Anbefalte innlegg

Hei:)

Var nylig på eu kontroll med min audi A4.

Fikk da beskjed om at reflektorene i begge hovedlyktene var dårlig, og måtte byttes.

Snakket da med en kompis som har samme bilen som jeg, om han hadde de originale lyktene liggende ettersom han nettop har byttet til noen facelift-lykter.

Det hadde han, og jeg fikk de for en boks snus :P

Men så viser det seg at han hadde h7 lykter, og jeg har h4..

Han hadde av en eller annen merkelig grunn tatt ut ledningsnettet inne i lyktene, men så vidt jeg forstår er det ikke samme kontakten på h4 og h7.. (?)

Så jeg lurer på om det finnes en overgang fra h4 til h7, eller er jeg faktisk nødt til å koble om ledningene selv ?

På forhånd takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, tror du må leke litt elektriker ja. H4 har vel to glødetråder og tre tilkoblinger, en svakere for nærlys og en kraftigere for langlys. Er vel beregnet for nærlys og langlys i samme reflektor. Mens H7 har bare en glødetråd og to tilkoblinger. Og er vel beregnet for nærlys og langlys i egne reflektorer.

Min a4 b6 har 2x h7.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.