Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nye felger og dekk i dag til min Audi A3. Standarddim på denne bilen er 205/55R16, kjøpte nå 225/45R17". Må dette godkjennes i vognkort eller er jeg innenfor rette mål?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere faktorer som spiller inn.. Rulleomkrets, innpress, avskjerming og at hjulet ikke kommer i kontakt med karosseri/dempere e.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har forstått det, spørsmålet er om jeg er innenfor disse kravene med de nye felgene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke en regel som sier at hvis det er innenfor 5% eller noe så går det greit? Husker ikke akkurat hva de 5% måtte være innenfor, men dette er vel rulleomkrets?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rulleomkretsen din er endret med 0.4%, noe som ligger innenfor den tillatte grensen på 5%.

Om dekket går klar av skjermer, fjærbein, stag osv, er den saken grei.

Dekket skal heller ikke gå på utsiden av skjermen, samt at du ikke kan endre sporvidden mer enn 15mm totalt, dvs maks +-7,5mm per side. Dette finner du ut av ved å se på de nye felgene dine - det står stanset inn "ET" med en verdi etter. Sjekk den opp mot vognkortet til bilen din.

I prinsippet skal du slippe å godkjenne dersom alt dette er overholdt, jeg har selv blitt sendt hjem fra vegvesenet etter å ha blitt stoppet i utekontroll. Betjentene på utekontrollen mente dette måtte godkjennes, men trafikkstasjonen gadd ikke skrive det inn, ettersom det ikke var nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takk for svar! Det er snakk om original audi felg (RS6)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått sjekket vognkort, alt er under kontroll, og dimensjonen jeg har kjøpt står allerede i vognkortet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.