Kjølevifte på radiator.Foran eller bak?

Anbefalte innlegg

Skal til å montere en slim kjølevifte til radiatoren på audien. Lurer på om det har noe å si om man monterer vifta foran eller bak radiatoren? Skulle tro det ble best funksjon med vifta foran men har det egentlig noe å si? I så fall. Foran eller bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt etter spesifikasjonene på vifta, men i de fleste tilfeller er det best og ha den bak. Sikkerhetsmessig er det også uten tvil best og ha den bak. Slepper du og få småstein og snø i vifta hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter der det er plass:p. På min (Golf 1 med 16V) og bror min sin (1964 Chevrolet Impala SS) har vi erfart at det er minimal forskjell om viftene sitter foran eller bak, så lenge den/de ikke sitter montert i ei kåpe (på baksida). Sistnevnte er overlegent mest effektivt. Men for noen er det ikke plass til det - som hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Går begge veier denne her. Men monterte den bakom så jeg slapp å omrokkere hele motorrommet. Slipper stein og slikt ja. Men det håper jeg ikke kommer dit uansett: bråk : Hadde klart vert best å montert den i en "trakt" ja. Men det var det med plass:) Satser på det ble go knall slik det ble. Takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.