#1 Skrevet Mars 17, 2010 Ser at det er montert noe lodd lignende greier inne i de nye felgene mine. Er festet med dobbelsidetape, noen av disse loddene ramlet av da jeg skulle legge felgene fra meg idag. Klistret de tilbake der jeg mente de hadde stått. Kan dette gjøre at hjula er ute av balanse? Felgene er helt nye, ikke brukt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2010 Skjønner ikke hvorfor det skulle være lodd på helt nye felger. Om det er ubalanse får du sjekket når du legger på dekk og balanserer dem, da må du nok til med lodd uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2010 Går ut fra at det er felg m/dekk det er snakk om? i så fall så burde du muligens få den felgen loddene datt av balansert på nytt. Det skal ikke så mye til før det blir kast... Du kan selvsagt sette felgene på bilen, å sjekke om du merker noe først. Hvis du merker noe ligger sannsynligvis loddene på feil plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2010 Om man skulle laget dekk og felger som var 100% balansert direkte fra fabrikk så hadde man ikke hatt råd til å kjøpe det Det er nemlig ganske små marginer det er snakk om... (for de so mer interessert så har de fargede prikkene på dekka med akkurat dette å gjøre slik at man skal montere det letteste punktet på dekket der ventilen i felgen står ) Men det at loddet faller av kan tyde på slurv. Så dra til dem du kjøpte de av og få vhert fall det hjulet hvor loddet falt av balansert på nytt. Dette har skjedd meg også, og hvis de er seriøse så gjør de dette uten spørmål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2010 Dette har nettopp skjedd med ett av hjula mine og. Nye felger med dekk hvor loddet bare ramla av. Mulig det kan være noe fett på felgen etc? Slik at det ikke har festet skikkelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2010 for de so mer interessert så har de fargede prikkene på dekka med akkurat dette å gjøre slik at man skal montere det letteste punktet på dekket der ventilen i felgen står Dette er manglende kunnskap hos mange dekksjapper i alle fall! Men at prikkene har farge irriterer meg mest etter montering av nye dekk egentlig hehe Men det at loddet faller av kan tyde på slurv. Så dra til dem du kjøpte de av og få vhert fall det hjulet hvor loddet falt av balansert på nytt. Dette har skjedd meg også, og hvis de er seriøse så gjør de dette uten spørmål. Dette har nettopp skjedd med ett av hjula mine og. Nye felger med dekk hvor loddet bare ramla av. Mulig det kan være noe fett på felgen etc? Slik at det ikke har festet skikkelig Avfetting inngår vel som prosedyre i festing av limelodd?? uansett svakt av de som gjorde jobben, så som Morten sier, dette gjør de uten spørsmål om de er seriøse. Jeg ville også sjekka alle felgene samtidig da, kan jo hende det er like før på alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...