de halvt i hjæl:p var rust fra før, men det har nok ikke blitt bedre av subbinga.

Hadde desuten bestilt nye for egen regning alerede siden eg i utganspunktet aldri trudde eg fikk dekket det.

Den ene var omlakkert fra før og, men i dag kom alså brevet at eg får dekket 2stk nye skjermer men ikke dørene eller disse står faktisk ikke nevnt en plass i brevet: klø : burde evt stått at dette ikke blir dekket av garanti?? eller

 

Hva gjør eg nå liksom? de som eg kjøpte og fikk lakkert for egen regning er i helt feil fargenyanse så kunne egentligt tenkt meg å enten fått disse lakket på ny eller fått nye ferdig lakket. noen tips bør eg hive på de gamle igjen å kjøre inn som ingen ting?

 

Bilen var forøvrig 11år og 11mnd når eg var inne for inspeksjon så tydelig at det er 12års garanti på gjennomrusting:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noe å si om bilen er import på garanti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det noe å si om bilen er import på garanti?

 

Ikke på rust og sinkslipp garantien, da dette er noe audi i tyskland må dekke og ikke møller norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke på rust og sinkslipp garantien, da dette er noe audi i tyskland må dekke og ikke møller norge.

 

En sannhet med modifikasjoner.

Men nei, det har ingen ting å si om bilen er import(min er import og jeg fikk det dekket), men det er Harald A. Møller som står for den utvidede garantien her til lands. Det sa vertfall verksmesteren på karosseriavdelingen hos Møller Trondheim til meg.

Uansett, hovedpoenget er at import eller ikke, spiller ingen rolle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stig Arne fikk du dekket dørene på garantien? eg fikk besjed om at det kun var 6års garanti på de: dum :

 

Ops ser du har skrevet du fikk dekket det lenger opp i tråden her merkeligt at ikke eg fikk dekket de da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stig Arne fikk du dekket dørene på garantien? eg fikk besjed om at det kun var 6års garanti på de: dum :

 

Ops ser du har skrevet du fikk dekket det lenger opp i tråden her merkeligt at ikke eg fikk dekket de da.

 

Stemmer, jeg fikk dekt de.

Det spørs litt hvordan den rusten som er der har kommet der.

Om det kan se ut som det har vært brukt noe annet middel på innsiden av dørplata for å feks dempe støy og slike ting så nekter de å ta det på garantien, pga de påstår at enkelte stoffer kan reagere blablablabla.

Dørene mine var heldigvis fri for bulker og riper ellers, og ingen påsmurte eller pålimte stoffer på innsiden av døra heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har time i juni jeg med Golfen. Er sinkslipp på begge framskjermene.. Og det bobler rust i bakskjermen. er en 02mod. Har jeg no sjangs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, jeg fikk dekt de.

Det spørs litt hvordan den rusten som er der har kommet der.

Om det kan se ut som det har vært brukt noe annet middel på innsiden av dørplata for å feks dempe støy og slike ting så nekter de å ta det på garantien, pga de påstår at enkelte stoffer kan reagere blablablabla.

Dørene mine var heldigvis fri for bulker og riper ellers, og ingen påsmurte eller pålimte stoffer på innsiden av døra heller.

 

Listene nederst på dørene har blitt tatt bort for noen år siden for å bli lakkerte muligt det er det de henger seg opp i at skaden har sjedd når disse er blitt av og påmonterte igjen ikke vet eg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Listene nederst på dørene har blitt tatt bort for noen år siden for å bli lakkerte muligt det er det de henger seg opp i at skaden har sjedd når disse er blitt av og påmonterte igjen ikke vet eg

 

Ikke utenkelig.. For de gikk virkelig nøye over, men så var de veldig hyggelige og greie når de tok på seg ansvaret også da. Så jeg har bare positive tilbakemeldinger(om man ser bort fra de 9mnd det tok) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har time i juni jeg med Golfen. Er sinkslipp på begge framskjermene.. Og det bobler rust i bakskjermen. er en 02mod. Har jeg no sjangs?

 

Det får du vite i juni regner jeg med.. ;)

Jeg har hørt at det er forskjellig lengde på garantien på vw og Audi, men dette vet jeg ikke sikkert.

Men om det på forskjermene er "bare" sinkslipp og ikke rust så får du ikkeno, for sinkslipp er vel uansett 6år tror jeg, mens det på Audi vertfall er rust som varer 12år.

Det er flere variabler her, så du får bare krysse fingrene på at du treffer en hyggelig og hjelpsom kar når du kommer dit, men til syvende og sist er det ikke han som tar avgjørelsen, men han kan skrive en god eller dårlig rapport på det dit han videresender bildene sine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får du vite i juni regner jeg med.. ;)

Jeg har hørt at det er forskjellig lengde på garantien på vw og Audi, men dette vet jeg ikke sikkert.

Men om det på forskjermene er "bare" sinkslipp og ikke rust så får du ikkeno, for sinkslipp er vel uansett 6år tror jeg, mens det på Audi vertfall er rust som varer 12år.

Det er flere variabler her, så du får bare krysse fingrene på at du treffer en hyggelig og hjelpsom kar når du kommer dit, men til syvende og sist er det ikke han som tar avgjørelsen, men han kan skrive en god eller dårlig rapport på det dit han videresender bildene sine.

 

Det bobler rust i bakskjermen, og der hvor det er zinkslipp forran har det begynt å ruste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, jeg kan krysse fingrene sammen med deg :)

Og jeg regner med du har en god sjans siden jeg antar du oppga regnr og årsmodell til møller når du fikk timen. De ville nok ikke engang gitt deg time om garantien var utløpt allerede?

Så lenge det ikke er noen bulker og riper i skjermene så har jeg trua på at det går din vei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, jeg kan krysse fingrene sammen med deg :)

Og jeg regner med du har en god sjans siden jeg antar du oppga regnr og årsmodell til møller når du fikk timen. De ville nok ikke engang gitt deg time om garantien var utløpt allerede?

Så lenge det ikke er noen bulker og riper i skjermene så har jeg trua på at det går din vei :)

 

Oppga skiltnr og alt ja.. Skjermen forran er jo helt strøkne ellers.. Så det i våres at alt bare datt av..

Bak bobler det, aner ikke hvorfor.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.