Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvorfor multireima drar seg ut to "spor" på reimhjulet til klima kompressoren? 1.8t motor..

 

edit:

hatt noen til og se på det i dag og klimakompressorens reimhjul når ikke lang nok ut..

noen som har noen mening om hva som kan gjøres med problemet?

eller hva dette kan komme av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig strammehjul kanskje?

Ikke så mye annet det kan være om klimapumpa ikke er løs da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står remhjulene helt rett i forhold til hverandre da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min. Da var det strammehjulet som var def

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står remhjulene helt rett i forhold til hverandre da?

 

Ser ut som de står rett i forhold til hverandre ja.. er ikke så godt å se da d er trangt men alt sitter fast og ingenting er løst..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min. Da var det strammehjulet som var def

 

Noen måte å sjekke strammehjulet på? det spenner jo opp reima godt så ser da ut til at den er i orden...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det spente opp godt på min også. Men det spente opp rema skakk.

Den var ikke 100% i vater i forhold til rema hvis du skjønner så strammehjulet spente opp reima så den sporet av.

På min resulterte det i at multireima raknet og røyk. Tvinnet seg rundt alt av reimhjul OGSÅ reg reima som igjen gjorde at reg reima hoppet over 2 hakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hatt noen til og se på det i dag og klimakompressorens reimhjul når ikke lang nok ut..:confused:

noen som har noen mening om hva som kan gjøres med problemet?

eller hva dette kan komme av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil str på reima?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil str på reima?

 

 

Reima er riktig. problemet er at reimhjulet på klimakompressoren sitter for langt inn i forhold til resten.. hva nå enn dette kan komme av: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre noen har vært å fikla på noe der, så ville det vært rart at den nå plutselig ikke stemte.

Hvis det er dynamisk strammer (fjærbelasta) er det nesten helt sikkert at den har begynt å bli slarkete i opplagringa ved fjæra.

Jeg hadde hvertfall sjekka opp det skikkelig før jeg begynte å kødde med ac kompressoren.

Er ikke sikkert du ser det før du eventuelt har tatt ut strammeren. Vet ikke hvordan det er på din bil, men har også sett det før at den så helt fin ut på bilen, tok den av, og prøvde å spenne den opp mens den sto i skrustikka. Var ganske tydelig at den var defekt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nylig kjøpt bilen så hva som er gjort der før vet ikke jeg.. men nå har 2 verksteder sett på den og kommet frem til d samme.. reimhjulet på klimakompressoren sitter litt for langt inn..

hos møller får man kjøpt 2 typer reimhjul til denne bilen men står ikke hvem jeg skal ha! så vil tro feilen ligger der at det har blitt byttet en gang tidligere i f.eks tyskland da det ikke sår noe om dette på hiddenen til møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og opplevd det samme, endte med at viftereima plutselig gikk inn i stedet for ut, og endte opp inni registeret.

Årsaken var en sliten strammer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.