#1 Skrevet Mars 18, 2010 hei folkens. har en transporter som er glad i olje, det har forværret seg betraktelig de siste 2 uker. turboen lager litt suse lyd når den lader fullt men synes bilen drar greit. er det olje åndinga som er tett og lager krøll? eller er turbo kass eller rett og slett motoren som er sliten? den har gått 289km noen som har tips, eller noen erfaringer å komme med? hilsen paller`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2010 disse skal under normale omstendigheter (korrekt service, god olje osv) og ikke bare kaldstart, gå myye lenger enn hva din har gjort til nå. Har hørt eksempler på over 500'000km med "noe" oppjustert effekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2010 ta av slangen fra luftfiltre til turbon å kjenn på slakken ... skal ikke være unormalt stor slakke opp å ned men litt er det sikkert... men sjekk om du får til å dra akslingen inn å ut... da kjenner du om den er dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2010 Sjekk først for lekkasjer, deretter sjekk turbo. Deretter forsøk å finn andre logiske og enkle forklaringer. Tett veivhusventilasjon pleier ikke å være noe vanlig feil på disse såvidt jeg vet. Når du gir opp de enkle løsningene så tenk på at det ikke er uvanlig at disse motorene forutsatt dårlig med dårlige oljeskiftintervall av god kvalitet kan klistre fast stempelringer, og da kan de drikke olje. Ikke så ofte at det skjer, men det hender. Da er eneste oppskrift en demontering og grundig rengjøring av stempler og ringer, og da gjør man lurt i å vurdere å skifte ringene samtidig med mye annet som man får lyst til å ta i samme slengen. Evt skifte motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...