Fjerne snø med grus fra bilen uten å ripe lakken

Anbefalte innlegg

I morrest når jeg kom ut på parkeringsplassen så ser jeg at brøytetraktoren har rettet snøfresen sin rett mot bilen min. Resultat: 5cm med tett snø/grus over hele bilen : mad :

Siden det var -6 i morrest tenkte jeg at dette sikkert ble liggende på bilen så jeg lot det være. Men, nå har det blitt plussgrader og alt som lå på panseret har allerede sklidd av (jada, det ble riper). Finnes det noen foretrukken metode for å få fjernet driten fra taket, bakrute og bagasjeluke uten at det blir ennå flere riper? Ser liksom for meg at det blir tragisk utfall uansett her men..

 

 

 

Brannslange med maaaaasse vann ble løsningen, grusen fløt av på en måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville ha spylt det forsiktig av med vannslange?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde tatt høytrykk spyleren jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukk av det meste for hand, og få av resten i en vei med høytrykk tenker jeg blir best.

Får det smelte så sklir det sakte langs lakken, gjæne med litt mer vekt enn om det blir blåst vekk med HT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyle av ja, får prøve det.

Jeg må kjøre hjem meeeget forsiktig så det begynner å skli av på turen :)

Satser på at det går bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde samme med meg.. endte med at jeg ga et par gloser jeg sjø ikke viste jeg kunne til fyren, plukka av ALT snøn og grusen for hånd og vasket bilen med varm kjærlighet etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde banket han som måkte;)skjedde meg en gang men fikk skader ble 15000 han måtte ut med gitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må da klare bedre enn dette???

Håper du får noe igjen for ripene som har blitt...

 

Har en brøyter på jobb også som er "så som så". Han klarte å dra bilen min av plassen, da "den sto i veien for han" - så det tok han som en selvfølge var greit! han fikk også noen gloser ja! heldigvis ingen skade på min da.... Han har heller ikke siden da gjort noe tilsvarende ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.