Audi A4 2,0 TDI MLT automat. 2006 mod.114000km.

Anbefalte innlegg

Begynner å angre litt på hele kjøpet av denne bilen, er jo en fantastisk bil til nå, men.....Det går jo masse rykter om denne MLT gearkassa som gjør meg litt engstelig! Funker helt fint enda, men hvor lenge varer det, lissom?? Foreløpig er det bare dukket opp en feilmelding på displayet. !!!! Gearskifteindikatoren går etter en tids kjøring over fra å vise PRNDS til å vise PRNDS med rød bakgrunn på alle gearvelgersymbolene. Har bestillt time på Møller i Tr.heim for å sjekke hva slags feilmelding det dreier seg om. Det virket ikke som de var særlig overrasket over denne feilmeldingen, men jeg forsto det slik at det bare var å kjøre videre uten å begymre seg for mye. I samme forbindelse spurte jeg om oljebytte og filterbytte på gearkassa, da sa en mekaniker at det IKKE ER FILTER på disse kassene, det skal bare byttes ATF olje på 60000 km, noe som er utført. Noen som veit om det stemmer at det ikke er filter på gearkassa lenger???Og til slutt: Er det andre bilverksteder i Trondheimsområdet som er gode på VAG biler??? Og helt på tampen: Hva koster en byttekasse, hvis den jeg har ryker?? Seriøse svar mottaes med stor takknemmelighet !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg har så mye erfaring med denne kassen, ikke er jeg mekaniker heller. Men jeg har selv en multitronic på en 2001 modell. Er gått 140k km nå, ennå ikke byttet olje eller filter. Ikke vært noe tull med den heller. Men jeg er redd for at kassa skal ryke, hvertfall nå som det leveres flere Nm enn originalt. Tanken er at jeg skal få en skikkelig rensking i kassa nå før sommeren, så får man se om det er mye spon der. :) Har jo ikke kjørt helt bajas heller.

Det finnes en annen tråd her ang bytte av audikasser. Prisen for denne kassen i norge kommer nok fort over 10 lapper...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.