#1 Skrevet Mars 18, 2010 (endret) Bilen vår, en 2006 A4 2.0TFSI QA, har vært ekstremt mye på verksted det siste året, selv om det bare var to ting som var feil: - Xenon plus adaptive svingte ikke (byttet styringsenheter flere ganger, osv) - Høyt oljeforbruk (endte med motorbytte på garanti) Her er en oversikt over alle gangene bilen har vært på service (dato, problem, antall dager på servie): 14/5-2009, Xenon plus adaptive, 1 20/5-2009, Xenon plus adaptive, 1 26/5-2009, Xenon plus adaptive, 1 28/6-2009, Xenon plus adaptive, 1 5/8-2009, Xenon plus adaptive, 1 27/8-2009, Xenon plus adaptive, 1 12/10-2009, Høyt oljeforbruk, 4 16/12-2009, Høyt oljeforbruk, 24 11/1-2010, Høyt oljeforbruk, 8 4/2-2010, Høyt oljeforbruk, 2 4/3-2010, Høyt oljeforbruk, 1 Totalt (minst) 45 dager. Vi har hatt leiebil flere ganger, men alltid en dårligere bil enn vår. Jeg synes jeg har vært langt over middels tålmodig, og jeg foreslo at verkstedet skulle gi meg et _veldig_ godt tilbud på montering av tilhengerfeste for å rette opp inntrykket litt. Tilbudet jeg har fått er: “Da har jeg diskurert med min sjef og med sjef for delelager vedrørende pris på hengerfestet, og de havner på 50% rabatt på montering og 20% rabatt på delene. Det vil si kr 1.828,- for montering og kr 5.928,- for deler - totalt kr 7.756,-. Ordinær totalpris er kr 11.066,-.” 3000kr rabatt, på en jobb de selvsagt tjener penger på - igjen. Hva gjør jeg nå? Det er selvsagt helt uaktuelt å slå til på "tilbudet", og like uaktuelt å fortsette som kunde der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2010 (endret) Totalt (minst) 45 dager. Vi har hatt leiebil flere ganger, men alltid en dårligere bil enn vår. Hva gjør jeg nå? Det er selvsagt helt uaktuelt å slå til på "tilbudet", og like uaktuelt å fortsette som kunde der. Du gir dem beskjed om at du finner det kritikkverdig at du først har betalt xxx,xxx.- for en vare som du ikke får brukt, men som du derimot må overlate til dem i totalt 45dager for utbedring. Du gir beskjed om at tilbudet dem har kommet med er uinteressant i forhold til bryderiet du hatt med bilen, og at du nok kommer til å finne et annet verksted/forhandler for fremtiden.. Slik tolker jeg innlegget ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2010 Du gir dem beskjed om at du finner det kritikkverdig at du først har betalt xxx,xxx.- for en vare som du ikke får brukt, men som du derimot må overlate til dem i totalt 45dager for utbedring.Du gir beskjed om at tilbudet dem har kommet med er uinteressant i forhold til bryderiet du hatt med bilen, og at du nok kommer til å finne et annet verksted/forhandler for fremtiden.. "Bingo!" kan jeg vel si. Greit å vite at jeg ikke er helt urimelig. Brev er sendt, så får jeg se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...