Nye felger til 2006 A6 3,0tdi Q Avant

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips til 18" felger som passer på ovennevnte bil? Bør nok være 8/8,5 i bredde. Har mest sans for 5-ekede felger i et noenlunde "rent/pent" design. Dvs. ikke altfor røffe i designet, men heller ikke for runde/kjedelige i designet. Ikke for brede eker, greit med litt "luft", men ikke for smale eker heller. Synes det er vanskelig å finne noe jeg liker, som selges av forhandlere i Asker/Bærums/Oslo-området.

- Bilen er sort metallic, standard eksteriør med S6-grill (snart).

 

Har lagt ved eksempler på 3 felger jeg har tittet på, men ikke har fått sett på bilen. Mega Pantera-felgene er de eneste jeg har sett i virkeligheten, mulig de blir litt for åpne igjen etter min smak, og hvordan er kvaliteten? Zito Navarro-felgene er de jeg synes ser tøffest ut, men vet ikke helt hvordan de passer med A6-designet (de på bildet er 19", så 18" blir ikke fullt så åpne)?

 

Noen andre forslag eller innspill??

anzio_winterdrift_Asker Vulk.jpg

MEGA_PANTERA.jpg

Zito Navarro2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av bilen med de tøffe 16" vinterhjulene som sitter på nå : gråter :

A64.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen gode tips til 18" felger som passer på ovennevnte bil? Bør nok være 8/8,5 i bredde. Har mest sans for 5-ekede felger i et noenlunde "rent/pent" design. Dvs. ikke altfor røffe i designet, men heller ikke for runde/kjedelige i designet. Ikke for brede eker, greit med litt "luft", men ikke for smale eker heller. Synes det er vanskelig å finne noe jeg liker, som selges av forhandlere i Asker/Bærums/Oslo-området.

- Bilen er sort metallic, standard eksteriør med S6-grill (snart).

 

Har lagt ved eksempler på 3 felger jeg har tittet på, men ikke har fått sett på bilen. Mega Pantera-felgene er de eneste jeg har sett i virkeligheten, mulig de blir litt for åpne igjen etter min smak, og hvordan er kvaliteten? Zito Navarro-felgene er de jeg synes ser tøffest ut, men vet ikke helt hvordan de passer med A6-designet (de på bildet er 19", så 18" blir ikke fullt så åpne)?

 

Noen andre forslag eller innspill??

 

Har du s line understell eller annet senkesett/fjærer? Hvis ja ville jeg flesket til med litt større sommerhjul-dimensjon enn 18 tommer på A6 4F og det trenger ikke se dumt ut uten justerbart heller. For å gi deg et bilde, jeg satte på 21 tommere med 255/30 før bilen ble senket og det så helt ok ut. Derfor mener jeg du fint kan bruke 19 eller 20 tommere med 255/35 eller 255/30 dekk uten at bilen må helt ned. I hvertfall 19 tommere gjør at felgens diameter nærmer seg hjulbuens, dvs det ser litt mer sportslig ut. Audi RS4/RS6-felg er jo svært utbredt, men jeg liker de.

 

Kjører selv med 245/40 18 på vinterhjula, og det er bare "ok" hvis man først har sett bilen med noen større :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg syntes alle felge du postet var fryktelige, og langt unna det intrykket man vil ha på en A6 som er en forholdsvis dyr bil. Om du ikke skal gå over 18" så hold deg til originale felger eller noen replica. Ligger stort sett alltid noe brukte på finn.no til en grei pris.

 

Eks:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21358256

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale Speedline/BBS i 19" er jo griselekre da.... Du finner bilde av de på fremsiden av instruksjonsboka ;)

 

Jeg har OZ Canyon ST på vinterhjulene (17"), og synes de ser veldig bra ut, men er litt usikker på hvordan de hadde blitt som 18-19"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du s line understell eller annet senkesett/fjærer? Hvis ja ville jeg flesket til med litt større sommerhjul-dimensjon enn 18 tommer på A6 4F og det trenger ikke se dumt ut uten justerbart heller. For å gi deg et bilde, jeg satte på 21 tommere med 255/30 før bilen ble senket og det så helt ok ut. Derfor mener jeg du fint kan bruke 19 eller 20 tommere med 255/35 eller 255/30 dekk uten at bilen må helt ned. I hvertfall 19 tommere gjør at felgens diameter nærmer seg hjulbuens, dvs det ser litt mer sportslig ut. Audi RS4/RS6-felg er jo svært utbredt, men jeg liker de.

 

Kjører selv med 245/40 18 på vinterhjula, og det er bare "ok" hvis man først har sett bilen med noen større :)

 

Ja, jeg visste nok at jeg kom til å bli anbefalt større felger :) Jeg er helt enig, men kommer ikke til å bruke penger på noe større nå i alle fall. Det er helt nye Pirelli P-Zero dekk på den, så nå blir det bare å bytte ut felgene foreløpig. Det er luftfjæring på den, så den blir vel 1,5 cm lavere på laveste innstilling. Selv kunne jeg nok tenkt meg 19", da hadde sikkert noe av komforten blitt ivaretatt også. Prioriterer komfort nå, siden unger og kone stort sett alltid er med likevel, hehe.. Er ikke så keen på RS4/RS6/S-line felger. Jaja, jeg får tenke litt hardt på det og se hva jeg må gi for bra dekk med felger i 19" og hva jeg evt. kan få får de brukte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg syntes alle felge du postet var fryktelige, og langt unna det intrykket man vil ha på en A6 som er en forholdsvis dyr bil. Om du ikke skal gå over 18" så hold deg til originale felger eller noen replica. Ligger stort sett alltid noe brukte på finn.no til en grei pris.

 

Eks:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21358256

 

Ja, alt er smak og behag, men jeg er enig i at ingen av disse er optimale på noen måte. Jeg tror to av de vil virke for billige og Zito-felgene ikke passer. Men om du overhodet ikke liker designet heller, så har vi bare forskjellig smak. Men jo, jeg skjønner hva du mener :) Har vært inne på tanken om noen originale Audi-felger ja, men RS6 er uaktuelt. Da måtte det blitt S-line felgene til face-lift utgaven i tilfelle. Men de får jeg nok ikke brukt og de er vel grisedyre hos forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale Speedline/BBS i 19" er jo griselekre da.... Du finner bilde av de på fremsiden av instruksjonsboka ;)

 

Jeg har OZ Canyon ST på vinterhjulene (17"), og synes de ser veldig bra ut, men er litt usikker på hvordan de hadde blitt som 18-19"...

 

En type BBS-felg kan også være ok. De OZ-felgene du nevner har jeg sett, men så det stod "SUV" på betegnelsen/beskrivelsen og har kun funnet bilder av de på SUV'er? Ikke så verst de, men tror kanskje ekene blir litt bredere enn jeg hadde tenkt, ville kanskje hatt de større om jeg skulle hatt dem. Men takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg visste nok at jeg kom til å bli anbefalt større felger :) Jeg er helt enig, men kommer ikke til å bruke penger på noe større nå i alle fall. Det er helt nye Pirelli P-Zero dekk på den, så nå blir det bare å bytte ut felgene foreløpig. Det er luftfjæring på den, så den blir vel 1,5 cm lavere på laveste innstilling. Selv kunne jeg nok tenkt meg 19", da hadde sikkert noe av komforten blitt ivaretatt også. Prioriterer komfort nå, siden unger og kone stort sett alltid er med likevel, hehe.. Er ikke så keen på RS4/RS6/S-line felger. Jaja, jeg får tenke litt hardt på det og se hva jeg må gi for bra dekk med felger i 19" og hva jeg evt. kan få får de brukte..

 

Skjønner det, hadde også nye 245/40 18 Pirelli dekk som jeg ville bruke, men byttet de med piggfrie vinterdekk i 18 tom og flyttet over sommerfelgene til vinterfelger i stedenfor.

 

Her er mobilbilde av felgprøving, 18 tommerne bak ser ikke akkurat grosse ut, men helt ok på en bruksbil.

DSC00080 paint50.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OEM sier jeg, det fortjener den vogna der! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mega Pantera-felgene er de eneste jeg har sett i virkeligheten, mulig de blir litt for åpne igjen etter min smak, og hvordan er kvaliteten?

 

Mega-felgene har bra kvalitet. Fin finish og veldig bra holdbarhet. Du kan godt sette på Mega Pantera. Jeg liker Futera bedre på denne bilen. Men da ryker 5-ekers-designet.

 

Mega_Pantera.jpgMega_Futera.jpg

 

Du kan lete fram bilen og "prøve felgene" her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner det, hadde også nye 245/40 18 Pirelli dekk som jeg ville bruke, men byttet de med piggfrie vinterdekk i 18 tom og flyttet over sommerfelgene til vinterfelger i stedenfor.

 

Her er mobilbilde av felgprøving, 18 tommerne bak ser ikke akkurat grosse ut, men helt ok på en bruksbil.

 

Hehe, nei, ift. det du har fylt ut med foran blir det i alle fall ikke stort :-) Tror også de RS6-felgene vil virke enda mindre, pga at eikene er såpass brede og felgen blir mer lukket. I 19" blir det straks bedre med de felgene. Kunne godt tenkt meg 19", men nye dekk av ok merke koster jo 11.000,- alene. Blir helt uaktuelt nå i alle fall, måtte dukket opp et veldig godt kjøpt av noe pent brukt i tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mega-felgene har bra kvalitet. Fin finish og veldig bra holdbarhet. Du kan godt sette på Mega Pantera. Jeg liker Futera bedre på denne bilen. Men da ryker 5-ekers-designet.

 

Mega_Pantera.jpgMega_Futera.jpg

 

Du kan lete fram bilen og "prøve felgene" her.

 

Begge deler er ok, har sett de Futera-felgene på en eller annen bil. Helt ok de også. Jeg vet ikke helt, synes Pantera er ok, men vet ikke om de vil se litt "billige" ut på A6. Ahh... Så vanskelig det skal være.. Har prøvd felgene på bil tidligere. Har også sett en med Pantera-felgene, riktignok i 19". Var litt usikker om de ble for åpne, men blir jo litt "bedre" med 18"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Kjøre på rs6 19" felger på vinter,får mine 20"rs 6II felger til påsken,disse felgene med 255/30/20

selger NBS for 14500 til meg.

Synes du må gå opp til 19"da hjulbuen på bilen er så stor.:)

Har justerbare på bilen min og synes comforten er veldig bra,har selv en drøss av onger,hele 4 st: haha :her er bilen med 19"vinter med 235/35

266.jpg

263.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg får se hva det blir. RS6-felgene er ikke så verst når man går opp til 19", og er selvsagt enig i det med hjulbuen. Er selvsagt ingen tvil om at det ser penere ut. Hvis du hadde sett Passat'en med 17" og standard understell hadde du vel begynt å grine, hehe. Med luftfjæring på Audi'n blir vel komforten grei også med 19". Hvordan er det med støy da? Begynner å bli gammel mann (i alle fall grått hår), vet du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He,he, er jo ikke ungdom jeg heller,men når det gjelder bil er jeg mere barnslig en mye andre ungdommer.

Ang støy er det selvsagt noe mere av dekkflaten som ligger på veien,kommer ann på dekktyper her.

Med en slik fet bil som du har også,er det bare MUST å ha fine felger og dekk,er jo halve bilen synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, joda, det er sant. Hentet den i går, felgene på sommerdekkene så bedre ut i virkeligheten, men må nok se dem på bilen først. Får se hvordan det ser ut med 18". Merket en viss klasseforskjell fra Passat'en da jeg kjørte hjem igjen fra Kongsberg i går :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok noen TT-felger som sitter på sommerdekkene. Får se hvordan det ser ut på bilen. Kunne vel vært verre, men også bedre..? Tror aldri jeg har sett en A6 med lignende felger, så det er vanskelig å danne seg et bilde av hvordan det vil se ut.

TT-felg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Denne bilen har jeg forsket en del på angående felger. 18" hadde jeg på vinterhjulene mine, og er ALT for lite på sommer spør du meg. Jeg hadde en 06 3,0 tdi Q med Milltek eksos og s-6 grill + LED. Legger ved noen bilder. Denne har luft, og er senket via VAG-com. Senk er et must for rett "stuk"

 

Prøvde en 9,5 x20 med et 38, det gikk ikke, bydge ca 1,5 cm for mye ut, og tok borti caliperet foran.

Det ble ikke for stort, og jeg gikk for 9x20 PETROL TRAVIATA 3-DELTE felger med 255/30-20 Vredstein dekk. Siden den har kant er ikke dette en optisk stor felg.

 

35_-890250013.jpg

 

side.jpg

 

felg.jpg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kikket på bilen din før, Frank, liker absolutt designet på de felgene. 20" er garantert helt utelukket. Og hva koster disse felgene egentlig..? Sparekontoen er så og si tømt etter bilkjøp nå, er noen småkroner igjen til felger og grill :) Synes det er pent når bilen er litt senket, men kan bli for mye også. Med disse felgene ble det pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kikket på bilen din før, Frank, liker absolutt designet på de felgene. 20" er garantert helt utelukket. Og hva koster disse felgene egentlig..? Sparekontoen er så og si tømt etter bilkjøp nå, er noen småkroner igjen til felger og grill :) Synes det er pent når bilen er litt senket, men kan bli for mye også. Med disse felgene ble det pent.

 

Så lenge dekk er i kant med hjulhuset/skjermkanten er det ikke for mye: rolleyes? Store gliper er ikke pent:) Da kan du la være å ha på større hjul spør du meg....

 

Skal du ha en enkel og grei billig felg, sjekk rs6 2 hos ABENRAA FELGLAGER . ligger på 12-14 med dekk mener jeg. Eller kjøp 18" rs6 replicafelg. Da har du en felg som passer til bilen og ikke ser "jalla" ut:)

 

Mine kostet.......tja...11500,- pr felg + dekk....: smil :: rolleyes

 

 

PS: har du byttet grillen? Er litt jobb kan man si...sett inn LED også da, funka fint og ble lekkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge dekk er i kant med hjulhuset/skjermkanten er det ikke for mye: rolleyes? Store gliper er ikke pent:) Da kan du la være å ha på større hjul spør du meg....

 

Skal du ha en enkel og grei billig felg, sjekk rs6 2 hos ABENRAA FELGLAGER . ligger på 12-14 med dekk mener jeg. Eller kjøp 18" rs6 replicafelg. Da har du en felg som passer til bilen og ikke ser "jalla" ut:)

 

Mine kostet.......tja...11500,- pr felg + dekk....: smil :: rolleyes

 

 

PS: har du byttet grillen? Er litt jobb kan man si...sett inn LED også da, funka fint og ble lekkert.

 

Hehe, forskjellige meninger.. Blir nok ingen senk, lurte heller på om jeg skulle HEVE den :P Skal se hvordan det blir med de nåværende hjulene først. RS6-2 er greie, men ikke mer. Men når du sier 12-14 med dekk, er det da med jalladekk eller skikkelige dekk? Det er like viktig som at felgene ikke ser jalla ut :) Gamle RS6-felgen er helt grei, men da synes jeg man må opp på 19" pga de brede eikene. Vi får sjå om en måned når hjula er på!

Grillen er ikke byttet, har bestilt time hos Møller til det. Hørtes ut som en grei jobb på andre, men uansett tåler ikke ryggen min mye jobbing i fremoverbøyd stilling. Begynner å komme meg etter prolaps. LED kan bli tøft, men blir nok nærmest mulig originalt med min. Blir først grill og sannsynlig soting av rutene bak (nærmest original som mulig), så får vi se om det også blir felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er interessert.. blir antagelig mine 19" RS4-II replika felger til salgs om ikke lenge.. : rolleyes

Med 245/35-19 dekk som er kjørt 1 sommer..

DSC00549s.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.