#1 Skrevet Mars 19, 2010 (endret) Peilepinne røret på motoren min står feil, vet ikke hvorfor men, uansett, har prøvd å vri på det. Med og uten tang, med tang så ødelegger jeg den jo bare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2010 Vet ikke hvordan dette er festet på 200en for å være helt ærlig, men på mine 100er er selve røret festet kun i en liten skru ganske langt oppe (toppen av blokka eller på toppen)..Kanskje det er likt også på 200en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2010 Vet ikke hvordan dette er festet på 200en for å være helt ærlig, men på mine 100er er selve røret festet kun i en liten skru ganske langt oppe (toppen av blokka eller på toppen)..Kanskje det er likt også på 200en? slik er det på vr6 og, en skrue lang oppe på motor, skrudd i en skrue i toppen, og bare presset nedi blokka med en o ring rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2010 På bildet i ETKA så er det ikke inntegna noen skru på peilepinnerøret vertfall. Så enten er det skrudd nedi, eller så kan det være trykt nedi med o-ringer som låsing? Mener jeg har sett det på en eller annen bil jeg litt uheldig røska ut røret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2010 Det er nok baret trykket nedi, mulig tettet med noe tetningsmiddel evnt en o-ring. Gjennom årenes løp setter de seg ganske godt. Skulle ha opp et slikt fra en Ford 302 engang, og jeg slet ganske godt (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2010 tror nok heller det er o-ring nedi der da...Får bare rive da, nytt må jeg ha uansett:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 20, 2010 Er ganske sikkker på at peilepinne røret sitter på splines nedi i blokka, gjorde hvertfall det på min 16v når jeg bytta mitt, er nok garantert likt på 5ern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2010 Mye bra forslag her, men Fant ut at det sitter bare pressa nedi.. Klarte faktisk å vri det rundt nå, så da er det jo greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...