er det noen som kan lese el diagram her?

Anbefalte innlegg

skal "Prøve" å koble på airbagen på recaro setene mine og trenger å vite hvilken farge som er til hva?

jeg er litt usikker og skjønner ikke helt tegningen.. så håper noen andre her kan hjelpe meg.

må få koblet det slik at airbag lampa ikke lyser i dashen. om den ikke virker er ikke så nøye.....:P

recaroeldiagram.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg beklager dårlig bilde men prøvde å gjøre det større men det blei bare groms. dere med vista kan jo bare zoome..

det jeg trenger er hva de tre forskjellige fargene er til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan evt. sende hele greia på e-mail. der er det lettere å se. også kan du zoome der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de tre fargene jeg har i ledningen min er:blå svart og brun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

j234 er airbag control unit.el.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg forstår det så skal den sorte (sw) fra setet ditt kobles til den hvite (ws) kontakt 45 på Airbag hjernen.

så den blåe (bl) kobles til den blåe (bl) fra kontakt 46 på Airbag hjernen

Den brune (br) skal til jord en plass ;)

Eventuelt kan du prøve å laske (koble sammen) den hvite og blåe fra Airbag hjernen, usikker om dette funker da..

Bare husk og ta av minusen på batteriet når du kobler dette, kan være uheldig å utløse airbagen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men hvor er setet og airbagen? er det n200 eller j234?

er litt usikker og må vite det hundre prosent før jeg kobler det.

også ønsker jeg å få vite hva er den svarte? er det en +? eller er det en styre strøm til antenning? eller hva er den blå? i forhold til den svarte?

den brune vet jeg at er jord så den er grei.

så når jeg finner ut hva de tre som er i bilen min er så kan jeg matche de så airbag lampen slukker.

jeg regner med at det er n200

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men hvor er setet og airbagen? er det n200 eller j234?

er litt usikker og må vite det hundre prosent før jeg kobler det.

også ønsker jeg å få vite hva er den svarte? er det en +? eller er det en styre strøm til antenning? eller hva er den blå? i forhold til den svarte?

den brune vet jeg at er jord så den er grei.

så når jeg finner ut hva de tre som er i bilen min er så kan jeg matche de så airbag lampen slukker.

jeg regner med at det er n200

N200 er airbag'en i setet, og j234 er kontroll-enheten (hjernen)....

Også verdt å vite: IKKE mål motstanden i airbagen med multimeter, da det kan være nok strøm/spenning til å fyre av ladningen!

Se også her for mer utfyllende info:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4773961

Dersom du først og fremst ønsker å slukke airbag-lampa så kan du montere en motstand over terminalene (tror denne skal være på 4,7 Ohm) slik som det er vist i n200 enheten. Du skal da ikke trenge å koble til stolen til denne kretsen, -men bare motstanden(e).

Vil jo absolutt anbefale å ha airbag'en i bruk.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

N200 er Airbagen i setet ditt ja, greier ikke se ut av tegningen hva som er + eller om det er det i det hele tatt.

Jeg vil tru den sorte er signal inn på airbagen. (dette vet jeg ikke 100%)

Men siden den blåe er blå både på setet og på hjernen, er det litt vanskelig å koble den feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra-takker innspill,men bare for at det er brakt på det reine så er stolene fra en s3 og jeg skal ha de inn i min b7.

så det er litt tricky å matche ledningene...men har tenkt på å bruke motstander,men hvor store motstander skal jeg bruke? kan jeg skade hjenen hvis jeg bruker feil motstander?

P3200002.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stolene er helt konge å sitte i og er nå 95 prosent klare for å monteres-må bare få orden på dette airbag lampe styret først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med setene :) ser utrulig gode ut ;)

Men forstår jeg deg riktig er det forskjell på fargen på ledningene fra de nye setene og de du har i bilen?

Passer kontakten/pluggen på S3 stolene på den du har i bilen? Om de gjør det er det bare å plugge denne til ;)

Hvis ikke så anbefaler jeg deg å finne tak i koblingskjemaet til b7 en din og sammenligne ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontakten i setene er klipt bort av forrige eier...

jeg fikk setene så billig at jeg bare måtte kjøpe dem.. men nå virker alt det elektriske og de er veldig strøkne. har bygd om understellet litt for å få de til å passe så det gjenstår bare å finne en løsning for å slippe å ha den airbag lampa i dashen.

også skal jeg ikke gjøre noen endringer på bilen for å få de inn -dvs at stolene må tilpasses slik at de går rett inn i orginale fester ol. og det gjør de nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo ingen av disse som passer i min bil? noen som skjønner åssen dette skal kobleshttp://www.bursethracing.com/products/sfID1/Cobra%20Seats/sfID2/Cobra%20Seats%20Accessories/productID/7120

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

N200 er airbag'en i setet, og j234 er kontroll-enheten (hjernen)....

Også verdt å vite: IKKE mål motstanden i airbagen med multimeter, da det kan være nok strøm/spenning til å fyre av ladningen!

Se også her for mer utfyllende info:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4773961

Dersom du først og fremst ønsker å slukke airbag-lampa så kan du montere en motstand over terminalene (tror denne skal være på 4,7 Ohm) slik som det er vist i n200 enheten. Du skal da ikke trenge å koble til stolen til denne kretsen, -men bare motstanden(e).

Vil jo absolutt anbefale å ha airbag'en i bruk.....

Som han skriver der, jeg er heller ikke sikker på hvor stor denne motstanden skal være.. bare å koble denne over terminalene 45 og 46 på hjernen. (j234)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.