#1 Skrevet Mars 19, 2010 Hei Da har bilen min fått diagnose kokset vnt mekanisme i turbo. Jeg skal da prøve å gjøre denne rein for å se om jeg slipper å kjøpe ny turbo. Har hørt at det skal være en grei sak å demontere disse og gjøre de rein så skal prøve det først å fremst. Det jeg lurer på er hvilken pakninger som kan være lurt å bytte når jeg først gjør dette og er det noen pakningen/deler inne i turbo som bør skiftes overhales? Evt om noen har gjort dette før så gi gjerne innspill. Bilen er en Audi a4 1,9 tdi med AFN motor. Snart rundet 190 000km. Er vel ikke noen andre måter å rense denne på. Har lest litt på forumet og var en som nevnte at det fantes et stoff man kunne rense og oppløse denne vnt mekanismen på uten å koble fra turbo men vet ikke helt om jeg har tru på det. Håper på svar.. Kim T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2010 GIK Turbo bruker å være gode på tips hvis man slår på tråden til de. De fører overhalingsdeler, slik at du kan snakke med de om problemet, og evt bestille pakninger osv hos dem. Har selv vært i kontakt med dem både pr tlf og mail, å de vet hva de snakker om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2010 er vel ikke noe n pakninger som trengs å bytte for å rengjøre vnt mekanismen under demontering. Se på denne: http://pics.tdiclub.com/hidden/500/Drivbiwire_VNT_repair_procedure_small.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2010 Takk for fin guide:) Skal følge den å se om ting ikke ordner seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2010 Hva med å prøve ovnrens? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=181936 Vurderer å teste dette selv til våren... Finnes også rensemidler som er beregnet for dette og (husker ikke produktnavnet/linken) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...