Hvordan få løs peilepinnerøret?

Anbefalte innlegg

Peilepinne røret på motoren min står feil, vet ikke hvorfor men, uansett, har prøvd å vri på det. Med og uten tang, med tang så ødelegger jeg den jo bare.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan dette er festet på 200en for å være helt ærlig, men på mine 100er er selve røret festet kun i en liten skru ganske langt oppe (toppen av blokka eller på toppen)..Kanskje det er likt også på 200en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan dette er festet på 200en for å være helt ærlig, men på mine 100er er selve røret festet kun i en liten skru ganske langt oppe (toppen av blokka eller på toppen)..Kanskje det er likt også på 200en?

slik er det på vr6 og, en skrue lang oppe på motor, skrudd i en skrue i toppen, og bare presset nedi blokka med en o ring rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bildet i ETKA så er det ikke inntegna noen skru på peilepinnerøret vertfall. Så enten er det skrudd nedi, eller så kan det være trykt nedi med o-ringer som låsing? Mener jeg har sett det på en eller annen bil jeg litt uheldig røska ut røret..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok baret trykket nedi, mulig tettet med noe tetningsmiddel evnt en o-ring. Gjennom årenes løp setter de seg ganske godt. Skulle ha opp et slikt fra en Ford 302 engang, og jeg slet ganske godt (=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok heller det er o-ring nedi der da...Får bare rive da, nytt må jeg ha uansett:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske sikkker på at peilepinne røret sitter på splines nedi i blokka, gjorde hvertfall det på min 16v når jeg bytta mitt, er nok garantert likt på 5ern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra forslag her, men Fant ut at det sitter bare pressa nedi.. Klarte faktisk å vri det rundt nå, så da er det jo greit :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.