#1 Skrevet Mars 17, 2010 Har levert inn girkassen på bil & transmisjon i bodø etter jeg fikk banking. Nå etter en måneds tid har han konkludert at det er tannhjulsbrudd på 4 og 5 gir.. De har ikke fått eksakt pris på deler enda men han regnet med at reparason ville komme på en 18-19000 kroner siden det var en såpass komplisert kasse. Det er altså en 5-trinns manuell girkasse. Hadde nok forventa en litt annen pris siden jeg skrudde ned kassa og leverte den på verkstedet med girkassereparasjon som spesialitet.. Eller er det helt grei pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2010 Syntes det hørtes mye ut! Ring NBS og hør hva de skal ha for en nyoverhalt en i bytte mot din.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2010 enig... ser medlemmer som skriver at dette er en veldig enkel girkasse å hanskes med. så da blir det neppe noe av den "storreparasjon" Skal høre med nbs, first thing in the morning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2010 "komplisert kasse" .. haha, javel? Jeg synes vel det høres litt i meste laget, selv om det såvidt meg bekjent er DYRE deler på audi kasser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2010 Søk på brukten og, kan sikkert få 3 brukte kasser for den prisen der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2010 har en brukt en på hånda til 5000 så da blir det vel 4 kasser for den prisen. jaja... Menne, denne 5-trinns ARV kassa. Den er vell ganske sterk.? den har takla 380hk bra frem til nå da. Planen er å klemme i en k26/27 , og hente ut en 450hk. Er det dødfødt med denne girkassa.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2010 Da bør du bytte til en 6 trinn kasse. Skal du "bruke" bilen tåler ikke den 5 trinns kassa 450hk og dertil nm som følger med på kjøpet. Og den prisen du har fått på rep er helt hinnsides dyr, bare å drite i. Brukt 5 trinns er ikke verdt mer enn maks 4500,-. 6 Trinn ligger rundt 8-10000,-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2010 hmm. Dyr hobby dette må jeg si.. Finner ikke noe særlig info om arv kassa hær på forumet. Blir 450hk og x antall momenter for mye for en 5-trinns arv.? Holder den en sommer med "normal kjøring" pluss en runde rundt bana eller 2.? 6-trinns blir det neppe noe av før neste service 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2010 Fant noe info på s2forum... http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=25215 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...