Anbefalte innlegg

kult, denne som er bygd av jonus ?

Prøv å få til llitt bedre /lengre filming da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kult, denne som er bygd av jonus ?

Prøv å få til llitt bedre /lengre filming da:)

 

Yupp, det er den.

 

Skal prøve på det :) Blir noe bedre filming til våren/sommeren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil! Den er godkjent med r5 også denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil! Den er godkjent med r5 også denne?

Takk :)

 

Nei, ikke enda.

Ringte biltilsynet om det (generelt spørsmål), og de sa så lenge det var ordentlig gjort så skulle det gå fint. Er mindre slagvolum, og samme effekt uten turbo som V6er, og motoren veier vel mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har sagt før: Rå bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy flate så alvorlig gromt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

 

Nei, ikke enda.

Ringte biltilsynet om det (generelt spørsmål), og de sa så lenge det var ordentlig gjort så skulle det gå fint. Er mindre slagvolum, og samme effekt uten turbo som V6er, og motoren veier vel mindre.

 

gå greit med mer effekt eller like mye? :)

 

btw. tøff bil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Øyvind , Hans Frederik og Morten. :)

 

Morten: Om jeg må godkjenne den må jeg prøve å få den godkjent med turbo :) Jeg vet ikke hvor godt dokumentert bygget er, og hva de krever for å få den godkjent, men den tid den sorg, men etter det jeg ble fortalt av biltilsynet skulle det gå fint, da med en motor med like mye effekt som originalt (så uten turbo).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med Holmenkollens grommeste A8!: smil :

Dette er vel noe annet enn 100'n du hadde tenker jeg...?;) (Var grom den også altså...:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Tore. :) Ja noe helt annet enn 100'n :D Har flyttet, så ikke Holmenkollen lenger, men ikke langt unna :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare 1ste og 2dre gir på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare 1ste og 2dre gir på den?

 

: haha : Jonus la inn lås på 3-6gir. Han sa jeg ikke trengte mer på norsk veier. :D Neida..

 

Jeg tar ikke sjansen på å legge ut en sånn film.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt tøft! Kan tenke meg du får mange rare blikk med en luxuswagon som drar fletta av det meste: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Lars Kiristian :)

 

Har faktisk ikke sett så mye etter det, jeg får være mer OBS :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig å få sitte på med denne i sommer eller? :D hehe *drømme*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke tørr å legge ut film fra med enn 1 og 2 gir burde du vel ikke sitte å skrive at den ikke er godkjent heller?

Når den slepper under pådrag i 2 gir så skjønner enhver bestemor at den har mer krutt enn en orginal V6 :P

 

Men for all del, rått er det:D

 

Er det bare 1ste og 2dre gir på den?

 

Hahha første jeg tenkte å :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig å få sitte på med denne i sommer eller? :D hehe *drømme*

 

Det kan vi fikse :)

Hvis du ikke tørr å legge ut film fra med enn 1 og 2 gir burde du vel ikke sitte å skrive at den ikke er godkjent heller?

Når den slepper under pådrag i 2 gir så skjønner enhver bestemor at den har mer krutt enn en orginal V6 :P

 

Men for all del, rått er det:D

 

Hahha første jeg tenkte å :P

 

Det er ikke så vanskelig å finne ut av at A8en ikke er godkjent. Er flere enn meg som kjører med ikke godkjente biler på veien (så og si alle som har trimma Audiene sine).

 

En ting er å kjøre ikke-godkjent bil, verste som er skjer er at skiltene ryker til jeg får den godkjent (som jeg er sikker på at jeg får, det tar bare tid og penger), en annen ting er å miste lappen/fengsel pga noe tåpelig noe som å lage en skrytefilm om å kjøre i helt idiotiske hastigheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye effekt er det i den, 500?

 

Må vel gå ann å få den godkjent med 340 som i 4.2litern?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye effekt er det i den, 500?

 

Må vel gå ann å få den godkjent med 340 som i 4.2litern?

 

Kan banne på at de forlanger utslippsDok og Støymåling da er man jo stuck her hjemme da ingen gjør disse målingene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye effekt er det i den, 500?

 

Må vel gå ann å få den godkjent med 340 som i 4.2litern?

 

Spørs på trykket. Er bygget for 800HK, men akkurat nå kjører jeg på 1.8 bar på 98 Okt. Da ble det 520HK/620 NM på motor. Er mappet opp til 2.3 bar på 98 Okt, men da vi hadde den i benken ble det kun gjort måling på 1.8 bar. Trengte ikke noe "skrytetall". Er 1.8 jeg kjører på til daglig. Mer å hente på E85 (2.5 bar).

 

Bilen brukes som bruksbil, så jeg vil at den være driftsikkert, derfor kjører den på 1.8. Det Jonus mente var driftsikkert, så hører på ekspertene :)

 

Tror godkjenning skal gå greit. Snakket med vegvesenet om det før jeg kjøpte, og spurte et generelt spørsmål, og så lenge det var ordentlig gjort så skulle det gå greit. Er mindre slagvolum og samme effekt som original V6 (uten turbo på R5ern).

 

Kan banne på at de forlanger utslippsDok og Støymåling da er man jo stuck her hjemme da ingen gjør disse målingene.

 

Vet ikke. Den tid, den sorg, men regner med at jeg gjør det via SSPerformance (TUV godkjenning). Når den blir godkjent er den verdt mye mer og, så har tenkt tanken om å godkjenne den uansett (med turbo).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs på trykket. Er bygget for 800HK, men akkurat nå kjører jeg på 1.8 bar på 98 Okt. Da ble det 520HK/620 NM på motor. Er mappet opp til 2.3 bar på 98 Okt, men da vi hadde den i benken ble det kun gjort måling på 1.8 bar. Trengte ikke noe "skrytetall". Er 1.8 jeg kjører på til daglig. Mer å hente på E85 (2.5 bar).

 

 

Hvor målte du effekten hen? Synes det var lite hk på så mye trykk om det er bygget for 800hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor målte du effekten hen? Synes det var lite hk på så mye trykk om det er bygget for 800hk?

 

Ringstad (Dynapack). Turboen er jo god for 800hk (2.5 bar), tror jeg.

 

Jeg er ingen ekspert altså, men Jonus har benka helt lik motor (da med litt større turbo) til godt over 800HK på E85.

 

Jonus sa at A8en var god for 800HK på E85. Var backup motor til race-bilen hans som gikk inn i A8en. Er 2.2 Liter i den (ikke 2.5 Liter).

 

Det er også VELDIG safe A/F og tenning. Kunne hentet mye effekt bare på å stille det mer aggressive, men iogmed at denne er daily driver så vil jeg ha litt "buffer".

 

Dette var det Jonus anbefalte meg til mitt bruk , så jeg hører på han :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det ikke er 520hk på nava da, og ikke i motor?

 

Jeg bremsa 450hk på min 2.2 på nava, det var bare grovmappet med 98tenningsmap og E75, og ikke minst så var det bare kastet sammen av noe ræl jeg hadde liggende mer eller mindre :) Skulle vel tilsi ca 530hk med 15% drivverkstap.

 

Så ganske sikker på at det er naveffekt du har fått oppgitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det ikke er 520hk på nava da, og ikke i motor?

 

Jeg bremsa 450hk på min 2.2 på nava, det var bare grovmappet med 98tenningsmap og E75, og ikke minst så var det bare kastet sammen av noe ræl jeg hadde liggende mer eller mindre :) Skulle vel tilsi ca 530hk med 15% drivverkstap.

 

Så ganske sikker på at det er naveffekt du har fått oppgitt.

 

Godt gjort å bygge motor da, bra effekt og kul bil forresten ;) Ser morsom ut den: rock : Hvor mye turbotrykk trengte du for å få 450 på nava?

 

Er nok på motor. Var 4XX (under 450) på nava. Husker ikke helt i farten. Har benkepapirene hjemme hos mor/far, skal se om jeg ikke finner de imorgen, så skal jeg poste de opp her.

 

Men som Jon sa, så er det over 50 hk å hente bare på å være mer aggressiv på A/F blanding, og tenning. Mening var vel å ikke sprenge motoren om ikke alt stemte 100% (fek om det var dårlig bensin på pumpa med lavere oktan).

 

Kan dessverre ikke svare på så mye teknisk med bilen, de aller fleste her har nok mye mer peil motor/bil enn det jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.