Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilke garantier som gjelder på en 2006 Transporter?

Er rundt dørhåndtaket på skyvedør og litt på bakluken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel samme rust garantier på den men er vel andre regler for reklamasjonsrett avhengig av om den er solgt til privatperson (forbruker) eller til firma (forbrukerkjøpslov kontra lov om kjøp)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel samme rust garantier på den men er vel andre regler for reklamasjonsrett avhengig av om den er solgt til privatperson (forbruker) eller til firma (forbrukerkjøpslov kontra lov om kjøp)

Ok, jeg har kjøpt den privat men den har gått som firmabil i et elektrikkerfirma før.

Får svinge innom Møller Ryen å høre en dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter "lov om kjøp"

Forbrukerkjøpsloven regulerer kjøp mellom salg til en privatperson fra et firma.

B2B-salg har helt andre regler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter "lov om kjøp"

Forbrukerkjøpsloven regulerer kjøp mellom salg til en privatperson fra et firma.

B2B-salg har helt andre regler.

Hva betyr dette sånt rent praktisk for meg?

Selv om bilen er kjøpt og brukt av et firma når den var ny, har jeg nå som privatperson de samme rettighetene på rust/sinkslipp garantier som om bilen skulle vært kjøpt og brukt privat siden den var ny?

Eller missforstår jeg deg nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betyr dette sånt rent praktisk for meg?

Selv om bilen er kjøpt og brukt av et firma når den var ny, har jeg nå som privatperson de samme rettighetene på rust/sinkslipp garantier som om bilen skulle vært kjøpt og brukt privat siden den var ny?

Eller missforstår jeg deg nå?

Betyr i praksis at du ikke kan stille krav iht til Forbrukerkjøpsloven.... det spiller ingen rolle mht til rust/sinkslipp garantier som fabrikken har (som det ikke skiller på om bilen selges til privat eller næring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr i praksis at du ikke kan stille krav iht til Forbrukerkjøpsloven.... det spiller ingen rolle mht til rust/sinkslipp garantier som fabrikken har (som det ikke skiller på om bilen selges til privat eller næring.

Takk skal du ha Rudi.

Sjekker opp med Møller jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei vel.... hva er denne da?

http://www.lovhidden.no/all/nl-19880513-027.html

Det er kjøpsloven, og der står det at kjøper kan reklamere i to år.

Hvor lett det er for B2B er en helt annen sak. Som oftest kommer man ikke langt med det, spesielt ikke mtp bilkjøp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skriv gjerne hva du får til svar fra Møller, da jeg har samme problemet på min 2005 modell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.