Anbefalte innlegg

Det er synd og måtte si det, men jeg får mer og mer intrykk av at VAG produkter ikke holder god nok kvalitet lenger: gråter :

Begynner man og se på forskjelige forum så er det en haug av modeller som sliter med påliteligheten i større eller mindre grad....Hadde de enda tatt ansvar for tydelige feil...men neida...: mad :

Tror jeg holder meg til gammel R5 jeg ja, så lenge det går :tilber::tilber:: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som har kanskje gjort denne jobben? Altså byttet kjede strammer og kjedet. Jeg må gjøre det, så hadde vart meget fint om noen kunne gitt meg noen tips eller OBS råd angående byttet.

Har en BLB motor med ulyd fra motoren og mest sansynlig kjede strammer slik som flere nevnte her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har eg nett hatt oljepumperas i min motor ! å det endte med turboras også ! så blir nok motorbytte på meg ! :(

eg har BPW motoren.. forbanna surt altså ! noen som veit kor enn kan finne billige motorer ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen garrant eller? dette bør du få på reklamasjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har eg nett hatt oljepumperas i min motor ! å det endte med turboras også ! så blir nok motorbytte på meg ! :(

eg har BPW motoren.. forbanna surt altså ! noen som veit kor enn kan finne billige motorer ?

Du har 5 års reklamasjon. Og så lenge du har fulgt servicer, samt opprettholt mobilitetsgarantien din, står du med et sterker kort. Da kan det godt hende Møller tar dette på sin regning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss bilen er solgt ny e det 5års reklamasjon, import av andre en møller er det vel bare 2år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forrige eiger skiftet olje selv, så ingen stempel i bok å ingen dokument på hvilken type olje som er brukt...

dvs, NULL garantiii...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært vært borti både typen BRE motorer og BPW med denne feilen. Flere ganger har det faktisk gått bra med kun ny oljepumpe+ /turbo, litt avhengig selvfølgelig. Men er jo ingen garanti for hvor lenge det vil holde igjen da, kommer ann på hvor lenge dette er blitt kjørt med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forrige eiger skiftet olje selv, så ingen stempel i bok å ingen dokument på hvilken type olje som er brukt...

dvs, NULL garantiii...

Har du forsikring som dekker motor, girkasse-havari da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det, har hørt snakk om 140k for en ny motor ifra VAG.. hehe. Etter nettsiden, og videoen, å dømme så ser det ikke ut som noe dårlig opplegg heller. Til guds lykke hadde jeg også forsikring for dette, slik at de tar seg av kostnadene.

Forsikring for dette? Hvordan ordnet du det da?? Eller gikk frem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikring for dette? Hvordan ordnet du det da?? Eller gikk frem

Jeg jobber i et forsikringsselskap som dekker motor, girkasse og styringselektronikk. Alt som overfører kraften til hjulene. Ergo, en slipper unna med en egenandel, i stedet for å sitte igjen med hele utgiften selv. En får også leiebil så lenge bilen står på verksted at tilsvarende størrelse så lenge bilen er "ute av drift"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket selskap er dette?

Er 2.0TDI ekstra dyre der da: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket selskap er dette?

Er 2.0TDI ekstra dyre der da: klø :

De er ikke dyrere enn andre selskaper med denne dekningen vil jeg tro. Nå kjenner ikke jeg til de andre selskapene sine priser, men vi er ikke det billigste.. men gode dekninger koster mer enn middelmådige dekninger. Send meg en PM, så skal jeg selvfølgelig gjøre et prisoverslag for deg. Får ikke lov å markedsføre selskapet jeg jobber for (Selskapets policy). Men om du ser tråden min, kan du få litt mer info der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har toppkasko i sparebank 1 telemark å den dekker maskinskader på intil åtte år gammel bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har toppkasko i sparebank 1 telemark å den dekker maskinskader på intil åtte år gammel bil:)

Det stemmer, det samme har vi, samt at vi har da Merkeforsikring på VW, Audi og Skoda, som da gir enda bedre dekninger enn det man har i Sp1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, det samme har vi, samt at vi har da Merkeforsikring på VW, Audi og Skoda, som da gir enda bedre dekninger enn det man har i Sp1.

Den merkeforsikringa hva er det da? Er det fra banken eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den merkeforsikringa hva er det da? Er det fra banken eller?

Nei, ingen bank. Eget rent forsikringsselskap.

ta kontakt, sjekk tråden min, så skal jeg gi deg den beste forsikringen du kan få til din bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dvs, NULL garantiii...

Har du forsikring som dekker motor, girkasse-havari da?

Jeg jobber i et forsikringsselskap som dekker motor, girkasse og styringselektronikk. Alt som overfører kraften til hjulene. Ergo, en slipper unna med en egenandel, i stedet for å sitte igjen med hele utgiften selv. En får også leiebil så lenge bilen står på verksted at tilsvarende størrelse så lenge bilen er "ute av drift"

Kan han ikkje heve kjøpet, han har ikkje hatt bilen meir enn ein halvt år? Og om det skuldast sluv frå forgje eigar så er jo den saker klar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt bilen meir enn ett halvt år eg du frankyen. nei hadde ingen motorforsikring, men det blir det fra NÅ av !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt bilen meir enn ett halvt år eg du frankyen. nei hadde ingen motorforsikring, men det blir det fra NÅ av !

Er nok en smart idè det ja John-Andrè!

De pengene den motorforsikringen koster ekstra i året, sparer en glatt inn ved en skade ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en smart idè det ja John-Andrè!

De pengene den motorforsikringen koster ekstra i året, sparer en glatt inn ved en skade ;)

er fult klar over det nå :/

men eg tenkte ny bil, ka kan gå gale ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er fult klar over det nå :/

men eg tenkte ny bil, ka kan gå gale ?

Ting kan skje like jævelig med nye biler som gamle - desverre :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I overkant mange av disse motorene som har hatt oljepumpehavari nå.

Den "nye" 2.5tdi v6'ern til vag dette kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja eg har fått erfart det Even.

skulle nesten tro det knut, eg trodde dette var meget gode motorer heelt til dette skjedde med min, først DA såg eg hvor mange som dette hadde hendt hos.

lurte på om eg skulle smelle til med 3.0 TDI når eg skulle ha motorbytte uansett nå :P haha ! men har fikset seg nå med ny motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja eg har fått erfart det Even.

skulle nesten tro det knut, eg trodde dette var meget gode motorer heelt til dette skjedde med min, først DA såg eg hvor mange som dette hadde hendt hos.

lurte på om eg skulle smelle til med 3.0 TDI når eg skulle ha motorbytte uansett nå :P haha ! men har fikset seg nå med ny motor :)

Godt å høre det da :) at det ordnet seg for deg - selv om det ble så klart kostbart :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.