#1 Skrevet Mars 18, 2010 Hei. Jeg har en 80 B4. Bruker normalt på dagtid å kjøre med parklys og spredere. I baklyktene har jeg 5W pærer der tåkelyset vanligvis sitter. Har altså lagt opp til tåkelys med 5W pærer på andre siden også(seriekoblet). Dette gjorde jeg for lenge siden. Dermed kjører jeg konstant med tåkelysbryteren inne. Mitt lille "problem": Når jeg kjører med parklys(+spredere) fungerer ikke tåkelyset bak. Det er heller ikke lys som indikerer at tåkelyset er på i kupeen. Jeg antar derfor at det er lagt opp så park + tåkelys bak ikke skal kombineres. Noen som vet hvordan denne "sperren" er lagt opp og eventuelt om det går an å fjerne den så jeg kan kombinere parklys og spredere med tåkelys bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2010 Hmm. Jeg gjorde det på en av mine første biler. Hadde sota baklykter så kjørte alltid med tåkelys bak. Men var ingen "sperre" på min som gjorde at jeg ikke kunne bruke forran og bak samtidig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2010 Hmm. Jeg gjorde det på en av mine første biler. Hadde sota baklykter så kjørte alltid med tåkelys bak. Men var ingen "sperre" på min som gjorde at jeg ikke kunne bruke forran og bak samtidig? Det er det på min: klø : Kan kjøre med vanlig kjørelys å da fungerer tåkelys bak riktignok. Men ikke snakk om at tåkelysene vil når jeg kjører med park... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2010 Det har jeg ikke testet på min. Men jeg vet iallefall at setter jeg på tåkelysa bak, så tenner sprederne seg uansett, jeg kan altså ikke kjøre med bare bak, sprederne kommer på uansett. EDIT: Kikk gjennom skjemaene nederst på denne siden så kanskje du finner noe? http://www.s2central.net/S2_Schematics/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2010 Det har jeg ikke testet på min. Men jeg vet iallefall at setter jeg på tåkelysa bak, så tenner sprederne seg uansett, jeg kan altså ikke kjøre med bare bak, sprederne kommer på uansett. EDIT: Kikk gjennom skjemaene nederst på denne siden så kanskje du finner noe? http://www.s2central.net/S2_Schematics/ Min er en 92' mod, vet ikke om det kan ha vært no omkoblinger etter det? Bilen min hadde ikke spredere originalt, så det koblet opp på uoriginalt rele, så det henger ikke sammen sånn sett på min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2010 Testet på S2'en nå, der kan jeg kjøre med tåkelys bak+park, men sprederne kommer på automatisk samtidig med bak. Litt nærmere ettertanke nå, så vet jeg jo f.eks at fra Passaten jeg hadde, så kunne jeg ikke kjøre med park+tåkelys bak. Litt forskjellig tydeligvis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 20, 2010 Testet på S2'en nå, der kan jeg kjøre med tåkelys bak+park, men sprederne kommer på automatisk samtidig med bak. Litt nærmere ettertanke nå, så vet jeg jo f.eks at fra Passaten jeg hadde, så kunne jeg ikke kjøre med park+tåkelys bak. Litt forskjellig tydeligvis. Rart dette... Hm... koble opp eksta pæreholdere fra skiltlyset kanskje. Vil sikringen takle det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...