#1 Skrevet Mars 19, 2010 (endret) Fikk nettopp en "fin" telefon fra værkstedet. Kjørte fra jobben, ca 100m så forsvant fremdriften. Så da var det bare å taue bilen til værksted. Bestilte time for bytte av clutch, da jeg viste den var sliten. Nå har de bytta clutch og bilen flytter seg ikke fremover/bakover. De sier da at girkasse er defekt, må byttes Så da lurer jeg på. Motor: 1,9TDI Girkasse: 5 trinn, 4motion, gått ca 230000 km Koden er: 01A 300 047 (X) 1.Hvilke andre biler har den kassa? 2.Passer f.eks. 6 trinn fra 3bg? Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2010 6 trinns passer til motoren, men annet svinghjul og clutch og litt annen giroverføring. ellers er det samme kasse som på audi a4 og a6 med 5 trinns kasse og quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2010 Er det noe ulyder av noe slag? Har jo hørt om de som har skifta kassa og etterpå oppdaga at det var et drivledd som hadde tatt kvelden. Ikke at det må være det som er feilen på din og vet heller ikke hvilket type verksted du har bilen på, men er verdt å sjekke det om det finnes tvil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2010 Var ikke noen ulyder, merket når jeg kjørte til jobben at det vibrerte litt i 4 gir. Bilen står på Møller kaldbakken. Skal snakke med dem på mandag, ang drivaksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2010 Det var girkassa som var def. Har byttet til "ny girkasse" Har tatt den gamle på jobben for å sjekke hva som røyk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...