Anbefalte innlegg

Godt gjort å bygge motor da, bra effekt og kul bil forresten ;) Ser morsom ut den: rock : Hvor mye turbotrykk trengte du for å få 450 på nava?

 

Er nok på motor. Var 4XX (under 450) på nava. Husker ikke helt i farten. Har benkepapirene hjemme hos mor/far, skal se om jeg ikke finner de imorgen, så skal jeg poste de opp her.

 

Men som Jon sa, så er det over 50 hk å hente bare på å være mer aggressiv på A/F blanding, og tenning. Mening var vel å ikke sprenge motoren om ikke alt stemte 100% (fek om det var dårlig bensin på pumpa med lavere oktan).

 

Kan dessverre ikke svare på så mye teknisk med bilen, de aller fleste her har nok mye mer peil på det enn det jeg har.

 

1.52bar er ladetrykket for å være eksakt. Er mer å hente på finjustering ja, fikk beskjed om det jeg og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.52bar er ladetrykket for å være eksakt. Er mer å hente på finjustering ja, fikk beskjed om det jeg og.

 

Nice da! Kanskje du har høyere comp stempler enn det som sitter i min?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det ikke er 520hk på nava da, og ikke i motor?

 

Jeg bremsa 450hk på min 2.2 på nava, det var bare grovmappet med 98tenningsmap og E75, og ikke minst så var det bare kastet sammen av noe ræl jeg hadde liggende mer eller mindre :) Skulle vel tilsi ca 530hk med 15% drivverkstap.

 

Så ganske sikker på at det er naveffekt du har fått oppgitt.

 

Så lite effekt med e-75 på din bil ? Ble bremset en lignende din motor med e-85 å gav 710hk@890nm på orginalt 3 b sprut-. Dette var en motor som de kasta sammen på en kveld med masse slegge mek å gamle brukte deler.

 

Vilhelm sin a8 med 2,2l å blyfri 95map på 1,75 bar og 530hk@630nm ligger 30hk under helge gjerseth sin 2,6l mappet på blyfri 98 i vs sin motor benk. Da for du forklare oss her hva som er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice da! Kanskje du har høyere comp stempler enn det som sitter i min?

 

Bruker noen gamle orginale stempler, men har byttet stempelringer da. God klaring :)

Så er sikkert rundt 9.5 i komp, for den toppen så ut til å ha tilbrakt ett nachspiel på høvleri ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lite effekt med e-75 på din bil ? Ble bremset en lignende din motor med e-85 å gav 710hk@890nm på orginalt 3 b sprut-. Dette var en motor som de kasta sammen på en kveld med masse slegge mek å gamle brukte deler.

 

Vilhelm sin a8 med 2,2l å blyfri 95map på 1,75 bar og 530hk@630nm ligger 30hk under helge gjerseth sin 2,6l mappet på blyfri 98 i vs sin motor benk. Da for du forklare oss her hva som er feil?

 

Fine tall på bilen til Aksel ja, men der snakker vi vel litt mere arbeid i topplokket, samt kammer og ikke minst en precision turbo som nok er temmelig overlegen min TS04 som er 10år gammel med stadig nye ulyder. Det var vel 2.5bar ladetrykk jeg leste i bremsepapirene og der mener jeg. Så alt i alt er vel ikke det så rart at den bremset 260hk mer på 1kg mer i trykk?

 

Ang Helge sin motor så er vel turboen tom, så der er det ikke mer å hente. Bare stusset over at en motor som er god for 800hk hadde "bare" 520hk på 1.8 bar.

 

Var bare det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Blir stor forskjell på en bil som vilhelm sin som brukes som dayli driver bil med rolig tomgang på 800omd å skal takle blyfri 95 på varierende pumpe bensin å en race bil på etanol. Øke tenningen med 20 grader å lade 2,5 bar på 4000omd ser man fort 1000nm@750hk+. Men det er jo ikke tema på a8 da den har fått blø nok på tidligere konfigurasjoner:)

 

Aksel sin turbo har nesten like mål som din. Derfor trudde vi det var no feil med din:) Samboerens turbo på stroker motorn gav bare 790hk på 98 ved 2,3 bar i vs sin motorbenk, men gav 919hk@999nm på nava ved 2,5 bar i christer sin navrulle. Sammenligne myrvann mot ethanol blir litt feil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Troooor jeg så denne i Oslo igår, ble meget nysgjerrig! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stein rå bruksbil :) men siden vi allerede er dyypt inne i motordiskusjonen rundt denne... ettersom den skal kjøre driftsikkert og safe på "bare" 530hk. ville den ikke blitt langt mer kjørbar med en mindre turbo? må da være mye tregere å få i gang med en stor 800hk turbo en en "liten" 550hk turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Troooor jeg så denne i Oslo igår, ble meget nysgjerrig! :D

 

Yupp! Jeg håpet at det var et medlem herfra! På ringveien ved Ullevål :) S4en din har grønne skilter? Oljen var fortsatt ikke helt oppi temp så ville ikke gi for mye gass :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yupp! Jeg håpet at det var et medlem herfra! På ringveien ved Ullevål :) S4en din har grønne skilter? Oljen var fortsatt ikke helt oppi temp så ville ikke gi for mye gass :)

 

Hey! haha, det var det samme jeg tenkte. "oh, håper den er på forumet". :D

S4en min har grønne skilter.

 

Synd jeg ikke kjørte S8en innover den dagen. Jeg måtte stoppe for å fylle bensin, ellers hadde jeg nok fulgt etter til du hadde oppnåd litt varme på oljen din ;)

 

Ble mektig imponert da vi tok av veien, og du ga på videre - turboen og dumpventilen din lagde herlige lyder!

 

Og ikke minst var den veldig pen å se på. Jeg er kraftig D2-fan. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey! haha, det var det samme jeg tenkte. "oh, håper den er på forumet". :D

S4en min har grønne skilter.

 

Synd jeg ikke kjørte S8en innover den dagen. Jeg måtte stoppe for å fylle bensin, ellers hadde jeg nok fulgt etter til du hadde oppnåd litt varme på oljen din ;)

 

Ble mektig imponert da vi tok av veien, og du ga på videre - turboen og dumpventilen din lagde herlige lyder!

 

Og ikke minst var den veldig pen å se på. Jeg er kraftig D2-fan. ;)

 

Takk :)

 

Fin den S4en din og. Forresten, du har PM, så det ikke før etter jeg hadde svart her.

 

*edit* er faktisk turbo-surge (??), er ingen dump på den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stein rå bruksbil :) men siden vi allerede er dyypt inne i motordiskusjonen rundt denne... ettersom den skal kjøre driftsikkert og safe på "bare" 530hk. ville den ikke blitt langt mer kjørbar med en mindre turbo? må da være mye tregere å få i gang med en stor 800hk turbo en en "liten" 550hk turbo?

Takk Helge :)

Greit å ha muligheten etterhvert til å booste litt mer :) Morsomt med litt turbo-lag og :) Er ikke mye lag om man tar den helt ut, neste gir går inn og man må ikke vente lenge på boost.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stein rå bruksbil :) men siden vi allerede er dyypt inne i motordiskusjonen rundt denne... ettersom den skal kjøre driftsikkert og safe på "bare" 530hk. ville den ikke blitt langt mer kjørbar med en mindre turbo? må da være mye tregere å få i gang med en stor 800hk turbo en en "liten" 550hk turbo?

 

Hei. Ble prøvd med lik din 600hk turbo. Denne billet turboen ladet like tidlig som din å gir kaldere ic temp. Da ble ikke valget vanskelig. Fult trykk på 4000omd med sperre på 8000omd gir langt register.

Står 2,2l motor i a8en til Vilhelm:)

 

Ved senere ønske om etanol konvertering kan samme turbo brukes å 750hk nås lett. Derfor står å ble denne bilen solgt med denne turbo:) Med lignende 600hk billet turbo når man fullt trykk ca 300omd tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Ble prøvd med lik din 600hk turbo. Denne billet turboen ladet like tidlig som din å gir kaldere ic temp. Da ble ikke valget vanskelig. Fult trykk på 4000omd med sperre på 8000omd gir langt register.

Står 2,2l motor i a8en til Vilhelm:)

 

Ved senere ønske om etanol konvertering kan samme turbo brukes å 750hk nås lett. Derfor står å ble denne bilen solgt med denne turbo:) Med lignende 600hk billet turbo når man fullt trykk ca 300omd tidligere.

 

såppas ja! da skjønner jeg at jeg kjører med feil fuel å turbo :)

men om jeg husker rett var det vel også en kar som sa det samme for 3 år siden da jeg var å henta deler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lyden er jo halve opplevelsen:) morsomt med en "Sleeper" da. ser normal ut men går som et uvær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lyden er jo halve opplevelsen:) morsomt med en "Sleeper" da. ser normal ut men går som et uvær.

 

:D

 

Var ute igår på ringveien, dro på i påkjøringsfeltet, og la meg inn i trafikkflyten. Da kom samme bil som jeg kjørte fordi på venstre siden, og dama som satt på gjorde en hel vending på hode etter bilen.. tror mannen (som kjørte) lurte på hva slags bil det var: haha :

 

Er kanskje litt vanskelig å vite da det ikke er noen merker bakpå, bare 4 ringer i grillen:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være så sinnsykt morsomt. nesten så hun hoppet over i bilen din i stedet da eller: haha :

Vet ihvertfall at hvis jeg ypper med feil a8 på ringveien blir jeg sittende sånn i bilen min: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være så sinnsykt morsomt. nesten så hun hoppet over i bilen din i stedet da eller: haha :

Vet ihvertfall at hvis jeg ypper med feil a8 på ringveien blir jeg sittende sånn i bilen min: vinke :

 

haha :D

 

Får tute om du ser meg :) Møtes vel en eller annen gang i Oslo tenker jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det råeste, du stiller vel på hovedtreffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SLEEPER!

 

Tommel opp fra meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det råeste, du stiller vel på hovedtreffet?

Takk Christian. Jeg er ikke så aktiv på den fronten. Jeg skal på Raceunivers treffet 21 mai å kjøre litt på bane med faren min. Er masse fine biler som kommer der, Lambo og andre exotics som skal kjøre på banen. http://www.raceunivers.com/events/rudskogen-driving-experience

 

Blir vel en del kjøring rundt i Oslo etter jeg får tilbake bilen fra Jonus (til helgen). Måtte ha den høyere. Heller praktisk enn at den ser litt kulere ut.

 

Er egentlig en bruksbil som jeg faktisk bruker mest om vinteren da jeg er like glad i 70cc scootern min : flau :som er helt genial om sommeren.

 

Kommer til å bli bruk en del til/fra Tønsberg og lengre turer.

 

 

SLEEPER!

 

Tommel opp fra meg:)

Takk Stian. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært artig om du kom på hovedteffet og tok en runde eller to :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært artig om du kom på hovedteffet og tok en runde eller to :)

 

hmm, lovte noen venner å ta de med på banen i A8en, så kanskje vi tar oss en tur likevel. Trodde det var kun utstilling :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei, det er full kjøring fra tidlig til sent både lørdag og søndag, og det er ikke full texas som på gatebil, litt roligere og kontrollerte former :) ABSOLUTT verdt en tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei, det er full kjøring fra tidlig til sent både lørdag og søndag, og det er ikke full texas som på gatebil, litt roligere og kontrollerte former :) ABSOLUTT verdt en tur.

 

Kult :) Skal prøve å få til det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.