Anbefalte innlegg

Har levert inn girkassen på bil & transmisjon i bodø etter jeg fikk banking. Nå etter en måneds tid har han konkludert at det er tannhjulsbrudd på 4 og 5 gir.. De har ikke fått eksakt pris på deler enda men han regnet med at reparason ville komme på en 18-19000 kroner siden det var en såpass komplisert kasse.

Det er altså en 5-trinns manuell girkasse.

Hadde nok forventa en litt annen pris siden jeg skrudde ned kassa og leverte den på verkstedet med girkassereparasjon som spesialitet..

Eller er det helt grei pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det hørtes mye ut!

Ring NBS og hør hva de skal ha for en nyoverhalt en i bytte mot din..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig... ser medlemmer som skriver at dette er en veldig enkel girkasse å hanskes med. så da blir det neppe noe av den "storreparasjon"

Skal høre med nbs, first thing in the morning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"komplisert kasse" .. haha, javel? :)

Jeg synes vel det høres litt i meste laget, selv om det såvidt meg bekjent er DYRE deler på audi kasser...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk på brukten og, kan sikkert få 3 brukte kasser for den prisen der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en brukt en på hånda til 5000 så da blir det vel 4 kasser for den prisen. : klø :

jaja...

Menne, denne 5-trinns ARV kassa. Den er vell ganske sterk.?

den har takla 380hk bra frem til nå da.

Planen er å klemme i en k26/27 , og hente ut en 450hk. Er det dødfødt med denne girkassa.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør du bytte til en 6 trinn kasse. Skal du "bruke" bilen tåler ikke den 5 trinns kassa 450hk og dertil nm som følger med på kjøpet. Og den prisen du har fått på rep er helt hinnsides dyr, bare å drite i. Brukt 5 trinns er ikke verdt mer enn maks 4500,-. 6 Trinn ligger rundt 8-10000,-.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.

Dyr hobby dette må jeg si..

Finner ikke noe særlig info om arv kassa hær på forumet.

Blir 450hk og x antall momenter for mye for en 5-trinns arv.?

Holder den en sommer med "normal kjøring" pluss en runde rundt bana eller 2.?

6-trinns blir det neppe noe av før neste service :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.