2,2t ABY motor fusker, coiler eller pugger?

Anbefalte innlegg

Problemer ved varm motor..

Bilen går helt greit fra kald, men når den blir varm, så begynner den å lugge litt ved pådrag.

Problemet kommer helst, og aller værst, når den har stått stille en times tid, og jeg starter opp igjen for å kjøre, da kan den til tider gå på 4/3 cyl, og jeg må lure den (forsiktig pådrag) avgårde for å få den til å gå på alle 5.

Ikke noe problem å få dratt motoren opp på turtall, men ved for hard vinkel på gasspedalen, så begynner den å fuske.

 

Jeg har bare hatt bilen i 6uker, og den har begynt med dette i det siste. Selger sier at plugger ble byttet for ca 6000km siden. Bilen har ES programvare.

Jeg vet ikke hvilke plugger som står i nå, skal sjekke det senere idag. Selger jobber hos kjent tuningsjappe, så antar at pluggene er riktige men.......

 

 

Om jeg må bytte coiler, så har jeg hørt at det ikke er noen vits i å bytte 1, da de komer til å gå etterhvert de andre og, stemmer det?

 

Hvor mye koster slike coiler? Er det normalt at selve coilen er gåen, eller er det helst den "staven" på vei ned?

 

Fikk en pris på OEM coiler fra en kar jeg handler med i England, han kunne skaffe for £124 (1100kr)

og ser KRB har på sine sider en "Coil On Plug, High Output" til 935kr.

Jeg har også kikket på 034 sitt kit, det er jo billigere, men vil gjerne at det skal se OEM ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som coiler, kan være pluggene så hadde prøvd det først. Er vel ganske billige på http://www.autohausaz.com husker ikke helt prisen. Og nei hadde ikke bytta en, for så å få samme problemet om en måned eller to. Gjort det før og neste gang blir det alle nye samtidig. Om du skal trimme er vel orginale ikke tingen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestiller plugger fra en jeg handlet av i England, raskt og greit ekspedert.

Tror lokale Møller (Gromstad Auto) har satt på prisen på dem, de skulle ha 280kr/stk for F5DP0R, utrolig. Mekonomen skulle ha 235kr/stk, de var ikke så mye billigere, men de hadde iallefall på lager. De hadde også en NGK som erstatning til 430kr!!! OMG, går det an...

 

Skal skru ut alt senere å se på de.

 

Skal jeg har nye coiler blir det nok KRB sin løsning. Fikk bedre pris på mail enn på hjemmesiden, samt at alt går under coildeksel og blir usynlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hai hai folks.

 

Da har jeg hatt ute pluggene, de så jo igrunn fine ut de, de var byttet på 160'000, og når har den gått 166'000.

De var av den korrekte typen, F5DP0R.

Her kommer et bilde av dem:

attachment.php?attachmentid=141097&stc=1

 

Men ledningene inn i coildekselet var jo HELT pill råtne da, så har et lite håp om at feilen ligger der, men på en annen side, så er det og litt merkelig, siden min feil bare blir værre å værre hver gang jeg starter å kjører den, når den allerede er driftsvarm.

Disse ledningene ble avskilt og isolert ekstra, men går det an å kjøpe det ledningsnettet nytt? eller henger det fast i coilene?

 

Kommer det opp i VAG-COM hvis det er feil på coilene?

 

EDIT: Var ute å prøvde bilen en liten tur nå, å det har ikke hjulpet en dritt å isolere de ledningene.

Med den fine tilstanden på pluggene, er det bare å konstatere at 1 eller 2 av coilene er defekte da?

Tennplugger 1-5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis med rs2/adu hadde også slik smålugging. Vi bytta coilrekka med en bra brukt en jeg hadde liggende (kjøpt for 1500 her på forumet) og problemet er nå borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har erfaring med KRB sine coiler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har den begynt med fullstendig tenningskutt når den begynner å få ladetrykk, jeg har ikke noen måler, så vet ikke hvor mye.

Men kan det ha med samme problemet som tidligere å gjøre, eller er dette noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

COP coiler funker nok det, men det er vel ikke helt bra hvis du har tenkt å hive dekselet på igjen, da jeg tror de er lite glad i for mye varme...her må du vel også ha ledningsnett så totalt sett blir det vel noe dyrt kontra andre løsninger...efiexpress har ett par coilløsninger, kikk innom der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

COP coiler funker nok det, men det er vel ikke helt bra hvis du har tenkt å hive dekselet på igjen, da jeg tror de er lite glad i for mye varme...her må du vel også ha ledningsnett så totalt sett blir det vel noe dyrt kontra andre løsninger...efiexpress har ett par coilløsninger, kikk innom der:)

 

Ok. Så de nye coilene vil heller ikke like så godt å bli plassert under dekselet der?

Syntes ikke prisen er så gale, mye lavere pris på mail enn på nettsiden hans.

 

Nå som ikke coilene sitter skrudd i dekselet, så går det jo an å lage en kopi i f.eks karbon, å lage litt lufting i det da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye billigere var det på mail?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har jeg vært på Autopower å trykktestet systemet, ikke noe lekkasje å finne der.

Jeg har også fått låne noen nye plugger (inntil jeg får de jeg har bestilit) å de hjalp heller ikke noe å bytte.

På vei hjem fra verkstedet, så begynner den å gå på 4cyl igjen, og denne gangen rekker jeg å finne utav hvilken cyl det er før den begynner å gå fint igjen, det er cyl 2.

 

Men når jeg har oppe coildekselet, etter jeg var kommet tilbake til risør, så legger jeg merke til at 4 av coilene har samme overflate, litt glatt i plasten på en måte. Men coilen på cyl 2 er matt i forhold, det er "støvete" ved plugghullet der, kan ikke det tyde på varmgang?

 

Neste gang jeg får mulighet, så skal jeg sjekke om det fortsatt er cyl 2 som er synderen. Jeg tør ikke å plukke coilene ut av dekselet, da ledningene er så morkne at da raser sikkert hele dritten ;) Bestiller nye coiler idag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan informere andre om at jeg nå har byttet til KRB sine high output coiler, og 034 sitt ledninsnett.

Dette har fungert som gull.

Ved å bruke et toppdeksel som er slipt bort noen av festene til orginalcoilene, så ser dette helt orginalt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har den begynt med fullstendig tenningskutt når den begynner å få ladetrykk, jeg har ikke noen måler, så vet ikke hvor mye.

Men kan det ha med samme problemet som tidligere å gjøre, eller er dette noe annet?

 

Kan informere om at dette problemet med fullstendig kutt ikke ble fikset med nye coiler.

Det var vakumslangen til resirken som var sprekt.

Etter den ble byttet, så går bilen mye bedre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket du ikke vakuumslangen da du trykktestet tidligere, eller så du det tilfeldig? Sprekt i et av festene eller?

 

Tror jeg har samme problemet (evt sprekk et annet sted), er bare så sykt vanskelig å manuelt se om det er sprekker der.. Må jo ha røntgensyn da sprekken gjerne ikke trenger være særlig stor...

 

Men coilene hadde ingenting med fuskinga å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakum slangen hadde røket der som det er koblet på det stålrøret som går rundt registeret, i enden mot resirken.

Coil #2 fusket skikkelig når motoren ble varm, da gikk bilen kun på 4 cyl. Etter coilbytte ble dette strøkent, men den fortsatte med der kuttet av og til. Det ordnet seg med en silikon slange :)

Pluggene er ikke byttet, så de er friskmeldt. Men nå har jeg iallefall 15stk i reserve :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.