S4 (C4) Lekker bensin, tror jeg....

Anbefalte innlegg

Omsider fått bilen på veien igjen. Men har vært ute og kjørt litt, og nå lukter det bensin både inni, og utenfor bilen etter at jeg har stoppet. Finner ingen lekkasje ved bensinrørene, eller noe annet sted som er åpent. Lukter godt fremme ved torpedoveggen inne i bilen. Noen som har en formening om hvor det kan lekke? Hjerne, og div ledninger i tilknytning til den har vært ute av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha... jeg fant jeg fant..... Rustet hull i bensintank. Parkert i bakke, og det har rent forover. Er det like mye skruing som jeg tror det er for å skru ut tanken? :confused: I så fall.. dritten. Noen som har en tank?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj.. Det er en aldri så liten drittjobb, ja.. I følge Bentley'en (repmanual) må hele diffen og hjelperamma til denne av, så du bør nok ha en bukk eller liknende tilgjengelig..

Har sett et rødhvitt belegg rundt skjøten på min også, men foreløpig lukter det ikke noe bensin der. Ser ut som at understellet på C4'ene er nesten like utsatt for rustskader som 'vanlige' biler, jeg må ihvertfall til med å bytte flere bremserør snart. Jævl@ salt.. : bråk :

Hvorfor er ikke tanken laget av plastikk tro?

En høgger eller NBS har nok en tank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forresten samme tank på alle type 44 og C4 quattro fra 1989 til 1997..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på tanken på Q og ikke-Q da? Begge typene er 80l ikke sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tankene på Quattro er på 75 liter. Tenker nok den mindre plassen er for plass til akslinger/diff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tankene på Quattro er på 75 liter. Tenker nok den mindre plassen er for plass til akslinger/diff.
Quattro før 95 er 80 liter (S4 og 100 i hvert fall). S6 er 75l...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, skal ikke nekte på det, men hva er logikken i det? Samme bil, kun kosmetiske forsjeller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var det jeg trodde. Er liksom ikke så mange steder en kan lure den ut, uten å ta bort en del ting først. Ja, tanken er 80l. Går iallefall det på min, og står det i heftet... Fant en tank hos en hugger. Gleder meg ikke akkurat til å begynne på dette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ligget under bilen i hele dag og skrudd. Fikk omsider ut tanken. I morgen blir det pussing for å se om det er mulig å finne hullet/ hullene... Litt andre ting. Hva slags fett skal en bruke på indre drivknuter når en setter det sammen igjen? Noen andre ting jeg bør gjøre, når jeg først har store deler av understellet bak av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kim, hvordan var selve demonteringen av tanken, er det kun de 4 boltene fra undersiden som holder den? Hva med påfyllingsrør, noe som må løsnes der? Antar det er enklest å ta ut nivåmåler og slanger/pumpe før man senker tanken.

 

mvh, J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.