#1 Skrevet Mars 18, 2010 Fikk en lite hyggelig overraskelse for litt siden da jeg var ute og kjørte. Det kom et smell fra motoren, så forsvant oljetrykket. Det viser seg at oljepumpa, eller rettere sagt drivkjedet til oljepumpa har gått dukken. Etter litt googling viser det seg at dette er et velkjent problem på disse motorene, Audi har nå gått fra kjededrift til gear. Er det noen andre her inne som har opplevd det samme som meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2010 Har du BLB motor? Dette er vel ikke et ukjent problem på alle frem til et sted 2006. Da ble det vel endret til reimdrift igjen..... Har du fått noen pris på å bygge om herligheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2010 Dette skal være en aksjon på utvalgte modeller av B7 2.0tdi. Bytte drev på balanseaksel modul eller noe.. Ville hørt med møller om dette gjelder din også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2010 Leste at dette drevet var gått ut av produksjon, så man måtte bygge om hele driten.....min har full historikk. Kan ikke se noen aktioner om dette der, så da trengtes det vel ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2010 Er somregel akslingen fra drevet inn i oljepumpa som er integrert i balanseakselmodulen som blir rund og man mister oljetrykket:) Er teknisk skriv på dette. Reim drift på oljepumpe er det ikke uansett:) Ender somregel med motor skift om man ikke stopper motor med en gang oljelampa lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2010 Er somregel akslingen fra drevet inn i oljepumpa som er integrert i balanseakselmodulen som blir rund og man mister oljetrykket:) Er teknisk skriv på dette. Reim drift på oljepumpe er det ikke uansett:)Ender somregel med motor skift om man ikke stopper motor med en gang oljelampa lyser. Finnes det noen utbedring på dette? Som kan gjøres for eks i forbindelse med reg-reimskifte/vannpumpe. Min er forøvrig med BPW motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2010 Ja, jeg har BLB motoren. Det er strammemekanismen som er dårlig, slik at det er en liten plastikkbit som ryker av og gjør at kjedet går stål mot stål.. Ny strammer/kjedeopplegg er ikke å få kjøpt lenger, det du får kjøpt nå er ombyggingsett til drift med direkte drev, og det koster den nette sum av 14500,-. På min endte/ender det forøvrig med motorbytte, da en kjedebit hadde slått seg gjennom et deksel og inn i banen til reg.reima, noe som gjorde at den kammet over skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2010 Pris på motorbyttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 1, 2010 koss finner eg ut om min er av denne typen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 2, 2010 koss finner eg ut om min er av denne typen? Mener å huske at dette kun gjelder A4 B7? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2010 koss finner eg ut om min er av denne typen? Jeg får opp motorkode når jeg slår inn regnummer på Mekonomen. Hvor pålitelig det er aner jeg ikke. Jeg har forøvrig motorkode BPW i følge mekonomen.no. Hvordan stiller denne problemstillingen seg på denne motoren? Sorry trådstarter for at jeg låner tråden din.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 2, 2010 Sakset fra et annet forum: "The chain style oil pump drive (P/N 03G 115 124) was/is fitted to the VW Passat, A4 and A6 vehicles. Engine codes that seem to be relevant are BHW(Passat) & Audi BLB, BNA, BRE, BRF & BPW (though this one has both the chain and spur drive). The BLB engine was fitted to A6 models from 07/04 to 11/05, A6 Avant from 06/05 to 11/05 and the A4 from 11/04 to 11/05." Mekonomen viser BLB kode på motoren min, så den er pålitelig vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 2, 2010 Pris på motorbyttet? Fabrikkoverhalt blokk + topp = 33.000 +mva + jobb : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 2, 2010 Fabrikkoverhalt blokk + topp = 33.000 +mva+ jobb : Bytta topp på en 1,9tdi 105hk i forige uke, der kostet topp alene ca 30000kr. Hva mener du med nyoverhalt motor fra fabrikk? Det har ikke vi i delelista våres ? Kun ny motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 3, 2010 Den er ikke fra Møller/Audi, men fra http://www.vege.nl/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 3, 2010 Den er ikke fra Møller/Audi, men fra http://www.vege.nl/ Ok:) Ja er like greit sikkert. Mye kr å spare! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 3, 2010 Vil tro det, har hørt snakk om 140k for en ny motor ifra VAG.. hehe. Etter nettsiden, og videoen, å dømme så ser det ikke ut som noe dårlig opplegg heller. Til guds lykke hadde jeg også forsikring for dette, slik at de tar seg av kostnadene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 3, 2010 Er sikkert helt fint dette:) Nytt er DYRT ja hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 3, 2010 på mekonomer står det att eg har bkp/bmp er dette ein sånn som er i faresonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 4, 2010 Nei, ser ut som du kan slappe helt av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 4, 2010 det va godt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 4, 2010 ein kompis har kode BPW er denne av god eller dårlig utgave? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 4, 2010 Det er synd og måtte si det, men jeg får mer og mer intrykk av at VAG produkter ikke holder god nok kvalitet lenger: gråter : Begynner man og se på forskjelige forum så er det en haug av modeller som sliter med påliteligheten i større eller mindre grad....Hadde de enda tatt ansvar for tydelige feil...men neida... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 4, 2010 Hehe Noe galt er den nesten uansett hva man kjøper av biler....på tide å kjøpe seg moped igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 17, 2010 Hei alle sammen. Ser at en del er inne på det med med kjede strammer og BLB motorer. Jeg har en blb motor og det høres skrape lyder framme altså. Ser at noen skrev at det ikke går and å kjøpe slikt original strammer og kjede men ringte og hørte med møller og da fikk jeg pris på ca 800 for strammer og ca 300,- kjede. Spørsmålet mitt her er er det slike problemer kunn på BLB motorer eller også på BRE motorer. Håper noen vet litt mer om dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...